VGA Silencer på Radeon 9500 pro
Fra : Cks

Dato : 21-06-04 07:56

Hej i gruppen.

Blæseren på mit Sapphire Radeon 9500 pro har nu altid larmet meget, men nu
støjer den bare for meget.
Derfor vil jeg prøve Artic-cooling VGA Silencer hvis den virker....
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/
Men passer den på et Sapphire Radeon 9500 pro?
Der skrives at den skulle kunne sidde på de fleste Radeon 9000 serier.
Er den ellers svær at få tilpasset?
Nogen der ved om der er brugt et såkaldt "thermal pad" til moteringen af den
gamle køler på Sapphire Radeon 9500 pro?
http://www.arctic-cooling.com/en/support/installation/install_vga_silencer1.
pdf
"(Step 2)"
Råd er meget velkomne.

Mvh.
Cks.

Fra : Camain

Dato : 21-06-04 21:00

http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/compatibility_en.pdf

Der burde ikke være problemer med at montere på et 9500 PRO kort.

Hvad der er brugt til montering på dit kort ved jeg ikke, men der følger så
rigeligt med pasta med til silenceren..

Vil du være helt sikker på, at silenceren er den nyeste version skal du købe
en revision 3. Hvor du kan få den henne ved jeg ikke, jeg købte min via Ebay
i Tyskland, da ingen danske firmaer var i stand til at levere..

MVH

Jesper

Fra : FinnogAngela

Dato : 21-06-04 22:44

> [...]
Ebay
> i Tyskland, da ingen danske firmaer var i stand til at levere..

Købte min rev. 3 hos http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=347 for 3 uger
siden

hilsen Finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-04 21:51

"Cks" <ckjels@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Men passer den på et Sapphire Radeon 9500 pro?
> Der skrives at den skulle kunne sidde på de fleste Radeon 9000 serier.

Ved du sikkert ikke gider bruge det til meget, men har med succes
installeret Zalman HP-80C VGA hestpipe på Radeon 9500 Pro kort.

Her skal man blot være sikker på at man har de 2 små huller der holder
blæseren fast (tror næsten alle Radeon 9500 har denne).

> Nogen der ved om der er brugt et såkaldt "thermal pad" til moteringen
> af den gamle køler på Sapphire Radeon 9500 pro?

Der er sikkert brugt det jeg ville kalde termisk lim. Det er som sådan ikke
lim men noget som klæber utroligt godt, fåes af ved at smide kortet i
fryseren go halv time, og så hive lidt på blokken.

(husk nu at lade kortet tørre helt for evt. kondens før du igen leger med
kortet.

> Råd er meget velkomne.

Ved Zalmans heatpipe vil du, når GPU blokken skal skrues på, helt sikker
være gladm hvis du kan få en tredje hånd til at holde på blokken. For når
du har lagt blokken på GPU'en (og selvfølgelig har tilføjet klatten af
kølepasta) skal skruerne strammes, og med kølepasta mellem blok og GPU, ja
så glider det nemt fra side til side.

--
Bjarke Andersen

Fra : Cks

Dato : 22-06-04 07:14

> "Cks" <ckjels@hotmail.com> crashed Echelon writing
>

> Ved du sikkert ikke gider bruge det til meget, men har med succes
> installeret Zalman HP-80C VGA hestpipe på Radeon 9500 Pro kort.

Takker meget for dette alternativ. Lyder interresant at det er muligt at
køle kortet passivt.
Men jeg vil nu prøve AC VGA-Silencer først af den simple grund at den også
leder varme fra grafikkortet direkte ud af kabinettet.
I et foret Chieftec tæller hver grad celcius nedad possitivt.

Mvh.
Cks