Udgået maling?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-06-04 12:33

Har en MAZDA 626 GD 2,0 fra 87 stående vi laver lidt pladearbejde på og
skulle i den forbindelse bruge noget maling jo ;)

Ned til autoriseret forhandler med farvekoden. Han siger den er UDGÅET.

En farve udgår da vel ikke sån lige???

det er farvekode 1E

Tror i fx Sadolin eller lign maler forretning har det? Eller kan lave det
eller skaffe det eller noget,,.,, gider jo ikke have grønne pletter på en
blå bil ; (

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-06-04 12:52

> En farve udgår da vel ikke sån lige???

Den er nok udgået på hans lager, d.v.s mazda bruger ikke den farve mere.

> [...]
> eller skaffe det eller noget,,.,, gider jo ikke have grønne pletter på en

Der er stor sansynlighed for at du kan få farven blandet hos den lokale
farvehandler. Jeg ved ikke om alle farvehandlere sælger autolak, med mange
gør.

Mvh. Jesper

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-06-04 12:58

> Der er stor sansynlighed for at du kan få farven blandet hos den lokale
> farvehandler. Jeg ved ikke om alle farvehandlere sælger autolak, med mange
> gør.

Ja men du skulle jo gerne være en spraydåse, og tror i de ved hvad jeg
snakker om hvis jeg blot kommer og siger 1E til dem?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 13:18

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja men du skulle jo gerne være en spraydåse, og tror i de ved hvad jeg
> snakker om hvis jeg blot kommer og siger 1E til dem?

Jeg sætter sprgs. ved om du kan få det på spray. Eller oplyse du bare
bil.model.årgang, så kan de ramme farven. Ellers prøv en autolakker.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-06-04 13:42

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> Ja men du skulle jo gerne være en spraydåse, og tror i de ved hvad jeg
> snakker om hvis jeg blot kommer og siger 1E til dem?

Hvis du kører bilen hen til en autolakerer og sige "den farve vil jeg ha" så
kan han blande en til dig så du ikke kan se den er malet om.
Pugen fik malet hjælmen om for noget tid siden og det kan overhovedet ikke
se.

Spørgsmålet er så hvor stiv man er til at male selv - kan jo være den
pågældende maler har mulighed for m/u kvitering :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-06-04 13:42

> [...]

> kan han blande en til dig så du ikke kan se den er malet om.
> Pugen fik malet hjælmen om for noget tid siden og det kan overhovedet ikke

Ellers et godt forslag, men der er ikke plader på den, og ligefrem leje
prøveplader for lidt maling ;(

tror i de kan ramme den ved hjælp af farvekoden?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-06-04 14:20

> så
>
> Ellers et godt forslag, men der er ikke plader på den, og ligefrem leje
> prøveplader for lidt maling ;(
>
> tror i de kan ramme den ved hjælp af farvekoden?

Det er jo svært at sige hvad den er blevet udsat for i tidernes morgen.
Der er ikke et stykke indfarvet etellerandet du kan tage med hen til
autolakeren?

Fra : Rasmus

Dato : 21-06-04 16:55

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> så
>
> Ellers et godt forslag, men der er ikke plader på den, og ligefrem leje
> prøveplader for lidt maling ;(

Du kan jo pille benzindækslet af og tage det med til maleren....

mvh
Rasmus

Fra : Fam. Olsen

Dato : 21-06-04 18:44

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja men du skulle jo gerne være en spraydåse, og tror i de ved hvad jeg
> snakker om hvis jeg blot kommer og siger 1E til dem?

Kan du ikke få en spray fra Motip. De laver også ud fra bilens farvekode.
Jeg køber Motip hos den lokale Råd og dåd. Jeg har også set autolak på spray
(dog et andet mærke end Motip) hos den lokale Mekonomen.

MVH Niels