told og skat der rager til sig
Fra : Gorm

Dato : 22-06-04 17:10

Hej

Vi er en forening der har en ansat som får betaling per kvartal. Dvs at der
er en del måneder hvor vi skal melde 0kr til told og skat., men dog
indberette at der er sket en betaling på 0kr. Da det er en forening der er
baseret på frivillig arbejdskraft, er opfølgningen ikke så punktlig som told
og skat gerne vil - dvs at den indberetning der skal ske mht skat osv på 0
kr hvis der ikke er betalt nogle lønnninger, ikke er sket. Så vi er endt op
med en regning på 9000kr for ikke at betale 0kr til tiden - meeget
uforståelig og beklageligt for motivationen af det frivillige arbejde.

Er der nogen der kender en smutvej eller hvordan man redder den.

Mvh Gorm

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 22-06-04 17:12

"Gorm" <G_D@sletligedettehermail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogen der kender en smutvej eller hvordan man redder den.

Har i prøvet at kontakte T&S og forlægge dem situationen..?

I kunne jo også skillinge sammen til bøden som ansvarlig bestyrelse...

Hr. Bjørn

Fra : Gorm

Dato : 23-06-04 19:44

ups - der røg den motivation for at bruge frivillig tid på forneningsarbejde

Gorm

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-06-04 22:00

> ups - der røg den motivation for at bruge frivillig tid på
forneningsarbejde

... det er nok den værst tænkelige situation.

Hr. Bjørn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-06-04 22:49

Gorm wrote:

> ups - der røg den motivation for at bruge frivillig tid på forneningsarbejde

Det er lidt svært at se, hvad du svarer på. Var det en kommentar til:

eller:

Kig på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html - så bliver det
lidt nemmere at følge.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jesper

Dato : 22-06-04 17:51

> [...]
> uforståelig og beklageligt for motivationen af det frivillige arbejde.
>
> Er der nogen der kender en smutvej eller hvordan man redder den.

Sikker på, at det ikke bare er en foreløbig fastsættelse af skatten fra
T&S´s
side ?

Fra : Mercuria

Dato : 22-06-04 17:56

Forglemmelse af indsendelse af A-skattekort koster et gebyr,når Told & Skat
skal rykke for det.
Gebyret er kr. 800, eventuelt med særgegyr for glemt cpr-nr info vedrørende
den stakkels medarbejder, og samtidig sker der en foreløbig fastsættelse (FF
kalder de det) af tilsvaret, der kan være fx kr.10000

På den hvide opkrævning af Jeres kr 9000 fremgår det et sted - noget rodet -
hvordan beløbet fremkommer.
Hvis det meste af de 9000 er FF, falder det helt væk, når I afleverer den
rigtige angivelse, der måske er 0 kr.

Gebyret kan droppes, hvis der foreligger sygdom eller man på anden vis var
utilregnelig i det afgørende øjeblik.

Lav en forretningsgang fx med en månedlig kontortid med en tjekliste for alt
det, man skal.

God arbejdlyst!

--
Mercuria Administrative Services
Østergade 1

Fra : NVM

Dato : 23-06-04 06:03

> [...]
> uforståelig og beklageligt for motivationen af det frivillige arbejde.
>
> Er der nogen der kender en smutvej eller hvordan man redder den.

Bliv registreret til at angive "sporadisk" (tror jeg T&S kalder det), så
skal I kun indsende angivelser, når der er noget at angive.

Fra : Morten Fix

Dato : 24-06-04 23:24

"NVM" <nvm@pengemand.dk> wrote in message

> Bliv registreret til at angive "sporadisk" (tror jeg T&S kalder det), så
> skal I kun indsende angivelser, når der er noget at angive.

Men man må max indsende 4 gange om året, ellers er man ikke sporadisk
arbejdsgiver. Men hov det passer jo også til antallet af kvartaler i et år
.
Det var vist det antal af lønindberetninger Gorm skulle lave...

-Morten Fix

Fra : No1

Dato : 24-06-04 11:59

> [...]
> uforståelig og beklageligt for motivationen af det frivillige arbejde.
>
> Er der nogen der kender en smutvej eller hvordan man redder den.

Ned på knæ og græde. Jeg kender en der fik de 800 kr. i gebyr for ikke
at indberette 0kr. moms. Han sendte et brev hvor han forklarede at han
ikke var klar over at man skulle rapportere 0kr. angivelser og han fik
de 800 kr. tilbage.

Fra : Gorm

Dato : 25-06-04 21:43

> [...]
> at indberette 0kr. moms. Han sendte et brev hvor han forklarede at han
> ikke var klar over at man skulle rapportere 0kr. angivelser og han fik

det har jeg også lige gjort - nu håber jeg de er mennesker hos T§S

Mvh Gorm