/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dyser i RD350
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-04 12:12

Til gruppe,

Jeg har mig en RD350 fra 83 med de originale udstødninger, men jeg har et
sæt originale ekspansions potter fra en nyere model (FII) som jeg gerne vil
have monteret. Problemet ligger så i om den skal omdysses. Jeg kan se i min
Haynes at orignalt har modellerne med ekspansions potter 180 dyser og min
83'er har 240. Kan jeg montere dem uden bekymringer eller kan jeg resikere
at den eksplodere ;)

Venligst
Kasper



 
 
Moller (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-06-04 14:13

Kasper Meldgaard wrote:

> Til gruppe,
>
> Jeg har mig en RD350 fra 83 med de originale udstødninger, men jeg har et
> sæt originale ekspansions potter fra en nyere model (FII) som jeg gerne vil
> have monteret. Problemet ligger så i om den skal omdysses. Jeg kan se i min
> Haynes at orignalt har modellerne med ekspansions potter 180 dyser og min
> 83'er har 240. Kan jeg montere dem uden bekymringer eller kan jeg resikere
> at den eksplodere ;)

   Da vi her har med en godt pumpet 2 takter, så vil alle ændringer af en
eller anden slags medføre tildysning, eller eftertjek af dysning for at
undgå for mager blanding, og dertilførende satte stempler.

   Nu er jeg ik så meget kendt med de årgange, men er din gamle 83'er med
YVPS også ? eller hvordan ? for hvis den ene er med, og den anden
uden... vil jeg mene du er bedst tjent med at bruge expansions potter
fra den rigtige årgang.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Highserver (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Highserver


Dato : 21-06-04 15:31

Hej Kasper

Du kan evt ringe til Fisker-Motorcykler og spørge efter Chris Fisker han ved
det
Hans søn Joel har kørt RD Race i mange år.

Hilsen Jakob.



Ukendt (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-04 16:02

> Du kan evt ringe til Fisker-Motorcykler og spørge efter Chris Fisker han
ved
> det
> Hans søn Joel har kørt RD Race i mange år.

Som udgangspunkt tak for svarene!

.... og siden 83 er RD350 lavet med ypvs, men har kun haft ekspansionspotter
siden '86

Jeg har imellemtiden haft kontakt til et internationalt RD forum, hvor de
forklarer at der til '86 udgaven som var opdateret desuden nye potter, blev
monteret nye karburatorer med "power jets" og derved blev "main jet" også
ændret. Det skulle derfor ikke forvolde de store problemer at montere
potterne fra 86'eren.

Nogen som kan bekræfte dette?

Kasper



Moller (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-06-04 16:22

Kasper Meldgaard wrote:

> Som udgangspunkt tak for svarene!
>
> ... og siden 83 er RD350 lavet med ypvs, men har kun haft ekspansionspotter
> siden '86

   Du mener vel andet design af dem ? har de virkelig kørt med et rør og
en dæmper indtil 86 ???

>
> Jeg har imellemtiden haft kontakt til et internationalt RD forum, hvor de
> forklarer at der til '86 udgaven som var opdateret desuden nye potter, blev
> monteret nye karburatorer med "power jets" og derved blev "main jet" også
> ændret. Det skulle derfor ikke forvolde de store problemer at montere
> potterne fra 86'eren.

   åååh :) power jet :) ja det forklare den ekstreme forskel...

> Nogen som kan bekræfte dette?

   Ved at du går over til "bedre" expansions potter, så er det sikkert at
du bør få dyset dem ind... men det er nu ik så svært :) det er jo kun 2
Cyll. du har med at gøre, og et vågent øje til dit tændrør afsløre det
meste :) ellers skal du finde en af de få 2 takst guruer med rulle felt
der er tilbage... rygtet siger der er en på fyn :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-06-04 16:39


> > ... og siden 83 er RD350 lavet med ypvs, men har kun haft
ekspansionspotter
> > siden '86
>
> Du mener vel andet design af dem ? har de virkelig kørt med et rør og
> en dæmper indtil 86 ???

Ja, se evt. http://bikepics.com/pictures/013953/


> åååh :) power jet :) ja det forklare den ekstreme forskel...

Jeg ringede lige til fisker og fik en forklaring, man havde problemer med
den ikke kunne køre langsomt ;) Motoren havde en tendens til at hoppe pga de
store dyser og derfor valgt man med opdatering at ændre karberatorne.


> Ved at du går over til "bedre" expansions potter, så er det sikkert at
> du bør få dyset dem ind... men det er nu ik så svært :)

Ifølge Fisker skulle jeg ikke have problemer med at montere potterne.
Ændrede dyser osv. skulle ikke have betydning. Det kan godt være den kan
dyses ind til bedre forbrænding og vil også holde øje med tændrørene, men
altså ingen alarm med ekspansionspotter

> ellers skal du finde en af de få 2 takst guruer med rulle felt
> der er tilbage... rygtet siger der er en på fyn :)

Ville nu være sjovt, men bliver ihvertfald ikke lige nu og her. Skal først
have racer-luftfilter og racer-potter før jeg vil ofre en prof. inddysning
;)


Venligst
Kasper

R3 project in progress



Jens Blaabjerg (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 23-06-04 10:45

Kasper Meldgaard wrote:
>>> ... og siden 83 er RD350 lavet med ypvs, men har kun haft
>>> ekspansionspotter siden '86
>>
>> Du mener vel andet design af dem ? har de virkelig kørt med et rør og
>> en dæmper indtil 86 ???
>
> Ja, se evt. http://bikepics.com/pictures/013953/

Ja det er da en fin ekspansionspotte der er på det billede...
Læg mærke til formen, det er ikke blot et rør! Jeg har samme model på min
85'er og der _er_ altså en ekspansionspotte.
Har du ikke blot fået fat i et par potter med andet design? De sidste
årgange kørte vist med Jolly Moto, der samme med lidt ændrede porttider gav
62 HK imod de tidligere 59. Hvis der havde være tale om et skift til
ekspansions potter ville det give en meget større effektforøgelse.
Man kan mene at dine FII potter er pænere, men det er vist en diskussion vi
har haft før....
Under alle omstændigheder, så vil jeg nok regne med at du enten brænder den
af, eller soder den til, hvis du skifter. Når den er dyset rigtig kan du
mærke tydelig forskel fra en kold morgen, til en varm eftermiddag, der skal
altså ikke så meget til.....
Det er klart du vil ændre noget, når du montere potter der kommer fra en
motor med anden portning....

Jens
RD



Hekto (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-06-04 11:28

Jens Blaabjerg wrote:
> Kasper Meldgaard wrote:
>
>>>>... og siden 83 er RD350 lavet med ypvs, men har kun haft
>>>>ekspansionspotter siden '86
>>>
>>>Du mener vel andet design af dem ? har de virkelig kørt med et rør og
>>>en dæmper indtil 86 ???
>>
>>Ja, se evt. http://bikepics.com/pictures/013953/
>
>
> Ja det er da en fin ekspansionspotte der er på det billede...
> Læg mærke til formen, det er ikke blot et rør! Jeg har samme model på min
> 85'er og der _er_ altså en ekspansionspotte.

Den 'gamle' type er ganske rigtig også ekspansionspotter, hvor dæmperen
er 'kamoufleret' bag konus'en bagest.
Selvfølgelig kan man skifte potter; men man skal være helt klar over
konsekvenserne, som du også skriver.

Derudover 'flytter' andre potter, med andre dimensioner, drastisk på
motorens egenskaber. At der ikke skal så meget til, fremgår af dette
forsøg, lavet med en alm. 45'er:
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-06-04 11:43

Hekto wrote:

> Selvfølgelig kan man skifte potter; men man skal være helt klar over
> konsekvenserne, som du også skriver.

   Det klassiske problem med mange smadret RD350'ere ... man skal vide
hvad man gør, og få det fikset ordentligt, og man må ALDRIG gå ud fra at
det man høre fra en mekker, eller en fra den lokale (næsten samme ting
nogen gange)... også er det rigtige.

>
> Derudover 'flytter' andre potter, med andre dimensioner, drastisk på
> motorens egenskaber. At der ikke skal så meget til, fremgår af dette
> forsøg, lavet med en alm. 45'er:
> http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

   :) ja, det eksempel kan ikke sige det bedre næsten...

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ukendt (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-06-04 21:24


Hekto skrev i meddelelsen <40d95b72$0$513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>
>Den 'gamle' type er ganske rigtig også ekspansionspotter, hvor dæmperen
>er 'kamoufleret' bag konus'en bagest.
>Selvfølgelig kan man skifte potter; men man skal være helt klar over
>konsekvenserne, som du også skriver.


Nahh.. :-| Nu har jeg været med til at obducere en sådan, og den har nu
alle de fejl en ekspansionspotte kan have. Forrøret har ens diameter i alt
for langt et stykke, derefter afslutter det ca. 5 cm. inde i primære konus.
Trykbølgen får ingen chance for at følge kammerets form, hvilket også er
ligemeget da hele indersiden af "ekspansionskammeret" er beklædt med
hulplade Altså dobbelt vægget med luft mellem hulpladen og yderkappen
af potten. Hvor det lige stykke af kammeret går over i hvor sekundære konus
skulle have været, sidder en hulplade på tværs. Efterfølgende sidder
dæmperen, som er en nøjagtig kopi af den der findes i de gode gamle
forkromede R5/DS7 lydpotter fra halvfjedserne.

Det tog et par aftener at bygge potterne om til ekspasionspotter med
"reverse kone" og rigtig dæmper, stadig skjult af det oprindelige design. Vi
fik også forrøret kortet noget op ved at lægge primære konus og noget af det
lige stykke ind under motoren, men helt godt er det aldrig blevet. Der
mangler stadig "eksplosionen" på toppen.

Den største forskel på dem vi "murede" sammen, og de originale TZ-kamre vi
brugte som model er, at originalen har konisk forrør, og at knækket over til
primære konus er meget mindre.

Resultatet er da bedre end før, men det er sgu' svært at kopiere en
port-timet TZ

mvh
Orla



>--
>/Hekto
>
>Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
>Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
>semi-rockets ... no thanks!



Hekto (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-06-04 23:12

Orla Pedersen wrote:

> Hekto skrev i meddelelsen <40d95b72$0$513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
>
>
>>Den 'gamle' type er ganske rigtig også ekspansionspotter, hvor dæmperen
>>er 'kamoufleret' bag konus'en bagest.
>>Selvfølgelig kan man skifte potter; men man skal være helt klar over
>>konsekvenserne, som du også skriver.
>
>
>
> Nahh.. :-| Nu har jeg været med til at obducere en sådan, og den har nu
> alle de fejl en ekspansionspotte kan have. Forrøret har ens diameter i alt
> for langt et stykke, derefter afslutter det ca. 5 cm. inde i primære konus.
> Trykbølgen får ingen chance for at følge kammerets form, hvilket også er
> ligemeget da hele indersiden af "ekspansionskammeret" er beklædt med
> hulplade Altså dobbelt vægget med luft mellem hulpladen og yderkappen
> af potten. Hvor det lige stykke af kammeret går over i hvor sekundære konus
> skulle have været, sidder en hulplade på tværs. Efterfølgende sidder
> dæmperen, som er en nøjagtig kopi af den der findes i de gode gamle
> forkromede R5/DS7 lydpotter fra halvfjedserne.
>
> Det tog et par aftener at bygge potterne om til ekspasionspotter med
> "reverse kone" og rigtig dæmper, stadig skjult af det oprindelige design. Vi
> fik også forrøret kortet noget op ved at lægge primære konus og noget af det
> lige stykke ind under motoren, men helt godt er det aldrig blevet. Der
> mangler stadig "eksplosionen" på toppen.
>
> Den største forskel på dem vi "murede" sammen, og de originale TZ-kamre vi
> brugte som model er, at originalen har konisk forrør, og at knækket over til
> primære konus er meget mindre.
>
> Resultatet er da bedre end før, men det er sgu' svært at kopiere en
> port-timet TZ

OK ...!?
Jeg har nu aldrig spittet dem helt ad, kun bagenden, og gik ud fra at
den eneste dæmper var fløjten bagtil, med dæmperuld om. Det er rigtigt
at forrøret ikke var optimalt.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Ukendt (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-04 23:06

> Har du ikke blot fået fat i et par potter med andet design?

Dem jeg gerne vil have på min LC II er fra FII og NII som ses på dette
billede: http://www.bikepics.com/pictures/047316/

> Det klassiske problem med mange smadret RD350'ere ... man skal vide
> hvad man gør, og få det fikset ordentligt, og man må ALDRIG gå ud fra at
> det man høre fra en mekker, eller en fra den lokale (næsten samme ting
> nogen gange)... også er det rigtige.

Vil lige så godt som en nyhedsgruppe?

Og hvilken dyse skal så sættes i hvis jeg skifter potterne?

> Jeg læser da at man netop har behov for at dyse ældre karbunader op, så de
> kommer til at matche de nyeres "powerjets" og større hoveddyse :-|

hvor gør du det?

citat:
"The reason for the different jetting is that the later carbs are powerjets,
you can put the later cans onto your 31K with no carb changes"
(http://www.yamaha-rd.com/forum/viewtopic.php?t=12341)

Desuden bliver hoveddysen mindre på de carbs hvor der er monteret powerjets!
den springer fra 240 (LC II og F/N) til 185 (FII/NII)

....Nå nu kunne jeg ikke lige finde mere at citere! Er det bare mig eller er
i lidt konservative?
De gamle potter ligner pis, så de nye skal på så er det bare hvad med gør?
hvilke dyser og tændrør? eller ingen ændring? hvis jeg holder øje med
termostat og tændrør kan det vel ikke gå helt galt?

Ellers tak for svarene... på trods af at de ikke helt er hvad jeg vil høre
;)

kasper



Hekto (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-06-04 23:26

Kasper Meldgaard wrote:


>
> ...Nå nu kunne jeg ikke lige finde mere at citere! Er det bare mig eller er
> i lidt konservative?
> De gamle potter ligner pis, så de nye skal på så er det bare hvad med gør?
> hvilke dyser og tændrør? eller ingen ændring? hvis jeg holder øje med
> termostat og tændrør kan det vel ikke gå helt galt?
>
> Ellers tak for svarene... på trods af at de ikke helt er hvad jeg vil høre
> ;)
>

2T'ere er noget sart noget! Alt skal klappe, dyserne skal passe,
smøringen være iorden, tændrørene have rigtigt glødetal, udstødningen
skal passe, og de skal køres i for lavt gear. De tilgiver IKKE at noget
af det er forkert.
Man kan ikke bare kaste noget på/i og køre en prøvetur på 20 km. Hvis
der er noget ude af justering, når man ikke særligt langt, for der er
kontant afregning.
Stemplerne sætter sig, der går hul i dem, plejlstænger pøjer og
hovedlejer bliver varme o.s.v.

Hvis ikke man går 100% systematisk til værks, og hele tiden
efterkontrollerer, og efterjusterer ... skulle man nok have købt en 4T'er!

.... det er den erfaring de fleste der har haft et alvorligt forhold til
en 2T'er, har gjort!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jens Blaabjerg (29-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg


Dato : 29-06-04 23:14

Kasper Meldgaard wrote:
>> Har du ikke blot fået fat i et par potter med andet design?
>
> Dem jeg gerne vil have på min LC II er fra FII og NII som ses på dette
> billede: http://www.bikepics.com/pictures/047316/

Fint nok, det er naturligvis en smags sag. Du skal ikke regne med at få
bedre effekt...

> citat:
> "The reason for the different jetting is that the later carbs are
> powerjets, you can put the later cans onto your 31K with no carb
> changes" (http://www.yamaha-rd.com/forum/viewtopic.php?t=12341)
>
> Desuden bliver hoveddysen mindre på de carbs hvor der er monteret
> powerjets! den springer fra 240 (LC II og F/N) til 185 (FII/NII)

Der er altså mere til forskel end blot dyser og potter, så jeg ville ikke
købe den. Jeg tror enten det er skrevet af en der har været heldig, eller en
der ved at man naturligvis dyser om efter en sådan operation. Som det også
bliver nævnt længere nede i tråden på yamaha-rd.
Husk på at en NII har ændret
porttider/forbrændingskammer/karburatorer/CDI/potter, så de er altså
designet til en helt anden cykel.....

>
> ...Nå nu kunne jeg ikke lige finde mere at citere! Er det bare mig
> eller er i lidt konservative?

Joo, vi er da nok lidt konservative, men som Hekto skriver er det af bitter
erfaring.
Bernhard havde en elektrisk fejl på sin RD, så han kørte lige en lille tur
for at fejlsøge. Det kostede et stempel+opboring...

> De gamle potter ligner pis, så de nye skal på så er det bare hvad med
> gør? hvilke dyser og tændrør? eller ingen ændring? hvis jeg holder
> øje med termostat og tændrør kan det vel ikke gå helt galt?

Termostaten reagerer alt for langsomt. Lad den blive godt varm med for fed
blanding, skift tændrør, giv fuld rulle i 1+2 afbryd med dødmandsknappen og
kobl ud, check så farven på de nye tændrør.
Hvis du skyder den af i 1+2+3 skal du være sikker på at den er stillet nogen
lunde ordentligt, samt at der løber nok benzin til højre cylinder. Det er et
kendt problem at benzinhanen er lidt for sløv, så når du giver fuld rulle er
det kun venstre cylinder der bliver fodret, det passer ca. med at din højre
karburator løber tør i starten af 3 gear, så sætter den sig, eller brænder
hul i stemplet....


Jens
RD



Hekto (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-06-04 22:53

Moller wrote:


> Ved at du går over til "bedre" expansions potter, så er det sikkert
> at du bør få dyset dem ind... men det er nu ik så svært :) det er jo kun
> 2 Cyll. du har med at gøre, og et vågent øje til dit tændrør afsløre det
> meste :) ellers skal du finde en af de få 2 takst guruer med rulle felt
> der er tilbage... rygtet siger der er en på fyn :)
>

Ja, man kan næsten slide et tændrørsgevind op, når man skifter dyser!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Moller (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 22-06-04 09:11

Hekto wrote:
> Moller wrote:
>
>
>> Ved at du går over til "bedre" expansions potter, så er det
>> sikkert at du bør få dyset dem ind... men det er nu ik så svært :) det
>> er jo kun 2 Cyll. du har med at gøre, og et vågent øje til dit tændrør
>> afsløre det meste :) ellers skal du finde en af de få 2 takst guruer
>> med rulle felt der er tilbage... rygtet siger der er en på fyn :)
>>
>
> Ja, man kan næsten slide et tændrørsgevind op, når man skifter dyser!

   Ja, det er ikke uden grund der sider en helicoil i tændrørs gevindet :)
på min MZ *GGG*


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Preben og Anette (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 21-06-04 23:47

Hej Kasper

Hvilken side er det forum på

--
Venlig hilsen

Preben Christensen



Ukendt (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-04 10:21

> Hvilken side er det forum på?

http://www.yamaha-rd.com/

og så under forum... du skal oprette en profil, men nemt nok!

Dette er det perfekte forum for RD-folk!

Preben, det er da også meget bedre at du får den ud at køre end at sælge den
;)

Gæt hvem der lige har bestilt R6-kåber fra tyskland :D

Kasper
Aprilia RS125 '98
Yamaha RD350 ypvs '83/'86





Ukendt (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-06-04 12:51

> Hvilken side er det forum på?

http://www.yamaha-rd.com/

og så under forum... du skal oprette en profil, men nemt nok!

Dette er det perfekte forum for RD-folk!

Preben, det er da også meget bedre at du får den ud at køre end at sælge den
;)

Gæt hvem der lige har bestilt R6-kåber fra tyskland :D

Kasper
Aprilia RS125 '98
Yamaha RD350 ypvs '83/'86




Armand (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-06-04 17:57


Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard-snabelA-edidak.dk> skrev i en
news:40d6f87d$0$12556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> Jeg har imellemtiden haft kontakt til et internationalt RD forum, hvor de
> forklarer at der til '86 udgaven som var opdateret desuden nye potter,
blev
> monteret nye karburatorer med "power jets" og derved blev "main jet" også
> ændret. Det skulle derfor ikke forvolde de store problemer at montere
> potterne fra 86'eren.
> Nogen som kan bekræfte dette?

Øh?
Jeg læser da at man netop har behov for at dyse ældre karbunader op, så de
kommer til at matche de nyeres "powerjets" og større hoveddyse :-|

--
Armand.




Moller (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 23-06-04 07:23

Armand wrote:


> Øh?
> Jeg læser da at man netop har behov for at dyse ældre karbunader op, så de
> kommer til at matche de nyeres "powerjets" og større hoveddyse :-|

   Samt på svaret fra Fisker, at ved at bruge de gamle Carbs på de potter,
vil medføre dårlig bund og mellem gas...


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Armand (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-06-04 17:55


Highserver <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en
news:40d6f11c$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Kasper
>
> Du kan evt ringe til Fisker-Motorcykler og spørge efter Chris Fisker han
ved
> det
> Hans søn Joel har kørt RD Race i mange år.

Og i dén klasse måtte man netop ikke skifte potter eller andre
tuningsformer, så gamle RD-cup piloter er nok dem der ved mindst om
inddysning til effektpotter :-|

--
Armand.



Ukendt (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-04 10:22

Nyt indlæg midtvejs...?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste