Xnews - uninstall
Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-06-04 15:54

når man vil afinstallere xnews er det så bare at slette den mappe man har
unzipped i - eller ligger der filer andre steder der skal med?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-06-04 16:16

Hej sniper_Nolight, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> når man vil afinstallere xnews er det så bare at slette den mappe
> man har unzipped i - eller ligger der filer andre steder der skal
> med?

Nej, der er kun dem.

I Reg.basen laver den dog en enkelt nøgle. Den skader intet, selvom
Xnews er slettet, men man kan lige så godt fjerne overslødige nøgler.

Blot søg på Xnews i Regedit og slet nøglen, når du finder den.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-06-04 16:38

> Nej, der er kun dem.

ok - tak for det - så ryger mappen.

Fra : Lars Holst

Dato : 24-06-04 12:14

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Xnews er slettet, men man kan lige så godt fjerne overslødige nøgler.
>
> Blot søg på Xnews i Regedit og slet nøglen, når du finder den.

Jeg har dog ingen X-news nøgler i registreringsdatabasen.
Men jeg har på den anden side også lige installeret Windows XP fra år 0
Min X-news ligger på en anden partition som er intakt fra før Windows
installation.
Min X-news virker alligevel.

LH

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-06-04 13:35

Hej Lars Holst, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> Men jeg har på den anden side også lige installeret Windows XP fra
> år 0 Min X-news ligger på en anden partition som er intakt fra før

Det er muligt, at Win XP opfører sig anderledes på det område.

Jeg har også smidt Xnews på D-drevet fra starten, og siden formaterede
jeg C-drevet og installerede Win98 SE. Men nøglen dukkede op
umiddelbart efter, jeg første gang anvendte Xnews.

Jeg har lige slettet den (nøglen, forstås) igen, genstartet, kigget -
og den var kommet retur (i - foreløbig - en lidt slankere udgave).

Den smider sig i:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Xnews

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-06-04 14:25

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev:

> når man vil afinstallere xnews er det så bare at slette den mappe
> man har unzipped i - eller ligger der filer andre steder der skal
> med?

Nu sletter man selvfølgelig slet ikke XNews.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 14:42

Den 21-06-2004 15:25 skriblede Morten Bjergstrøm:

> Nu sletter man selvfølgelig slet ikke XNews.

Ork jo! :)
Og så installere man Mozilla Thunderbird i stedet.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-06-04 16:09

jeg troede det ville være et meeget bedre nyhedsprog end oe - men jeg synes
brugerfladen i oe er bedst - eller er det fordi jeg har vænnet mig til den.

> Ork jo! :)
> Og så installere man Mozilla Thunderbird i stedet.

hvon er brugervenligheden der?

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 16:43

Den 21-06-2004 17:09 skriblede sniper_Nolight og Søren Løbner:

-
> hvon er brugervenligheden der?
-

Jeg synes den er helt formidabel.
I og med det er opensource, giver det dig mulighed for med et utal af
extentions at forbedre/personalisere din anvendelse

Og disse extentions er både tilgængelige fra diverse sites, herunder:
http://update.mozilla.org/?application=thunderbird
og
http://texturizer.net/thunderbird/extensions.html
og du kan selv "kode" på programmet ved at modificere nogle
konfigurations filer osv...

Siden til news/mail klientene er: http://www.mozilla.org/thunderbird/

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-04 16:59

"Søren Løbner" <"soren AT lobner DOT dk"> skrev i en meddelelse
> I og med det er opensource, giver det dig mulighed for med et utal af
> extentions at forbedre/personalisere din anvendelse

Hvordan står det til med TB og binaere grupper ?
er den i stand til at læse yEnc
samt at samle delte meddelelser (svjh var dette et problem sidst jeg prøvede
den)

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk