Import Hornet 600 fra D
Fra : Tue Jensen

Dato : 20-06-04 19:38

I min søgen efter en SV650 i Tyskland er jeg faldet over priserne på
Hornet. Prisen på en Hornet 600 i tyskland ligger fra 3500 euro og opefter,
de kan jo nok fås billigere . Men ser jeg på told og skat er der ikke
registreret en Hornet billigere end 29.000 kr.(2800 euro) i afg. pligtig
værdi. Kan det passe? Er der ikke nogen der har fået vurderet en billigere
handelsværdi? Det er jo "overprice" i forhold til de tyske priser.
--
Mvh. Tue S. Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : Aragorn24

Dato : 20-06-04 20:01

Hornet er min drømmemaskine, o-100 på 2.9sec Sådan. Dener bare for
lækker for en 600ccm

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-06-04 20:25

Tue Jensen wrote:
> [...]
> i afg. pligtig værdi. Kan det passe? Er der ikke nogen der har fået
> vurderet en billigere handelsværdi? Det er jo "overprice" i forhold

Jeg har ingen personlig erfaring og særlig stor viden omkring hornet'en, men
mit bedste råd er, at ringe eller skrive til Told & Knald og indhente tilbud
efter km og årgang. Det giver et meget mere realistisk billede, end deres
hjemmeside, da ingen kan regne med de priser der er opgivet dér! (Påstår
Told & Hat i hvert fald selv.)

--
Psycho Cowboy - Der selv har været møllen igennem
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Richard

Dato : 20-06-04 22:05

Tue Jensen wrote:

> Men ser jeg på told og skat er der ikke
> registreret en Hornet billigere end 29.000 kr.(2800 euro) i afg. pligtig
> værdi. Kan det passe?

De 29 kkr i reg.afg. (knap 4.000 EUR efter min regner) lyder da for
billigt for en mc, der formentlig sælges for 70-80 hos forhandlerne -
eller er den allerede kommet ned i 40'erne...

> Er der ikke nogen der har fået vurderet en billigere
> handelsværdi? Det er jo "overprice" i forhold til de tyske priser.

Hornet'en er jo nok for ny til at være brugtimporteret i større tal; det
plejer først at kunne betale sig, når de er 5-6 år gamle

Men spørg hellere dit lokale T&S, hvad en tidlig Hornet kan ligge på

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : NielSV650

Dato : 21-06-04 09:54

"Tue Jensen" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> [...]
> værdi. Kan det passe? Er der ikke nogen der har fået vurderet en billigere
> handelsværdi? Det er jo "overprice" i forhold til de tyske priser.

Hvori ligger "overpricen" ??? Så vidt jeg kan regne, er der 700 euro i
forskel... til den gode side. Du har jo endnu ikke fundet en der er
billigere end de 3500, har du??

Fuck bøsseHondaen og hold dig til en SV'er!!

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Tue Jensen

Dato : 21-06-04 10:16

On Mon, 21 Jun 2004 10:53:42 +0200, NielSV650 wrote:

> [...]
>
> Hvori ligger "overpricen" ??? Så vidt jeg kan regne, er der 700 euro i
> forskel... til den gode side. Du har jo endnu ikke fundet en der er

Min fejl, 29.000 = 3800 euro. Og er den sat til salg for 3500 euro, vil jeg
ikke give det for den

--
Mvh. Tue S. Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389

Fra : NielSV650

Dato : 21-06-04 11:20

> Min fejl,

Godt så

Glem ikke at undersøge forsikringen!! Jeg skulle give 7000 for en SV, 12000
for en Hornet og 24000(!!!!!) for en Fazer da jeg i 2002 skiftede Madam Blå
mk I ud.

Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158

Fra : Aragorn24

Dato : 21-06-04 21:39

hvor kommer Honda= Bøsse fra?????????+

Fra : Dan

Dato : 21-06-04 21:55

> hvor kommer Honda= Bøsse fra?????????+

Tror det er noget med misundelse;)

mvh
dan (cb500rooaar)

Fra : Brian Laursen

Dato : 21-06-04 22:28

---

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-06-04 09:09

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> hvor kommer Honda= Bøsse fra?????????+

Bøsser kan typisk ikke lide sorte negle, Honda skal aldrig repareres.

Fra : PCkurt

Dato : 22-06-04 11:41

> [...]
dont know, men sådan har det altid været

Fra : Aragorn24

Dato : 23-06-04 17:05

A HA, det er sådan det er

Fra : Armand

Dato : 22-06-04 18:40

Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
> [...]
> værdi. Kan det passe? Er der ikke nogen der har fået vurderet en billigere
> handelsværdi? Det er jo "overprice" i forhold til de tyske priser.

Jamen, det er jo dét der er tricket!
De tyske modeller er faktisk dyrere fra ny af (sammenlignet med danske uden
afgift) og det er den voldsommere afskrivning som tyskerne har at vi
herhjemme kan leve på. Ergo: De ca. 2/3 af brugtprisen som afgiften regnes
for at udgøre, står fast, og kun prisforskellen på den sidste trediedel er
dér hvor man kan spare!

--
Armand.