På tide med lidt hjælp til min GRXr-250
Fra : Mogli

Dato : 21-06-04 12:53

Hej Allesammen

Det er ikke nemt at få tid til det hele med en lille ny, nyt hus samt nyt
arbejde. Men nu er det vist på tide at jeg får gang i min mc. Men det er
nemmere sagt end gjort. Har læst bla. her i nyhedsgruppen at der er flere
der har haft vanskeligheder med at få gang i deres minigixxer efter en
længere stilstandspause, og syntes at jeg har fulgt alle de råd der har
været om dette. Men lige lidt hjælper det.

Her er problemet. Når jeg skal starte den, står den bare og kører starteren
rundt, men den mangler lige det sidste for at komme igang. Har skiftet
tændrør. Så vil jeg jo prøve at løbe den igang, som har virket hidtil
(Sidste år), men hellere ikke dette hjælper. Det eneste resultat er at der
løber benzin? ned igennem den overløbsslange der munder ud nede ved
støttefoden. Så er der noget der er stoppet et sted, og hvordan finder man
lige ud af det?. Er IKKE særlig ferm til det med at lave motorcykler. Mit
sidste forsøg på at få den igang mundede ud i at benzinen? bogstaveligtalt
væltede ud fra motoren og dryppede derfra. Håber der er nogen der har en
forklaring på dette, og evt. en løsning på hvad der kan være gået galt.

Ved godt at denne tekst virker lidt rodet, men det er vidst det bedste jeg
kan beskrive dette problem.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
Miki Vester
GSXR-250 - Meget stillestående.

Fra : Msp

Dato : 21-06-04 17:08

> [...]
> sidste forsøg på at få den igang mundede ud i at benzinen? bogstaveligtalt
> væltede ud fra motoren og dryppede derfra.

Lyder som om at svømmeren har hængt sig og derved drukner motoren.

Mogens

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-06-04 18:14

"Mogli" <123@123.12> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen
Hej hej
> Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Få ladet batteriet HELT op. Tag tændrørene ud og tjek om de er sølet til,
eller om de er tøre.
Er de fine, så sætter du dem i igen.

Nu tømmer du karburatorene, via den skrue der sidder i bunden af hver (du
skal bruge en 10mm fastnøgle). Luk dem derefter,
og åben benzinhanen helt over, hvor den ikke skal bruge vaccum. Lad den stå
i 2 min, og sæt den igen ned på pri.
Sæt choker på, og se om den vil starte.. Er den ved at hoppe i gang et par
gange, men det ikke lykkedes, så luk chokeren og giv istedet fuld gas på
håndtaget.

Virker det heller ikke, så prøv med noget dielsel/benzin- start.

Jeg behøver vel ikke nævne at hvis benzinen er 1 år gammelt, så skal tanken
også tømmes, og fyldes forfra!

> Mvh
> Miki Vester
> GSXR-250 - Meget stillestående.
Thomas

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 22-06-04 20:28

> [...]
>
> Virker det heller ikke, så prøv med noget dielsel/benzin- start.
>
> Jeg behøver vel ikke nævne at hvis benzinen er 1 år gammelt, så skal

Det overnævnte har virket på min GSX-R 250 i de sidste 5år, når den har
drillet efter en lang pause.

Skift tændrørene igen hvis der er ngk, og du har lavet mange start forsøg.

Er batteriet over 2 år bliver gixxer'en meget glad for et nyt

Dennis. -Som flytter til Aalborg fra Holstebro d 1/7

GSX-R 250 -Som har stået stille i 7mdr indtil sidste uge pga. en rejse
jorden rundt.

2X Adly Jet 100

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 24-06-04 18:15

Benzinen du snakker om, er benzin dampe der lukkes ud i luftfilterkassen
bagud fra karburatorene, slangen er afløbsslangen til netop dette, samt
olietåger fra ventilerne..

Prøv med et friskt batteri ( evt. et bil batteri ) og en LILLE smule æter
( startgas ) ikke for meget for det æder olien..

Og som der allerede er skrevet.. skigt tændrør hvis du bruger NGK... de er
nogle skodrør..

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd