Personsporing.
Fra : driver

Dato : 21-06-04 11:47

I forbindelse med et skolejubilæum skal jeg have fundet personer som jeg
ikke kender adressen på. Det er vanskligst med pigerne der ofte har skiftet
efternavn.
Hvad gør man når man har f.eks. navn (der kan være skiftet), fødselsdag og
år, samt fødesogn ?
mvh
driver

Fra : Peter G C

Dato : 21-06-04 12:08

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efternavn.
> Hvad gør man når man har f.eks. navn (der kan være skiftet), fødselsdag og

Henvender sig til folkeregistret hvor du giver de oplysninger du har,
herunder en kendt adresse. Det koster vist 52 eller 56 kroner pr.
forespørgsel.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-06-04 12:40

> [...]
>
> Henvender sig til folkeregistret hvor du giver de oplysninger du har,
> herunder en kendt adresse. Det koster vist 52 eller 56 kroner pr.

Hvis det drejer sig om en folkeskoleklasse, er det meget nemmere og
billigere!
Tag hen på rådhuset spørg pænt om de kan hjælpe dig med en adresseliste over
den og den klasse årgang 19xx
Voila. Den laver de på et øjeblik.
Min bror brugte fremgangsmåden, og det kostede kun et par smil og et høfligt
væsen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : driver

Dato : 21-06-04 14:41

> Henvender sig til folkeregistret hvor du giver de oplysninger du har,
> herunder en kendt adresse. Det koster vist 52 eller 56 kroner pr.
> forespørgsel.
>
> /Peter

Kan det være et hvilket som helst folkeregister, eller skal det være
folkeregistrene i de pågældende sogne hvor de "eftersøgte" kommer fra ?
mvh
driver

Fra : Peter G C

Dato : 21-06-04 15:16

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kan det være et hvilket som helst folkeregister, eller skal det være
> folkeregistrene i de pågældende sogne hvor de "eftersøgte" kommer fra ?
> mvh
> driver

Jeg plejer at skrive til det sted, hvor de efter mine oplysninger sidst har
haft bopæl.

/Peter

Fra : Padre

Dato : 21-06-04 21:18

> Jeg plejer at skrive til det sted, hvor de efter mine oplysninger sidst
har
> haft bopæl.

Det letteste er nok bare at skrive eller ringe til CPR Registeret, det er
der, den lokale kommunes folkeregisters oplæsninger ender, da kommunerne
indberetter alt til CPR.

Hvis man fx. kender den adresse, en person har boet på i en kendt periode,
kan de finde vedkommende.

Jeg har engang fået fundet en person baseret på hans fornavn, formodede
profession, og den landsdel, han formentlig havde ´boet i et bestemt tiår.

http://www.cpr.dk

Padre

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 21-06-04 15:33

> [...]
> efternavn.
> Hvad gør man når man har f.eks. navn (der kan være skiftet), fødselsdag og

Tja på min skole var der tradition for at lave en 'Blå bog' - her var vi så
forudseende at indsætte CPRnummer.
Det gjorde det meget simpelt at finde alle til vort 25 års jubilæum for et
par år siden.

Viggo

---

Fra : driver

Dato : 21-06-04 15:46

> [...]

> forudseende at indsætte CPRnummer.
> Det gjorde det meget simpelt at finde alle til vort 25 års jubilæum for et

Tja- tjo. Men det er fra en tid hvor personnumrene ikke var opfundet.
mvh
driver

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 21-06-04 16:57

> så

> Tja- tjo. Men det er fra en tid hvor personnumrene ikke var opfundet.
> mvh
> driver

Så er det sgu da på kirkegården du skal finde dem.

Viggo

---

Fra : Christian

Dato : 21-06-04 18:26

On Mon, 21 Jun 2004 17:57:11 +0200, "Viggo Karlsen"
<viggo___karl@hotmail.com> wrote:

>Så er det sgu da på kirkegården du skal finde dem.

Som altid er det geniale velgennemtænkte svar du kommer med "Viggo".
CPR blev indført i danmark i 1968, så hvis man lavede sin blå bog før
da, er det ikke muligt at indføre det deri. Kan du forstå det?

http://www.cpr.dk/publikationer/pnr-notat%20ny%20skrift.htm#Indledning

/Christian

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-06-04 18:44

"Viggo Karlsen" <viggo___karl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så er det sgu da på kirkegården du skal finde dem.

vås - CPR-numrene blev først indført i 1968 -

Skoleeleverne kan altså have gået i skole i kort før 60'erne og altså i
dag være i 40'erne - eller måske i 50'erne og være i 50'erne.
--
ahw

Fra : ole holte

Dato : 21-06-04 20:20

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> vås - CPR-numrene blev først indført i 1968 -

Da jeg var soldat i 1963 uden CPR-nr. kunne talsmanden alligvel finde os til 40-års
jubilæum, altså os der stadig var i live,
der var nogle døde samt nogen der var flyttet udenlands, ok mænd skifter heller ikke
efternavn