/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hvem vinder?
Fra : Lene


Dato : 22-06-04 10:34

Hej Gruppe, så har Dangrønt sagen taget en lidt ny vending, ikke mindst pga.
diverse råd modtaget fra denne gruppe - specielt tak til Ulrik!

Dangrønt scorede selvmål med deres snak om injurier/bagvaskelse, og så fik
min side pludselig bolden "foræret".

Så nu er der ikke bare en sag, men tre sager at kloge i - jeg tror, jeg
vinder dem alle sammen - men det er jo som bekendt svært at spå om
fremtiden, så begrund jeres bud *s*

Sagen ligger i sin fulde længde her
www.sitecenter.dk/stutteridryad

Mvh. Lene



 
 
Kristian Storgaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 22-06-04 11:56

"Lene" skrev 22.06.2004 11:34:

> Sagen ligger i sin fulde længde her
> www.sitecenter.dk/stutteridryad

Det var noget nemmere, hvis du havde stillet din konkrete spørgsmål her, i
stedet for at folk skulle gå ind på en rodet hjemmeside og lede efter fakta
imellem en masse holdninger.

I øvrigt holder din "indskærpelse" på forsiden ikke. Det er fuldt lovligt
for enhver både at citere og referere fra din side. Det er yderst tvivlsomt
om du kan forbeholde dig at folk ikke må gemme fra siden.

/kristian


Kristian Thy (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 22-06-04 12:24

Kristian Storgaard uttered:
> I øvrigt holder din "indskærpelse" på forsiden ikke. Det er fuldt lovligt
> for enhver både at citere og referere fra din side. Det er yderst tvivlsomt
> om du kan forbeholde dig at folk ikke må gemme fra siden.

Det er fuldt lovligt at "fremstille en kopi til eget brug", dvs. gemme
en kopi af siden på sin computer. Uanset hvad der måtte stå på siden.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Kristian Storgaard (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 22-06-04 12:34

"Kristian Thy" skrev 22.06.2004 13:23:

> Det er fuldt lovligt at "fremstille en kopi til eget brug", dvs. gemme
> en kopi af siden på sin computer. Uanset hvad der måtte stå på siden.

Enig...

/kristian


Allan Soerensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 22-06-04 12:42

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
news:2jqj5tF13ogucU1@uni-berlin.de...
>
> Det er fuldt lovligt at "fremstille en kopi til eget brug", dvs. gemme
> en kopi af siden på sin computer. Uanset hvad der måtte stå på siden.
>

Lige som § 22 i lov om ophavsret giver mig lov til at citere fra et
offentliggjort værk, når det sker i overensstemmelse med god skik og i det
omfang, som betinges af formålet, så dette er det rene nonsens:

<Citat fra http://www.sitecenter.dk/stutteridryad>
Det er ligeledes også forbudt at lave citater, eller at gengive vendinger
fra siden
<Citat slut>

Nu bliver jeg sikkert også politianmeldt og dermed har Lene så 4 sager hun
kan gå op i



Jon Bendtsen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 22-06-04 13:01

Allan Soerensen wrote:

> "Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> news:2jqj5tF13ogucU1@uni-berlin.de...
>
>>Det er fuldt lovligt at "fremstille en kopi til eget brug", dvs. gemme
>>en kopi af siden på sin computer. Uanset hvad der måtte stå på siden.
>>
>
>
> Lige som § 22 i lov om ophavsret giver mig lov til at citere fra et
> offentliggjort værk, når det sker i overensstemmelse med god skik og i det
> omfang, som betinges af formålet, så dette er det rene nonsens:

Er der så tale om et værk?



JonB

Allan Soerensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 22-06-04 13:10

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
news:cb970a$2na$2@munin.diku.dk...
> Allan Soerensen wrote:
>
> > "Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> > news:2jqj5tF13ogucU1@uni-berlin.de...
> >
> >>Det er fuldt lovligt at "fremstille en kopi til eget brug", dvs. gemme
> >>en kopi af siden på sin computer. Uanset hvad der måtte stå på siden.
> >>
> >
> >
> > Lige som § 22 i lov om ophavsret giver mig lov til at citere fra et
> > offentliggjort værk, når det sker i overensstemmelse med god skik og i
det
> > omfang, som betinges af formålet, så dette er det rene nonsens:
>
> Er der så tale om et værk?

Ja

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret
til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt
skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk,
som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst
eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

og når vi er i gang

§ 8. Et værk anses for offentliggjort, når det lovligt er gjort tilgængeligt
for almenheden.



Lene (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 22-06-04 13:08


"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BCFDDCE2.3B291%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> "Lene" skrev 22.06.2004 11:34:
>
> > Sagen ligger i sin fulde længde her
> > www.sitecenter.dk/stutteridryad
>
> Det var noget nemmere, hvis du havde stillet din konkrete spørgsmål her, i
> stedet for at folk skulle gå ind på en rodet hjemmeside og lede efter
fakta
> imellem en masse holdninger.
>
> I øvrigt holder din "indskærpelse" på forsiden ikke. Det er fuldt lovligt
> for enhver både at citere og referere fra din side. Det er yderst
tvivlsomt
> om du kan forbeholde dig at folk ikke må gemme fra siden.
>
> /kristian

Hvis jeg var en computer-ørn, så så min hjemmeside ikke ud som den gør - så
det må i altså lære at leve med, eller bare lade være med at beskæftige jer
med den.
Og mit spørgsmål galt ikke min nye forside, men selv Dangrønt sagen.

Mvh. Lene



Peter G C (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-06-04 13:20

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d81f53$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Og mit spørgsmål galt ikke min nye forside, men selv Dangrønt sagen.

Som Kristian skriver er det umuligt at finde ud af hvad din sag handler
om..... derfor får du næppe svar her....

/Peter



Bertel Lund Hansen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-06-04 13:21

Lene skrev:

>Og mit spørgsmål galt ikke min nye forside, men selv Dangrønt sagen.

Det betyder ikke at vi afholder os fra at kommentere andre
juridiske aspekter. Få tråde i debatgrupperne holder sig til ét
emne - eller to for den sags skyld.

Og så synes jeg at du skal kalde det "Dangrøntsagen".

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Allan Soerensen (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 22-06-04 13:28

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d81f53$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Og mit spørgsmål galt ikke min nye forside, men selv Dangrønt sagen.
>

Det var nu din nye forside du gav et link til
Din "sag" har du skrevet om i en del andre tråde, så der er vist ikke så
meget nyt. Det virker mest som om du starter dine tråde for at gøre
opmærksom på dig selv og din "sag".



Gevaldi (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 22-06-04 15:30


Allan Soerensen skriblede:

> Det var nu din nye forside du gav et link til
> Din "sag" har du skrevet om i en del andre tråde, så der er vist ikke
> så meget nyt. Det virker mest som om du starter dine tråde for at gøre
> opmærksom på dig selv og din "sag".

Ja, den hest er lige ved at få mere omtale
end Tarok :)




--
/Gevaldi


ha (22-06-2004)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 22-06-04 18:19

> Ja, den hest er lige ved at få mere omtale
> end Tarok :)

Hæ hæ, ja en gammel traver .....


/ha



Morten Bjergstrøm (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 22-06-04 13:04

Jon Bendtsen <noone@example.com> skrev:

>> Lige som § 22 i lov om ophavsret giver mig lov til at citere fra
>> et offentliggjort værk, når det sker i overensstemmelse med god
>> skik og i det omfang, som betinges af formålet, så dette er det
>> rene nonsens:
>
> Er der så tale om et værk?
>

Lenes hjemmeside? Det må det være.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

søren (22-06-2004)
Kommentar
Fra : søren


Dato : 22-06-04 21:16




"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d7fb64$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Gruppe, så har Dangrønt sagen taget en lidt ny vending, ikke mindst
pga.
> diverse råd modtaget fra denne gruppe - specielt tak til Ulrik!
>
> Dangrønt scorede selvmål med deres snak om injurier/bagvaskelse, og så fik
> min side pludselig bolden "foræret".
>
> Så nu er der ikke bare en sag, men tre sager at kloge i - jeg tror, jeg
> vinder dem alle sammen - men det er jo som bekendt svært at spå om
> fremtiden, så begrund jeres bud *s*
>
> Sagen ligger i sin fulde længde her
> www.sitecenter.dk/stutteridryad
Hvorfor spørger du om hvem der vinder?
når man læser under den 21/6 skriver du "den sag vinder jeg!" og den sag
vinder jeg også!" og til slut skriver du "den sag vinder jeg, og jeg vinder
STORT!"
så svaret kender du jo
Kilde :http://www.sitecenter.dk/stutteridryad/brugerdefinerethtml/

--
mvh
søren



Lene (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 22-06-04 23:01


"søren" <sut@mail.dk> skrev i en meddelelse
Klip.
> Hvorfor spørger du om hvem der vinder?

Jeg synes, det er spændende at høre andres bud. Derfor.
Og så synes jeg i det hele taget, at denne ng er lidt spøjs at læse.

Mvh. Lene



Qbic - [6400] (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Qbic - [6400]


Dato : 23-06-04 07:31

Nej det er ikke spøjs læsning, men der i mod et forsøg på
at anrette skade på et firma som sælger alm. godkendt foder.

At så din hest ikke kunne tåle det, er der jo ikke noget at gøre ved, der
er også mange mennesker der ikke kan tåle forskellige fødevarer.

Men nu hvor du fulgte forløbet huskede du vel at lave nogle ordentlige
hestebøffer ud af kræet.

/ Qbic



H.J.Suurland (24-06-2004)
Kommentar
Fra : H.J.Suurland


Dato : 24-06-04 17:55

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40d7fb64$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så nu er der ikke bare en sag, men tre sager at kloge i - jeg tror, jeg
> vinder dem alle sammen - men det er jo som bekendt svært at spå om
> fremtiden, så begrund jeres bud *s*
________________________________________________________________________
Hej Lene

Selv om jeg elsker din fighterånd, så tror jeg desværre at du taber sagen.
Og jeg skal prøve at begrunde hvorfor jeg tror at du gør det.
Jeg skal med det samme slå fast at jeg ikke ved stort mere om
spiserørsforstoppeæse end hvad jeg kan læse i diverse lærebøger og
faglitteratur. Men det er vel også samme baggrund en dommer har i en evt.
retssag, ud over de beviser som i hver især kommer slæbende med.

Jeg tror du taber sagen ud fra følgende begrundelser:

Jeg kan forstå at der er tale om en unghest ? - En unghest der ikke har
udviklet sin tyggeevne, eller for den sags skyld en gammel hest som har
mistet den, må slet ikke få den form for foder, og det burde du som
stutteriejer vide, med mindre foderstof firmaet på emballagen skriver
"velegenet til ungheste."

Som næste punkt mener jeg at den blev fejlbehandlet da skaden var sket. Iflg
eksperterne kan man forsøge at skylle forstoppelsen væk, eller opløse den,
med lunken vand, men hjælper det ikke skal man stoppe. De samme gælder hvis
der opstår blødninger, så skal der stoppes under alle omstændigheder, og
kirurgisk indgreb skal iværksættes hurtigst muligt.
Efter hvad jeg kan læse mig frem til forsætte din dyrlæge med at skylle,
selv efter at hesten begyndte at bløde. Sandsynligvis er din hest gået i
chok og død af dette.
Altså den erstatningspligtige er ikke dem som du lægger sag an mod, men den
person som forvoldte hestens død.
Spørg din dyrlæge om han ikke har en proffesionel ansvarsforsikring der
dækker hans fejlbehandling, og forsøg at få dit økomiske tab dækket ad den
vej.

Sådan ser sagen ud set fra sidelinien, men det kan da godt være du ser det
på en anden måde inde fra midtbanen. Men husk der er også en dommer med i
spillet.

Jeg håber at du finder en tilfredsstillende løsning så du kan komme videre i
dit liv.

Med venlig hilsen
Hans





Martin Jørgensen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 25-06-04 23:00

Lene wrote:

-snip-
> Så nu er der ikke bare en sag, men tre sager at kloge i - jeg tror, jeg
> vinder dem alle sammen - men det er jo som bekendt svært at spå om
> fremtiden, så begrund jeres bud *s*
>
> Sagen ligger i sin fulde længde her
> www.sitecenter.dk/stutteridryad

Jeg kan ikke huske om nogen har skrevet det, men husk at poste
resultatet her i gruppen bagefter, hvis ikke nogen har skrevet det
endnu... Vi (jeg) vil ihvertfald gerne vide hvordan det ender.

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste