sprøgsmål :
Fra : Moller

Dato : 22-06-04 09:18

Hejsa,

   hvilken knallerter har skivebremse for eller bag,hvor den aktiveres via
kabel ? altså en ren mekanisk løsning.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 09:47

Moller wrote:

> Hejsa,
>
> hvilken knallerter har skivebremse for eller bag,hvor den aktiveres
> via kabel ? altså en ren mekanisk løsning.

Velo 5000 ... havde! ... på baghjulet.

Stort set alle pocketbikes, og flere cykler ... hvis det bare er en
bremse du skal bruge?

/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 09:56

Hekto wrote:

> Stort set alle pocketbikes, og flere cykler ... hvis det bare er en
> bremse du skal bruge?

   Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
skivebremsen.

   Nå, men så vil jeg smutte ned til cykel handleren :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Brian A.

Dato : 22-06-04 11:45

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skivebremsen.
>
> Nå, men så vil jeg smutte ned til cykel handleren :)

Dem fra cykler er nogle tynde skiver. Har du en skive fra en scooter tror
jeg ikke du skal regne med at kaliberen fra en cykel kan bruges :(

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 11:48

Brian A. wrote:

> Dem fra cykler er nogle tynde skiver. Har du en skive fra en scooter tror
> jeg ikke du skal regne med at kaliberen fra en cykel kan bruges :(

   Skiven er fra en MC... skal bare bruge noget der kan tage lidt fat, og
virker mekanisk.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Brian A.

Dato : 22-06-04 12:06

> Skiven er fra en MC... skal bare bruge noget der kan tage lidt fat, og
> virker mekanisk.

Held og lykke med projektet :)

Fra : RpR

Dato : 22-06-04 13:16

> Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
> trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
> skivebremsen.

Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via hydraulik.
Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 13:51

RpR wrote:

> [...]
> Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
> den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet

   Se det var sgi noget... det vil sige greb/pedal er stadig kabel, op til
pumpe delen, som derfra er hydrautisk ? for så kan jeg nemlig snildt
finde en kaliber der passer, med små stempler :)

   Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 14:21

Moller wrote:

> [...]
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???

Det kan da ikke tage mange øjeblikke at bygge en mastersylinder m.
håndgreb om til kabeltrukket!?
Så er det bare at sætte en kort bremseslange på. Montakgen er også nem.
En stump 22mm rør svejst på hvad-det-underlige-nu-er-du-skal-bygge.

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 14:27

Hekto wrote:

> [...]
> Så er det bare at sætte en kort bremseslange på. Montakgen er også nem.
> En stump 22mm rør svejst på hvad-det-underlige-nu-er-du-skal-bygge.

   hmmmm, hvis der nu er sådan en fætter, så er det jo trodsalt lettest :)
alternativ er at jeg skal finde bremsepedal osv... fra en maskine som
har hydrautisk bagbremse i forvejen...

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 15:40

Moller wrote:

> hmmmm, hvis der nu er sådan en fætter, så er det jo trodsalt lettest
> :) alternativ er at jeg skal finde bremsepedal osv... fra en maskine som
> har hydrautisk bagbremse i forvejen...

eBay????

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 22-06-04 21:51

> [...]
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???

Behøves det at være så småt?
Der er da mange mcer der køre med samme system, jeg har da haft en 750er
seca hvor der var kabel fra bremse håntaget til hovedcylindren, og Z1R kawa
har oxo.
MVH Ove Bandit 600+
Axis 90

Fra : Moller

Dato : 23-06-04 07:25

Ove Jakobsen wrote:

> Behøves det at være så småt?

   Nej da, men havde ikke regnet med der var MC'er der havde den slags...
og derfor jeg spurgte inde i denne gruppe... på den anden side det er jo
bare bagbremsen, så jeg kan godt lide reservedelspriserne fra knallerne :)

> Der er da mange mcer der køre med samme system, jeg har da haft en 750er
> seca hvor der var kabel fra bremse håntaget til hovedcylindren, og Z1R kawa
> har oxo.

   Det må jeg lige få tjekket op på, måske man kan finde en billig brugt :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Elbarto

Dato : 24-06-04 00:54

> [...]
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???

Piaggio Typhoon ... Har et kvæstet exemplar på lager skal da se om
pågældende stump er intakt .. smid en mail hvis du er int

Elbarto

Fra : Moller

Dato : 24-06-04 09:06

Elbarto wrote:

> Piaggio Typhoon ... Har et kvæstet exemplar på lager skal da se om
> pågældende stump er intakt .. smid en mail hvis du er int

   Er gjort... :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 13:56

RpR wrote:

> [...]
> Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
> den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet

   hmmm, kom til at tænke på om man ik bare skal plyndre den fra en af de
smadret scootere som ligger over i vestskoven efter de flinke unge
friske fyre har leget med dem natten igennem. så vidt jeg kan se, så er
kaliberen brugbar :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : RpR

Dato : 22-06-04 16:58

> [...]
> smadret scootere som ligger over i vestskoven efter de flinke unge
> friske fyre har leget med dem natten igennem. så vidt jeg kan se, så er

Så burde du skydes med lunkent katte møg..

Fra : Elbarto

Dato : 24-06-04 00:57

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Så burde du skydes med lunkent katte møg..
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --

Og rulles i formaldehyd og duppes med mel der hvor det svier allermest

Som sagt har stumpen på lager du mangler .. tror den er nogen lunde hel

Den er din for portoen

Elbarto