/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Vedr forbruger rettigheder og rep af telef~
Fra : Søren Christensen


Dato : 20-06-04 20:49

Hej

Jeg har købt en af de der famøse 3 telefoner.
Jeg har lige fået den repareret bla pga den genstartede konstant samt af
mikrofonen stoppede med at virke. Det er alm fejl på den model har jeg
fundet ud af via mobildebat. Jeg måtte undvære den i 3 uger pga travlhed på
importørens værksted.
Nu er den gal igen. Hver gang jeg prøver at sende en MMS genstarter skidtet.
Så snart jeg trykker "send" genstarter den.
Dvs for at få den repareret skal jeg undvære den igen i 3 uger.
Jeg har så selv samlet haft den i hænderne i godt 3 uger eller 1/3 af tiden.

Burde jeg ifølge købeløven mon ikke kunne kræve at få en anden?
Og evt lade handlen gå tilbage?

Venligst



 
 
Anders Christensen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 20-06-04 20:57

Søren Christensen wrote:
> Hej

<snip>

> Burde jeg ifølge købeløven mon ikke kunne kræve at få en anden?
> Og evt lade handlen gå tilbage?
>
> Venligst

Kig evt på <http://www.forbrug.dk/klage/3/1/> eller
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030023729> hvor der om
forbrugerkøb blandt andet står følgende:

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen
(omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis
gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre
sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til
salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden
beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke
kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller
omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe
for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende
afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt
dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe
for sælgerens regning.

Det samme spørgsmål er forøvrigt ofte oppe at vende herinde så du kunne
nok også have fundet svaret på google groups :)

Mvh Anders Christensen

HKJ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 20-06-04 21:03


"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> wrote in message
news:40d5ea39$0$420$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Burde jeg ifølge købeløven mon ikke kunne kræve at få en anden?
> Og evt lade handlen gå tilbage?

Læs lidt her:
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/nyhedsbrev/2003-12-11/2/

Bare husk at klagesager tager over et år.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste