Forsikring
Fra : Stefan Clausen

Dato : 21-06-04 12:17

Davs derude.

Jeg skulle gerne bestå min køre prøve, her den første juli.
Jeg er så ved at undersøge med forsikring, hvad der er det mest brugte.

Hvornår er det på sin plads med en kasko forsikring ?

Den MC jeg har kig på er en Honda CB500 1998+
Har snakket med TopDanmark da de har specielt tilbud til Touring Nyt
medlemmer 15%
De skulle have 3974 kr. for ansvar og 13531 kr. incl. kasko (3486 kr.
selvrisiko)

Er der andre selskaber der er værd at kontakte ?

Stefan Clausen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-06-04 12:20

> [...]
> selvrisiko)
>

> Er der andre selskaber der er værd at kontakte ?

Kommer jo bl.a. an på din alder - jeg har selv Tryg, og har du samtidig
Nordea som bank, så er der også procenter at hive hjem der :)

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Joachim Bruun Schmid~

Dato : 21-06-04 12:26

> [...]
> selvrisiko)

> Er der andre selskaber der er værd at kontakte ?

GF-forsikring er i de fleste tilfælde billigere med ansvarsforsikring. Du
kan indtaste post-nr og evt. anncenitet på www.gf-forsikring.dk og se hvad
din præmie bliver.

/Joachim
FZR600R

Fra : Kenneth

Dato : 21-06-04 12:38

Hej.

Prøv GF forsikring. De er billige med deres ansvar, men du kan ikke få kasko
på, medmindre du er over 30.

MVH

Kenneth

Fra : Stefan Clausen

Dato : 21-06-04 12:45

Tak for de hurtige svar :)

Jeg er 26, så der går nok et par år inden GF vil snakke med mig.

Stefan

Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-06-04 12:47

"Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> wrote in news:cb6hm7
$289b$1@news.cybercity.dk:

> Tak for de hurtige svar :)
>
> Jeg er 26, så der går nok et par år inden GF vil snakke med mig.
>
> Stefan

Jeg er selv 25, og giver hos Tryg ca 5100,- for en ansvar + kasko på
GSX600F'eren - den stiger dog lidt da den fra næste år betegnes som en
racer . Tag en snak med dem, for din CB500 ryger i touringklassen, så
jeg vil umiddelbart tro du slipper med 4-5000 for en kasko.. prøv det

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 21-06-04 20:41

Husk du kan flytte bil-ancinitet over på MC, hvis du har noget....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 21-06-04 21:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Husk du kan flytte bil-ancinitet over på MC, hvis du har noget....

Og ikke allerede har to køretøjer forsikret i forvejen
- eller er det tre, man højst kan have på samme anciennitetstrin ?

--

Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-06-04 08:00

"Og ikke allerede har to køretøjer forsikret i forvejen "

Så må du skifte selskab, ikke alle har den regel. Som for øvrigt er
fuldstændig ulogisk. Jeg har endnu ikke fået en fornuftig forklaring på
reglen.

Jeg/vi har før haft 4 MC'er og 2 biler, alle på elitetrin, pt, har jeg/vi 2
MC'er og en 3 biler. Helt uden probs.

Fra : Richard

Dato : 22-06-04 15:44

Henrik Nielsen wrote:

> [...]
>
> Så må du skifte selskab, ikke alle har den regel. Som for øvrigt er
> fuldstændig ulogisk. Jeg har endnu ikke fået en fornuftig forklaring på

Enig, den regel er direkte uetisk: Forsikringstageren anklages som
udgangspunkt for at ville bedrage selskabet. Utroligt at de ikke selv
kan se det urimelige i den holdning

Fra : anders majland

Dato : 22-06-04 07:06

> Og ikke allerede har to køretøjer forsikret i forvejen
> - eller er det tre, man højst kan have på samme anciennitetstrin ?

Afhænger af selskabet. Hos GF har jeg da 2 mc'er og en bil med samme
(lave) ancienitet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Richard

Dato : 22-06-04 15:47

anders majland wrote:

> Afhænger af selskabet.

Netop, men i vores tilfælde - bil i Tryg, 2 mc i TopDK - har begge
selskaber maks.-reglen, og jeg har indtil videre ikke kunnet finde
andre, der har kunnet stikke deres priser

> Hos GF har jeg da 2 mc'er og en bil med samme
> (lave) ancienitet.

Er det tilfældigvis max. antal køretøjer der?

Fra : Moller

Dato : 22-06-04 15:53

Richard wrote:

> Og ikke allerede har to køretøjer forsikret i forvejen
> - eller er det tre, man højst kan have på samme anciennitetstrin ?

   Yepsen, 3 køretøj hos TopD , og man skal starte forfra i
anciennitetstrin... gælder også hos tryg sidst jeg forhørte.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Kenneth

Dato : 22-06-04 22:12

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
>
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Har lige et spørgsmål ang. det med bil anciennitet... Jeg er forsikret hos
GF og de tager ikke bil anciennitet for noget når man skal ha mc
forsikring.. Eller er de i gan med at snyde mig??? Det vil jeg gerne lige
vide, hvis det er..

Kenneth.

www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=620

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-06-04 22:22

Kenneth skrev i meddelelsen

> [...]
> forsikret hos GF og de tager ikke bil anciennitet for noget når man
> skal ha mc forsikring.. Eller er de i gan med at snyde mig??? Det vil

Det er lidt med forskel fra selskab til selskab. Du bør ringe rundt og
undersøge hvad de andre selskaber siger, det er jo ikke sikkert GF er
billigst hvis du ikke får overført anciennitet. Starter du derimod hos
f.eks. Tryg der overfører anciennitet fra bil, bør du efter et år kunne
flytte din gode anciennitet med over i GF

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Richard

Dato : 22-06-04 23:10

Kenneth wrote:

> [...]
> GF og de tager ikke bil anciennitet for noget når man skal ha mc
> forsikring.. Eller er de i gan med at snyde mig??? Det vil jeg gerne lige

Det var vist Anders M., der tidligere i tråden nævnte at have 2 mc og en
bil forsikret hos GF. Anders, say how!

Fra : anders majland

Dato : 23-06-04 08:27

> Det var vist Anders M., der tidligere i tråden nævnte at have 2 mc og
> en bil forsikret hos GF. Anders, say how!

Ikke noget specielt. Jeg hører vist stadig under GF storkøbenhavn, men
tegnede den sidste mc-kasko i butikken i viborg. Jeg har ancienitet fra
8/98 på begge mc'er (kasko) og visdt en sjat mere på bilen (ansvar) - da
de i 2000 akceptede ancienitet fra for kørsel for arbejdsgiver så jeg
kunne komme ind med i gruppen med 3års ancienitet. Der snød de mig lidt
da de godt nok lod mig komme ind igruppen, men tæller ikke anciniteten
med når de tæller frem til skift til en billigere gruppe....

Fra : anders majland

Dato : 21-06-04 13:20

> Hvornår er det på sin plads med en kasko forsikring ?

Når man ikke kan overskue de økonomiske konsekvenser af et tyveri ....
eller når man har skravet så meget ancienitet sammen at prisen er
rimelig. Jeg har kasko på min 1988 Ténéré af sidstnævnte grund

Fra : Stefan Clausen

Dato : 21-06-04 16:36

OK!!

Har nu haft fadt i 3 selskaber.

Dette er sats 2 priser, på en skala fra 0 til 10 (eller noget i den stil)

Top Danmark

3974 Kr. Ansvar med Touring Nyt rabat (15%)
13531 Kr. m/ kasko med 3486 Kr. selvrisiko

Tryg

1924 Kr. Ansvar
5991 Kr. m/ Kasko 3366 Kr. i selvrisiko

Dette er priser hvis du har 2 andre forsikringer ved Tryg, også kaldt en
familie pakke.

GF

For at man kan få kasko ved GF, skal man være 30 År, men ellers har de nogle
gode priser må man sige.

2399 Kr. Ansvar
3918 Kr. m/ kasko 0 kr. i selvrisiko men 3760 Kr. hvis du udlåner til en
under 30 År.

Disse priser kræver også du har minimum 1 forsikring ved dem.

Så valget falder helt sikkert på Tryg, men går og små glæder mig lidt til
jeg bliver 30

Stefan

Top Danmark

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 22-06-04 21:31

> [...]
>
> Jeg skulle gerne bestå min køre prøve, her den første juli.
> Jeg er så ved at undersøge med forsikring, hvad der er det mest brugte.

Jeg parkerer lige min kæphest her:

Husk at checke at din _ulykkesforsikring_ dækker MC kørsel.
Din krop er mere værd end din MC.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 22-06-04 22:29

Hej Jeg kommer lige med den laveste pris.

687 kr for ansvar hos Bornholms Brandforsikring.

Er elitebilist (kører) og får derfor MC billigt, har flere forsikringer hos
dem og er lige 30 år.
OK MC er kun på 250 ccm en NSU veteran.

Så der er nogle fordele her på klippeøen! Ved ikke lige om de forsikrer
andre postnr. udenfor Øen.

MVH

Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-06-04 11:24

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:40d896eb$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Stefan Clausen" <stefan-clausen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg parkerer lige min kæphest her:
>
> Husk at checke at din _ulykkesforsikring_ dækker MC kørsel.
> Din krop er mere værd end din MC.

Det gør den typisk med halv udbetaling, medmindre du tegner en
tillægsforsikring, der typisk fordobler præmien, som dækker bl.a.
dykning, faldskærmsudspring, MC-kørsel, pilot-halløj og andre farlige
hobbies/sportsgrene.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 24-06-04 08:16

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> wrote in message

> [...]
> tillægsforsikring, der typisk fordobler præmien, som dækker bl.a.
> dykning, faldskærmsudspring, MC-kørsel, pilot-halløj og andre farlige

Ja, og så findes der nogle selskaber hvor det sjovt nok er billigere bare at
fordoble dækningen på hele forsikringen, og derved få den oprindelige
udbetaling ved MC kørsel.
Værd at checke.

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe

Fra : Stefan Clausen

Dato : 24-06-04 08:22

> [...]
at
> fordoble dækningen på hele forsikringen, og derved få den oprindelige

haha ja den havde jeg ikke tænkt over, det skal jeg da lige have spurgt om

Stefan

Fra : Stefan Clausen

Dato : 23-06-04 19:12

> Husk at checke at din _ulykkesforsikring_ dækker MC kørsel.
> Din krop er mere værd end din MC.

Ja det er undersøgt

Ved Tryg dækker den almindelige ulykke ikke, med mindre du tager en speciel
MC ulykkes forsikring.

Ulykke uden MC dækning 1051 kr.
Ulykke med MC dækning 1615 kr.

GF havde ikke nogen special MC ulykkes forsikring, så deres normal ulykke
dækker kun 50% af skaden.

Ulykke ved GF koster dog kun 700 kr.

Så kan man jo vælge lige hvad der passer en bedst