Veloverstået mekanikerkursus
Fra : Freddy Lang

Dato : 20-06-04 22:43

Som én af deltagerne i weekendens mekanikerkursus hos Kantana MC vil jeg
dele min oplevelse med resten af DFM.

Det kan faktisk gøres forholdsvis kort: Det var et helt igennem kanon-godt
kursus. Instruktørerne gik løs på opgaverne med krum hals, kursisterne havde
hver især fremlagt nogle gode ønsker mht. ting, man gerne ville vide mere
om, og alle implicerede lod til at være virkelig interesserede. Det var flot
at se, at en del "nye" motorcyklister havde valgt at deltage.
Hele weekenden forløb i en afslappet stemning, og jeg tror, de flestes
ønsker mht. "indlæring" blev tilgodeset. Idéen med at kurset skulle være så
praktisk som muligt, lykkedes over al forventning.
I det hele taget har det været en helt igennem god weekend.

En stor tak til Christian Jakobsen for at tage sig af alt det praktiske
omkring tilmelding, og i det hele taget få arrangementet op og stå.

Og også en stor tak til Kantana MC, som atter engang har vist sig som
uovertrufne værter. Man føler sig altid velkommen, når man besøger dem, og
det er en fornøjelse at være gæst i deres klublokaler.

Sidst en tak til mine medkursister, for at være oplagte, interesserede, for
at medbringe positivitet, og bidrage med en god stemning.

Jeg håber, der vil komme flere af den slags arrangementer fremover, og at
folk vil slutte op om dem.

--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-06-04 00:58

Freddy Lang wrote:

> Som én af deltagerne i weekendens mekanikerkursus hos Kantana MC vil
> jeg dele min oplevelse med resten af DFM.

Ditto! Til trods for at jeg ikke skulle have skruet på Fazeren så hyggede
jeg mig storartet ved at gå rundt og følge med i de forskellige projekter -
bla. udskiftning af pakdåser, renovering af bremsesystem, ventiljustering,
karburatorsynkronisering, olie/-filter skift etc. Jeg synes der var en god
blanding af de alm. serviceopgaver og forholdet mellem det praktiske og
teoretiske var lige i øjet.

> En stor tak til Christian Jakobsen for at tage sig af alt det
> praktiske omkring tilmelding, og i det hele taget få arrangementet op
> og stå.

Enig. Til denne slags arrangementer er der behov for en "ankermand" som
tager sig af det praktiske - og jeg kan kun håbe at dette successfulde
arrangement kan inspirere andre - og være med til at bevise overfor Armand
at det rent faktisk godt kan lykkes at stable sådan et arrangement på benene

> Og også en stor tak til Kantana MC, som atter engang har vist sig som
> uovertrufne værter. Man føler sig altid velkommen, når man besøger
> dem, og det er en fornøjelse at være gæst i deres klublokaler.

Godt sagt - og jeg er helt enig. Også stor tak til de 2-3 stykker, der ikke
dukkede op - jeres øl smagte fortræffeligt

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Morten Krauw

Dato : 21-06-04 07:48

On Sun, 20 Jun 2004 23:42:49 +0200, wrote:

> [...]
> at medbringe positivitet, og bidrage med en god stemning.
>
> Jeg håber, der vil komme flere af den slags arrangementer fremover, og at

Også en stor tak herfra! Det var en rigtig hyggelig og lærerig weekend.
Der var noget på alle niveauer og jeg fik i hvert fald en masse ud af det.
Også selvom det ikke var min Kawa der blev skruet så meget på.

Tusind tak til Kantana MC som var kanon værter, og også en stor tak til
"køkkenpersonalet" som sørgede for, at vi blev forkælet godt og grundigt

Også tak til mine med-kursister som bidragede til at der blev lavet så
mange ting og stemningen var så god.

Vi ses derude!!

Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01
www.dfmc.dk/morten_krauw

Fra : Peter Cordtz

Dato : 20-06-04 23:39

jeg er faktisk lidt ked af at jeg ik var med, må jeg sige.. men jeg går ik
og
roder med mc'er (endnu), så det må vente til jeg får brug for det..
men det er vel forhåbentlig ikke sidste gang kurset afholdes? der kommer jo
hele tiden nye ryttere til..

peter

Fra : Kenneth S

Dato : 21-06-04 10:39

- snip lidt rødmefremkaldende ros -

> Jeg håber, der vil komme flere af den slags arrangementer fremover, og at
> folk vil slutte op om dem.

Med dette pilot-projekt i tankerne (..og dets alkoholiske efterveer stadig
i hovedet), tror jeg nu nok vi kunne tænkes at holde et lignende
arrangement igen.

En stor del af dette arrangements vellykkede resultat, skyldes i høj grad
også kursisternes meget positive indstilling og ivrige deltageaktivitet,
så right back at ya !!

Kenneth S
(grå R1, remember?)

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-06-04 14:46

> [...]

> at medbringe positivitet, og bidrage med en god stemning.
>
> Jeg håber, der vil komme flere af den slags arrangementer fremover, og at

Jeg tilslutter mig koret - det var en fed week-end. Og SVJV kunne alle køre
derfra (altså maskinerne, jeg tør ikke udtale mig om førerne

Maden fortjener sit eget afsnit - der var simpelthen fuld forplejning, jeg
havde nok ventet at vi selv måtte ordne det, men nej - Kantana MC er
simpelthen så gæstfrie. Lun leverpostej m. bacon til frokost, godt krydrede
koteletter i fad til middag og crépe suzette m. is til dessert er et par
eksempler. Tak til køkkenregionen!

Ærgerligt at jeg skulle tidligt op og afsted søndag, men jeg fik da både
glæde af ACDC og klubbens ærværdige visesangere til kl ~04:00 fra sovesalen
ovenpå festlokalet

Det var med meget små øjne jeg blev lukket ud af porten kl 7:30 - godt det
ikke var en rigtig rocker jeg skulle vække

Hvad kan jeg sige - jeg glæder mig sgu' til næste gang.

vh
Torben

Fra : Kjeld Andersson

Dato : 21-06-04 16:47

Tjullahop

Også tak fra mig. Det er kanon, at Kantana gider stille op til sådan et
arrangement.

Som nybegynder ud i det mekaniske har jeg fået en masse inspiration til ting jeg
selv kan gå i gang med, tips til hvor jeg kan spare, og bedst af alt: en masse
gå-på-mod. Tak for Kantanas kompetente og tålmodige forklaringer på alle de
forskellige spørgsmål der kom.

hyg, hils' og løftet venstre fra
Kjeld Andersson
CB600 Hornet

Fra : Christina R.

Dato : 21-06-04 17:09

Jeg kan jo kun tilslutte mig koret af tilfredse kursister
Jeg var lidt spændt på kurset, da jeg kun havde haft min mc i fire dage og
"pappet" i en måned. Men der var ikke noget, der hed dumme spørgsmål, og jeg
kom da derfra en hel del klogere og med en masse gå-på-mod udi kunsten at
skrue på sin mc...
Stor tak til Kantana MC for veludvist gæstfrihed - det er bestemt ikke
sidste gang, at jeg viser mig dernede

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
meddelelse news:40d604bc$0$430$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-06-04 17:18

> [...]
> hver især fremlagt nogle gode ønsker mht. ting, man gerne ville vide mere
> om, og alle implicerede lod til at være virkelig interesserede.

etc.

Jeg er meget glad for den klart positive tilbagemelding, der har været!

Selvom jeg var (fysisk) fraværende lørdag eftermiddag og lørdag nat/søndag
morgen, så er mit indtryk da også, at det har gået rigtig godt. Så derfor
også en stor tak til jer for at bidrage og støtte op om arrangementet

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 21-06-04 19:55

Freddy Lang wrote:
> [...]
> være så praktisk som muligt, lykkedes over al forventning.
> I det hele taget har det været en helt igennem god weekend.

Dette kan jeg kun tilslutte mig, jeg synes kurset var en ubetinget succes!
Jeg fik suget en masse viden til mig når instruktørerne øsede af deres
viden,
og det var også klart mit indtryk at de øvrige deltagere gjorde ligeså.

Forplejningen var, som allerede nævnt, et kapittel for sig!

> En stor tak til Christian Jakobsen for at tage sig af alt det
> praktiske omkring tilmelding, og i det hele taget få arrangementet op
> og stå.

Tak. Det var nu den nemme del...

> Og også en stor tak til Kantana MC, som atter engang har vist sig som
> uovertrufne værter. Man føler sig altid velkommen, når man besøger
> dem, og det er en fornøjelse at være gæst i deres klublokaler.

Ja, tak til Kantana MC og mine medkursister for et super arrangement!
Det var super hyggeligt, sjovt og lærerigt, helt sikkert noget jeg gerne
deltager i en anden gang.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-06-04 20:57

Christian Jakobsen wrote:

> Ja, tak til Kantana MC og mine medkursister for et super arrangement!
> Det var super hyggeligt, sjovt og lærerigt, helt sikkert noget jeg
> gerne deltager i en anden gang.

Selv tak! Og tak for øl - vi glæder os til næste gang, der skal slåes søm i

--
Tony

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 21-06-04 21:40

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Selv tak! Og tak for øl - vi glæder os til næste gang, der skal slåes søm

> Tony

Jamen sømblokken står i gården og her til aften sad der stadig et par søm
halvt oppe af blokken som i bare kan gå i krig med - husk dog en hammer og
de øl i regner med at tabe

Jens
(ejer en nyvasket RF900)

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 22-06-04 18:26

Tony Lorentzen wrote:

> Selv tak! Og tak for øl - vi glæder os til næste gang, der skal slåes
> søm i

Hehe, så skal jeg vist træne lidt først...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-06-04 22:46

Christian Jakobsen wrote:

> Hehe, så skal jeg vist træne lidt først...

Det kan du gøre til TPT - håber vi ses deroppe!

--
Tony

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 22-06-04 23:04

Tony Lorentzen wrote:

> Det kan du gøre til TPT - håber vi ses deroppe!

Jep, så tager jeg revanche! Jeg skal dog ikke selv campere
deroppe, men jeg kigger forbi.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Klynder

Dato : 23-06-04 00:57

Wouhoo... min hovedpine fra lørdag aften er lige forsvundet Så jeg
vil også lige tilslutte mig koret af tilfredse deltagere.

Det var sgu hyggeligt, lærerigt, velsmagende og... skægt.

Hæh, I skal vel også lige høre hvad jeg præsterede på vej hjem...
benzinhanen var sjovt nok kommet til at stå på RES, så efter 200 km, hvor
jeg kørte ca 10 km/literen... ja der løb jeg sgu tør for benzin.
Undrede mig lidt, især fordi jeg godt kunne trille 400m ned til
frakørslen, i tomgang med chokeren på. Da Christian og Freddy så fandt
mig (vældig pænt gjort :)) tog det kun meget kort tid, med vores nye
mekaniker-evner, at fastslå at tanken nok var tom... jaaah...

Den har godt nok også slugt meget...

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 23-06-04 17:29

Klynder wrote:

> Hæh, I skal vel også lige høre hvad jeg præsterede på vej hjem...
> benzinhanen var sjovt nok kommet til at stå på RES, så efter 200 km,
> hvor jeg kørte ca 10 km/literen...
[snip]

Hehe, ja det var da godt at det ikke var værre! Men er det egentlig ikke
en 17 liters tank der er på den? Så bliver det jo 11,8 km/l...

> [...]
> fandt mig (vældig pænt gjort :)) tog det kun meget kort tid, med
> vores nye mekaniker-evner, at fastslå at tanken nok var tom...

Ja, det var heldigt at jeg havde dit nummer så vi nemt kunne finde dig...

> Den har godt nok også slugt meget...

ja en del, men noget af forklaringen kunne måske være vinden, vi havde
jo modvind det meste af vejen.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 23-06-04 19:51

Christian Jakobsen wrote:

> ja en del, men noget af forklaringen kunne måske være vinden, vi havde
> jo modvind det meste af vejen.

Men alligevel - min Divvy gik altså helt op til omkring 20 km/liter ved
lovlig motorvejskørsel. Jeg havde den sågar helt oppe på 22 km/liter så vidt
jeg husker. 11,8 lyder helt absurd - selv med 2 personer på den og 160 km/t
gennem Tyskland gik den 15 km/liter...

--
Tony

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 23-06-04 20:13

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> km/liter så vidt jeg husker. 11,8 lyder helt absurd - selv med 2
> personer på den og 160 km/t gennem Tyskland gik den 15 km/liter...

Enig, 11,8 lyder stadig lavt... Hvad kan det mon så være?
en så ny maskine burde ikke have nogle betydelige fejl, og
konstruktionen har da efterhånden nogle år på bagen.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Klynder

Dato : 24-06-04 03:39

> [...]
> en så ny maskine burde ikke have nogle betydelige fejl, og
> konstruktionen har da efterhånden nogle år på bagen.

Vi er nok kommet til at sætte slangerne til tanken forkert på, da vi
samlede det hele igen...

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-06-04 20:06

Klynder wrote:

> Vi er nok kommet til at sætte slangerne til tanken forkert på, da vi
> samlede det hele igen...

Ja, jeg *hader* når det sker...

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 23-06-04 23:01

Christian Jakobsen <christianhusk@slettehunters.dk> skrev i en

> ja en del, men noget af forklaringen kunne måske være vinden, vi havde
> jo modvind det meste af vejen.

Hæ!
Det er sågu' da Kantana-klubben der inviterer folk under alskens påskud, for
blot at drikke dem fulde, så man kan komme til at tappe bensin i stor stil

--
Armand.

Fra : Kenneth S

Dato : 23-06-04 23:36

> [...]
for
> blot at drikke dem fulde, så man kan komme til at tappe bensin i stor stil

Verdammt!! ..vores evil masterplan er blevet røbet!!

...nå heldigvis er der ingen der har opdaget det med olien, batterisyren og
bremsevæsken endnu.

Kenneth S

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 24-06-04 20:05

Armand wrote:

> [...]
> Det er sågu' da Kantana-klubben der inviterer folk under alskens
> påskud, for blot at drikke dem fulde, så man kan komme til at tappe

Jeg tænte nok at deres koncept var for godt til at være sandt:
Betal 200,- kr, få lavet din mc (ok, man skulle selv hjælpe til...),
kost og logi fredag-søndag, de udgiver sig for at være nogle
flinke og hyggelige mennesker, og så tapper de samtlige
maskiner for benzin m.m. mens man sover rusen ud

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Klynder

Dato : 24-06-04 03:37

> Hehe, ja det var da godt at det ikke var værre! Men er det egentlig
ikke
> en 17 liters tank der er på den? Så bliver det jo 11,8 km/l...

Nårh ja, der gik lige et lys op for mig... har alle dage troet at
tankkap./reserve 17/3,5 betød 20,5 liter ialt, men det er da bare mig der
er lidt dum

Vi havde vist også kørt 204 km, så det bliver vist hele 12 km/l... ikke
meget, og den har heller aldrig gjort noget lignende hvad jeg ved af
(heller ikke i modvind), må lige spørge på værkstedet...

Fra : Bjarke

Dato : 25-06-04 01:03

Jeg vil også sende en hilsen med tak for det gode arrangement. Jeg deltog
med en gammel off roader, hvorpå der blev skruet en del i løbet af
week-end'en. Den er ligefrem blev frisk og fyrig igen

Det var virkelig rart at blive guidet i sådan en grad af kyndige folk.

Tusind tak for en meget udbytterig week-end

Venligst,

Bjarke