regneark til udgifter på bilen
Fra : Tomas Linnet

Dato : 21-06-04 19:32

Hey NG

FDM havde engang et Excel regneark på deres hjemme side hvor man kunne sætte
lidt forskellige tal ind, og på den måde få lidt over blik over hvad det
koster at køre én kilometer.

Nogen der huskede at kopiere det?
Evt. nogen som selv kan lave et..... og poste????

Hilsen Tomas
Lidt tal-blind
MB Sprinter 212D til salg

Fra : Lasse P.

Dato : 21-06-04 19:49

> FDM havde engang et Excel regneark på deres hjemme side hvor man kunne
sætte
> lidt forskellige tal ind, og på den måde få lidt over blik over hvad det
> koster at køre én kilometer.

http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/budget/bilbudget.asp

Lasse ;)

Fra : Tomas Linnet

Dato : 21-06-04 20:18

"Lasse P." <haha@nix.du.dk> skrev i en meddelelse

> sætte
>
> http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/budget/bilbudget.asp
>
> Lasse ;)

Tak for det...jeg kunne ikke finde det i går.

-Tomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-04 20:56

"Lasse P." <haha@nix.du.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/budget/bilbudget.asp
>
> Lasse ;)

Spøjst ark. Jeg satte er kørselsbehov på 15.000 km og en dækpris på 500 kr.
Så fortæller arket at jeg vil have en årlig udgift på 2807 kr. på dæk. Det
er jo lidt svært at forstå, når jeg rent faktisk kører ca. 60.000 km på et
sæt.
Nå men man kan vel snyde regnearket, så jeg satte dækprisen til 0 kr.
Alligevel skriver den, at jeg skal forvente en udgift på 1700 kr. om året.
Det ligner da noget teoretisk plidder-pladder.

Kurt

Fra : Kim Jespersen

Dato : 21-06-04 21:42

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Alligevel skriver den, at jeg skal forvente en udgift på 1700 kr. om året.
> Det ligner da noget teoretisk plidder-pladder.

Jeg er helt enig. Jeg har 700,- pr. dæk og skal bruge 2500 om året med
et kørselsbehov på 12000 km.
Tror den regner med Viborg slidbaner, for jeg plejer da at få noget over
50000 km. på Michelin eller hvad der svarer til noget mere end 3 år på 4
nye dæk.

Kim

Fra : JK

Dato : 22-06-04 13:14

On Mon, 21 Jun 2004 20:32:00 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@FJERNESwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>koster at køre én kilometer.
>
>Nogen der huskede at kopiere det?
>Evt. nogen som selv kan lave et..... og poste????

Du laver bare et regneark selv.

Du noterer i det bilens købspris, og kilometertal ved køb

Så fører du en sum kolonne med reparationsudgifter, dæk, evt. også
benzin og forsikringer

Når du sælger prisen: pris og kilometer.

Så kan du let få beregnet pris pr. kilometer totalt, inkl. værditab.

Jeg gør det med den 3. bil nu. Køberne er glade for at se udskriften,
da alle reparationer er logbogført.

Jeg bruger ikke service-eftersyn, da jeg synes, det er at give
værkstedet en blanko-check. Jeg bestiller, at det og det skal laves, -
det jeg ikke laver selv.

mvh

John

Fra : Tomas Linnet

Dato : 22-06-04 22:13

"JK" <(please reply to group, email invalid) junk@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:c98gd05j9vj87tq2c6tp60u5p7o11rt218@4ax.com...

> [...]
>
> Jeg bruger ikke service-eftersyn, da jeg synes, det er at give
> værkstedet en blanko-check. Jeg bestiller, at det og det skal laves, -

Det har jeg også prøvet på, men 1: så er jeg ikke jysk mester til at regne
og 2: jeg er ikke jysk mester i Excel

-Tomas