HRI (Så blev det min tur)
Fra : Thomas Andersen

Dato : 21-06-04 12:57

I torsdags blev jeg ringet op af en person fra HRI der søgte dygtige
konsulenter (han havde fundet mit firma i CVR-registeret!!). Det lød jo
fint, da jeg for kort tid siden startede et enkeltmandsfirma. Men efter lidt
samtalen, fortalte han så til sidst at det faktisk gik ud på at jeg skulle
betale for at stå i deres "katalog".

Men da jeg mente at have hørt om HRI før, sagde jeg at jeg lige ville tænke
over det, så kunne han ringe igen på mandag (i dag). Han ville ellers meget
gerne have afsluttet handlen med det samme.
For kort tid siden blev jeg så ringet op af en dame, som havde overtaget
hans kalender for i dag, da han desværre var gået syg hjem. Det var i øvrigt
også hende der normalt havde med EDB/IT konsulenter at gøre (?).

Jeg takkede dog nej, og fortalte at jeg mente den forrige havde være for
påtrængende. Det beklagede hun og bla bla frem og tilbage. Da jeg til sidst
sagde NEJ TAK. Sluttede hun af med at sige at det var syndt, for hun stod
ellers lige og havde en konkret opgave (sådan nærmest: HAHA, dér gik du glip
af dén, agtigt).

Alt i alt syntes jeg at det var en kedelig oplevelse, at blive presset på
denne facon. Det undre mig også gevaldigt, at hvis de virkelig lede efter
dygtige konsulenter, så er CVR-registeret vel ikke lige det første sted man
leder! Der må da findes en million etablerede firmaer, der har målrettet
deres ydelser til denne branche.

Anyway, det var mine 10 cent.

(Fik desværre ikke muligheden for at sige "vibrugerikke..." )

--
Mvh, Thomas S. Andersen
Ja, jeg kender godt www.unfairpris.dk

Fra : Palle Bruselius

Dato : 21-06-04 14:12

"Thomas Andersen" <thomas@info.detteskalikkemed.postby.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
lidt
> samtalen, fortalte han så til sidst at det faktisk gik ud på at jeg skulle

"Hyggeligt". Jeg er lige blevet ringet op af Nationalregistret - endnu en
flok plattenslagere. Jeg tror, at jeg afleverede den korteste replik, jeg
endnu har brugt i sådanne sammenhænge: "Du kan du godt glemme!"

Det er pokkers, at der er så svært at få stoppet den slags krabater.

Palle

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-06-04 15:28

Palle Bruselius wrote:

> [...]
> endnu har brugt i sådanne sammenhænge: "Du kan du godt glemme!"
>
> Det er pokkers, at der er så svært at få stoppet den slags krabater.

Sjovt - havde også Nationalregistret (igen) i røret i fredags ;)
Som han sluttede af med... jamen skal du så være opført som lukket
virksomhed i det officielle register... jeg sagde bare ja tak :) Håber
de nu har opgivet - men tvivler.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 14:09

On Mon, 21 Jun 2004 13:57:11 +0200, "Thomas Andersen"
<thomas@info.detteskalikkemed.postby.dk> wrote:

>(Fik desværre ikke muligheden for at sige "vibrugerikke..." )

Det fik jeg - med stor overbevisning.

Unicef (som ellers kan være alvorlig nok) ringede:

U(nicef): Davs det er fra unicef, kunne du tænke dig at støtte
alverdens børn
J(eg): Hvad drejer det sig om.
U: Vi har nogle mus til 299,- pr. stk. hvis du køber en, så støtter du
unicef.
J: Vi bruger ikke mus.
U: Nå, men så må du undskylde.
J: Det gør ikke noget, farvel
U: Farvel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-06-04 15:20

On Mon, 21 Jun 2004 15:09:22 +0200, Karsten Madsen <6 snabela drosselvej
punktum dk> wrote:

> [...]
>alverdens børn
>J(eg): Hvad drejer det sig om.
>U: Vi har nogle mus til 299,- pr. stk. hvis du køber en, så støtter du

Så kal det godtnok være en god mus, eller så er den da godtnok dyr
Flemming Jacobsen

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-06-04 14:14

Thomas Andersen wrote:
> [...]
> samtalen, fortalte han så til sidst at det faktisk gik ud på at jeg skulle

snip

Er det mon ikke legalt nok at sende dem en fatura for den tid de spilder
når de f.eks ringer til en virksomheds telefonsupportnummer?
Nummeret er normalt forbeholdt betalende kunder med en supportaftale.

Hvad min chancerne er for at de betaler den såfremt man fakturer dem for
den spildte tid, f.eks en påbegyndt time.

Mvh Anders Christensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 21-06-04 18:54

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mon ikke legalt nok at sende dem en fatura for den tid de spilder
> når de f.eks ringer til en virksomheds telefonsupportnummer?
> Nummeret er normalt forbeholdt betalende kunder med en supportaftale.

Hvorfor ikke bare henvise dem til et overtakseret nummer ? Det er der mange
der bruger ifm supportopgaver der afregnes efter forbrugt tid

Nico

---

Fra : Ralph

Dato : 21-06-04 19:28

> [...]
>
> Hvad min chancerne er for at de betaler den såfremt man fakturer dem for
> den spildte tid, f.eks en påbegyndt time.

Når "de" ringer og spørger om de må forstyrre et par minutter, så svar: "det
er jo det jeg lever af, jeg skal bare lige have et par oplysninger af hensyn
til min fakturering", hvis DET ikke får dem til at lægge på, så spørg om
firmanavn, navn på ham der ringer, CVR.nr., telefonnr., adresse, e-mail,
URL, faxnr. whatever, sig så at han nu er oprettet og at du lige sender en
fax som skal returneres i underskrevet stand, og SÅ har du al den tid der
kræves for at få løst hans problem.

Hvis DET så ikke hjælper, så må du jo til at lave en fax, og SÅ kan du sende
alle de regninger du vil HVIS han ringer igen.

DEN har jeg tænkt mig at prøve næste gang - inspireret af denne tråd.

--
venligst
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 21:46

On Mon, 21 Jun 2004 20:27:50 +0200, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>alle de regninger du vil HVIS han ringer igen.
>
>DEN har jeg tænkt mig at prøve næste gang - inspireret af denne tråd.

Det var da en god idé - den bruger jeg også næste gang.... ellers
virker "Vi bruger ikke" fortrindligt

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-06-04 06:56

Karsten Madsen wrote:

> Det var da en god idé - den bruger jeg også næste gang.... ellers
> virker "Vi bruger ikke" fortrindligt

ja det er godt med lidt inspiration.
Der kører forøvrigt en tråd om nogenlunde samme emne i dk.videnskab.jura
lige nu, hvor en netop har spurgt om det samme som jeg spurgte om her
forleden med fakturering af "telefonsælgere" / "tidsrøvere".

Mvh Anders Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-06-04 09:45

> [...]
> lige nu, hvor en netop har spurgt om det samme som jeg spurgte om her
> forleden med fakturering af "telefonsælgere" / "tidsrøvere".

Det bliver først for alvor en tipsrøver når man begynder at spilde sin tid
på formålsløs fakturering og andre "sjove" tiltag.
Du bestemmer selv hvornår telefonopkaldet skal afbrydes og dermed hvor meget
tid du vil spilde