Nyt forsæde til Octavia
Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 20-06-04 21:48

Nu har jeg fået min fine nye Octavia PD Elegance stc car.

Den kører rigtigt fint og er meget hurtig. Det plager mig imidlertid at
sæderne er så ringe.

Jeg synes de er for korte = for lidt støtte under låret og så er
nakkestøtten helt håbløs - ved ikke hvad de havde tænkt sig med den
indretning??

Nåmenaltså hvilket sæde kan/skal jeg montere i stedet for standardsædet?
nogle gode forslag til sæder, som kan monteres uden alt for meget besvær?

vh,
BB

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-06-04 22:01

3140 Bagdad Bob wrote:
> Nåmenaltså hvilket sæde kan/skal jeg montere i stedet for
> standardsædet? nogle gode forslag til sæder, som kan monteres uden
> alt for meget besvær?

Det er nok ikke "bare lige" at skifte ud, da sædet/sideairbag sandsynligvis
er afstemt efter netop din bilmodel. Så du skal have et orig. Octavia at
erstatte med. Men fås der ikke Skoda Recaro sæder til sportsversionen RS? At
det sikkert koster 25.000 kr./stk. er jo en anden sag...

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Henrik B.

Dato : 20-06-04 22:34

"3140 Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle gode forslag til sæder, som kan monteres uden alt for meget besvær?

Et Reccaro-sæde. Kan fåes så det passer lige i. Kan fåes i mange forskellige
varianter - luft- eller elstyret. Med eller uden sædevarme o.s.v.

Men vær lige opmærksom på om der er sideairbag i din bil!

M.v.h.

Fra : tb

Dato : 20-06-04 22:58

er ikke 100% sikker, men spørger :

er det sædets dim. eller er det sædet ?

Hvis sidstnævnte, kan man jo få det betrukket om + sat mere vat eller
whatever i for en acceptabel pris..

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 21-06-04 21:53

"tb" <FJERNdsl142004@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> er ikke 100% sikker, men spørger :
>
> er det sædets dim. eller er det sædet ?
>
> Hvis sidstnævnte, kan man jo få det betrukket om + sat mere vat eller
> whatever i for en acceptabel pris..

Synes at sædet er for kort og at nakkestøtten er for langt væk fra hovedet.
Næppe noget, der kan løses med et nyt betræk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 20:29

3140 Bagdad Bob wrote:
> [...]
>
> Nåmenaltså hvilket sæde kan/skal jeg montere i stedet for
> standardsædet? nogle gode forslag til sæder, som kan monteres uden

Det lyder som om at du skal have fat i et Recaro sæde.
Du skal dog være opmærksom på at det er en ret bekostelig affære, hvis det
skal være nyt.
Jeg har et ergonomisk Recaro sæde i min bil, og det har varme/kulde samt el
justering, og det kan justeres i bredden, længden, højden samt hårdheden.
Jeg var så heldig at finde det som brugt (var næsten nyt/ubrugt) til 2000,-
kr.

Her kan du se de forskellige priser på Recaro:
http://www.autosadelmageren.dk/recaro_prisliste.asp

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-04 20:41

Per Beer Hansen wrote:
> Her kan du se de forskellige priser på Recaro:
> http://www.autosadelmageren.dk/recaro_prisliste.asp

Det kan anbefales at søge på eBay efter sæder..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 20:42

John Sahl wrote:

> Det kan anbefales at søge på eBay efter sæder..

Eller DBA hvor jeg fandt mit

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-04 20:59

Per Beer Hansen wrote:

> Eller DBA hvor jeg fandt mit

Men udvalget er en "smule" større på eBay

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 21:06

John Sahl wrote:

> Men udvalget er en "smule" større på eBay

Det er det uden tvivl
Jeg var i øvrigt utrolig heldig da jeg fandt mit.
Jeg havde bestemt mig for at nu skulle det være.
Ned og købe den blå avis, og kigge på sidderne med udstyr.
Minsandten om ikke der lige var ét sæde som jeg søgte, og tilmed i nærheden
(Greve).
Det var så en ældre dame der havde det stående.
Hendes mand havde haft dårlig ryg, og ca. 6 måneder efter at han havde fået
sædet monteret i deres Audi A3, gik han hen og døde.
Damen fandt sig ikke særligt godt tilpas i sædet, og valgte at få det
originale sat i igen, og satte det andet i dba.
Jeg var den første (af mange) der ringede, og kørte med det samme ned og
hentede det, og så at det var nøjagtigt den samme farve som resten af bilen
indvendig
Så man kan sagtens gøre gode køb lokalt også, det behøvs' ik' hedde ebay

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-04 21:11

Per Beer Hansen wrote:
> Så man kan sagtens gøre gode køb lokalt også, det behøvs' ik' hedde
> ebay

Ja, det var da en succeshistorie.. Jeg forstår dog ikke at man
kan finde på at kun at sætte et Recaro sæde i, der skal da et
i begge sider..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 21:14

John Sahl wrote:

> Ja, det var da en succeshistorie.. Jeg forstår dog ikke at man
> kan finde på at kun at sætte et Recaro sæde i, der skal da et
> i begge sider..

Det som jeg har i, det koster 18278,- + moms for et nyt, gange med 2 bliver
det jo en betragtelig udskrivning
Hertil kommer så sædeskinner samt evt. montering, så en pris i omegnen af
50000,- er vel ikke helt ved siden af ?

Endviddere er mit af den ergonomiske type, og altså ikke et "racer" sæde, og
når bare jeg sidder godt, så skide være med resten

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-04 21:18

Per Beer Hansen wrote:
> Det som jeg har i, det koster 18278,- + moms for et nyt, gange med 2
> bliver det jo en betragtelig udskrivning

Ikke brugt.

> Hertil kommer så sædeskinner samt evt. montering, så en pris i
> omegnen af 50000,- er vel ikke helt ved siden af ?

Jeg ville lede efter en makker til det enlige sæde..

> Endviddere er mit af den ergonomiske type, og altså ikke et "racer"
> sæde, og når bare jeg sidder godt, så skide være med resten

Jeg tænkte nu også mere på udseendet i kabinen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 21:21

John Sahl wrote:

> Ikke brugt.

OK, jeg troede du mente hende jeg købte det af.

> Jeg ville lede efter en makker til det enlige sæde..

Nej føj da, så tror konen bare at jeg ka' li' hende

> Jeg tænkte nu også mere på udseendet i kabinen

Udseendet ? Jeg kører i en gammel Sierra

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-06-04 21:23

Per Beer Hansen wrote:

> Nej føj da, så tror konen bare at jeg ka' li' hende

Altså hvis jeg havde fundet et sæde til hende, ikke en ny makker

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 21-06-04 21:59

Per Beer Hansen wrote:

> Udseendet ? Jeg kører i en gammel Sierra

Så pynter det vel også når du har konen med