Digital signatur.
Fra : driver

Dato : 22-06-04 14:01

Hvordan ser en digital signatur ud i praksis ? Er det en ny talkode man skal
huske (opbevare) ? Eller et eller andet givet pasword man skal have present
?
Kan man ændre den til noget "huskbar" ?
mvh
driver

Fra : Thomas

Dato : 22-06-04 14:07

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> Hvordan ser en digital signatur ud i praksis ? Er det en ny talkode
> man skal huske (opbevare) ? Eller et eller andet givet pasword man
> skal have present ?
> Kan man ændre den til noget "huskbar" ?

Nu er det vel næppe jura-relateret - men læs: http://www.digitalsignatur.dk
- digital signatur i praksis (som jeg oplever det) er en browser-
signatur/plugin tilknyttet din computers webbrowser - og virker lidt i
samme stil som et netbank login med en "nøglefil/kode" på computeren og så
en selvvalgt personlig kode der skal indtastes ved aktivering af den
digitale signatur over for de websteder du tiltænker at bruge den på.

--
/Thomas

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-06-04 14:14

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser en digital signatur ud i praksis ? Er det en ny talkode man
skal
> huske (opbevare) ? Eller et eller andet givet pasword man skal have
present

En digital signatur består dels af en lille programstump, der skal gemmes på
computeren, og dels en personlig pinkode, som man anvender til at
identificere, at man er den rigtige bruger af signaturen.

> Kan man ændre den til noget "huskbar" ?

Så vidt jeg husker, så får man en igangsættelses-kode, som bliver tilsendt
til den adresse man har folkeregisteradresse på.
Efterfølgende kan man lave sin egen pinkode, - den skal bestå af otte
karakterer, der skal være både tal og bogstaver, og både store og små
bogstaver.

Programstumpen kan flyttes/kopieres til andre computere, så man kan
medbringe sin digitale signatur. Alt i alt minder det meget om almindleige
netbank-løsninger (set fra brugerens synspunkt altså).

Yderligere tekniske detaljer hører nok ikke til i denne gruppe.

/Per

Fra : Gerner

Dato : 22-06-04 16:32

On Tue, 22 Jun 2004 15:14:10 +0200, "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>netbank-løsninger (set fra brugerens synspunkt altså).
>
>Yderligere tekniske detaljer hører nok ikke til i denne gruppe.

Det har intet med jura at gøre.
Alle svar er OT.

Denne gruppe er faldet tilbage til snik snak stadiet.

--
Gerner
1375WU/6524hrs

Fra : Absolut Jens