/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Hjælp til at lave preloader
Fra : Jesper Holm


Dato : 20-06-04 17:03

Hej NG.

Jeg er rimelig ny i at fremstille Flash-animationer og jeg håber
derfor I kan hjælpe mig.

Jeg har lavet en enkelt animation på en scene. Når den går i gang
med at afspille i browseren går der lidt tid før den afspilles
helt færdig. Når animationen er færdig er det meningen, at den
skal viderestille til en ny side end den, animationen "befinder"
sig på.

Hvordan kan dette gøres, så viderestillingen ikke foretages før
animationen er færdigafspillet? Kan det evt. gøres ved at lave en
"preloader" til animationen, som fylder 165 Kb?

Hvordan kan jeg lave en sådan "preloader"? Idéen er, at en
vandret linie skal blive længere og længere, i takt med at
animationen loades.

Har I nogen idéer til, hvordan mit problem kan løses?

Med venlig hilsen - og på forhånd tak for hjælpen
Jesper Holm

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Bo Dudek (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Bo Dudek


Dato : 21-06-04 08:04

[...]

>Jeg har lavet en enkelt animation på en scene. Når den går i gang
>med at afspille i browseren går der lidt tid før den afspilles
>helt færdig. Når animationen er færdig er det meningen, at den
>skal viderestille til en ny side end den, animationen "befinder"
>sig på.
>
>Hvordan kan dette gøres, så viderestillingen ikke foretages før
>animationen er færdigafspillet? Kan det evt. gøres ved at lave en
>"preloader" til animationen, som fylder 165 Kb?

du kunne oprette en ny scene og lægge den FØR scenen med selve
filmen..

i denne første scene du 2 layers.. 1 til actions og et til et
movieclip, som indeholder animationen af din loadbar..

det letteste er, hvis denne animation fylder præcis 100 frames..

læg den på scenen og giv den instance-navnet 'loadbar'

indsæt 2 tomme frames i dit action-layer og indsæt flg.:

frame 1:
[tom]

frame 2:
bytes_ialt=getBytesTotal();
bytes_loadet=getBytesLoaded();
if (bytes_ialt>=bytes_loadet){
play();
} else {
procent=(bytes_loadet*100)/bytes_ialt;
procent=Math.round(procent);
_root.loadbar.gotoAndStop(procent);
gotoAndPlay(1);
}

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Peo (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Peo


Dato : 21-06-04 12:04

Da der er en lille bug i playeren returnere getBytesTotal() og
getBytesLoaded() begge to værdien 0 i et splitsek. i starten af filmen, og
derfor vil nedenstående kode fejle. Dér hvor de to værdier sammenlignes,
skal der tilføjes at de skal være større end 0.

> frame 2:
> bytes_ialt=getBytesTotal();
> bytes_loadet=getBytesLoaded();
> if (bytes_ialt>=bytes_loadet){ // <<----- Her skal tilføjes "&&
bytes_loaded > 0"
> play();
> } else {
> procent=(bytes_loadet*100)/bytes_ialt;
> procent=Math.round(procent);
> _root.loadbar.gotoAndStop(procent);
> gotoAndPlay(1);
> }

Peo



Jesper Holm (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Holm


Dato : 21-06-04 19:05

Peo wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> > if (bytes_ialt>=bytes_loadet){ // <<----- Her skal tilføjes "&&
> bytes_loaded > 0"

Jeg håber ikke jeg lyder total håbløs, selvom det sandsynligvis er tilfældet,
men jeg er lidt usikker på, præcis den linie du beskriver skal se ud, efter
det tilføjede er tilføjet (!).

Kan jeg derfor lokke dig til at skrive den eksakte kode, inkl. den tilføjede
kode, så jeg ikke laver nogen fejl og ikke kan komme videre??

Jeg prøver herefter scriptet af og håber I vil hjælpe mig, såfremt der opstår
komplikationer el.lign.

Med venlig hilsen - og mange tak!
Jesper Holm

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Bo Kamp Dudek (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Bo Kamp Dudek


Dato : 22-06-04 06:19

[...]

frame 2:
bytes_ialt=getBytesTotal();
bytes_loadet=getBytesLoaded();
if (bytes_ialt>=bytes_loadet &&
bytes_loaded > 0){
play();
} else {
procent=(bytes_loadet*100)/bytes_ialt;
procent=Math.round(procent);
_root.loadbar.gotoAndStop(procent);
gotoAndPlay(1);
}

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408176
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste