Betale husleje bagud ? fordi man ikke..
Fra : -= J.L.C =-

Dato : 22-06-04 16:22

Hejsa.

Jeg vil hører af om der er nogen der kan give mig et 100% svar på det ?. på
forhånd mange tak.

Jeg flyttet ind i en lejlighed, som blev fremlejet til mig af en ven.. jeg
flyttet ind den 1/11-2002 på lejekontrakten og skal være ude den 1/11-2004,
men jeg har fået lejet lejligheden ud på egen hånd da jeg er tæt på at det
bliver akut for mig, og den bliver overtaget fra D 1/7 - 2004 og indflytter
betaler på ny depositum og husleje forud.

Mit spørgsmål i kort træk!

Kan det passe at jeg skal betale 1 mdr bagud! da jeg ikke har betalt indskud
da vi lod min vens depositum stå i lejemålet ?.. jeg betale forud da jeg
flyttet ind D 1/11-2002 og har gjort det siden. Jeg forstår ikke det her
helt.. men de siger at det skal man, altså betale den extra mdr da jeg ikke
har indbetalt indskud.?

Lyder meget mærkelig for mig. håber der er en dygtig jurist her som kender
loven korrekt så jeg har noget bevis på at jeg ikke skal betale D mdr bagud
nu her D 1/7 når den nye lejer overtager.

Mvh
Jack L
PS: Meget gerne evt svar på mail dawebman@galnet.dk

Mange Tak.

Fra : Gerner

Dato : 22-06-04 16:44

On Tue, 22 Jun 2004 17:22:04 +0200, "-= J.L.C =-" <dawebman@galnet.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Lyder meget mærkelig for mig. håber der er en dygtig jurist her som kender
>loven korrekt så jeg har noget bevis på at jeg ikke skal betale D mdr bagud
>nu her D 1/7 når den nye lejer overtager.

Deltagere bedes bemærke at gruppens fokus er debat og ikke
egentlig juridisk rådgivning, og at svar i gruppen ikke bør
erstatte professionel konsultation i væsentlige sager. Med
dette forbehold kan spørgsmål om alle mulige konkrete sager
eller situationer stilles og drøftes.

Så du har betalt for juni og den nye lejer betaler for juli ?
Hvis det er sandt, så prøver fremlejeren en gang svindel.
Hvis der ikke skal flyttevedligeholdes, skal du have din vens depositum retur.

Lejeloven § 6. Ved udlejning til beboelse, ved formidling af sådanne lejeforhold
eller ved bytning af beboelseslejligheder er det ikke tilladt at modtage eller
kræve vederlag fra lejeren eller at betinge sig, at lejeren indgår anden
retshandel, som ikke er et led i lejeaftalen.

>Mvh
>Jack L
>PS: Meget gerne evt svar på mail dawebman@galnet.dk

Næhnej, det her er usenet.

--
Gerner
1375WU/6524hrs

Fra : -= J.L.C =-

Dato : 22-06-04 17:01

uha.. jo.. jeg har betalt fra den 1/11 2002 og frem til nu pr d 1 i mdr..og
som sagt overtager den nye lejer bolig nu her.. jeg vil selvfølglig gøre alt
for at min ven får sit dep tilbage i fuld favør så der ikke bliver nogen bad
fealings nogen steder.

Men håber at det er korrekt at jeg ikke skal betale for næste mdr, eller
retter "bagud". det føles ikke rigtigt for mig.

Men tak for svar, jeg vil henvende mig hos udlejer firmaet i morgen tidlig

Mvh
Jack L

Fra : Gerner

Dato : 22-06-04 22:34

On Tue, 22 Jun 2004 18:00:50 +0200, "-= J.L.C =-" <dawebman@galnet.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Men håber at det er korrekt at jeg ikke skal betale for næste mdr, eller
>retter "bagud". det føles ikke rigtigt for mig.

Jeg forstår ikke hvordan næste måned kan være "bagud" ?

--
Gerner
1378WU/6536hrs