Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
nyt grafikkort
Fra : Torben Andresen

Dato : 20-06-04 14:52

Hej,

Jeg skal have nyt grafikkort i min PC. (P4, 2.5Ghz, GeForce 5600) Jeg har et
spil der hakker ved 1280x1024. Fungerer OK ved 800x600.

Jeg har overvejet ATI 9600XT eller ATI 9800XT.

Hvad vil i anbefale? Får jeg en reel forbedring med 9600XT, eller skal jeg
gå efter 9800XT? Det er jo næsten dobbelt så dyrt.

/Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 20-06-04 22:22

> Jeg skal have nyt grafikkort i min PC. (P4, 2.5Ghz, GeForce 5600) Jeg har
et
> spil der hakker ved 1280x1024. Fungerer OK ved 800x600.

Hvilket spil?

> Jeg har overvejet ATI 9600XT eller ATI 9800XT.
>
> Hvad vil i anbefale? Får jeg en reel forbedring med 9600XT, eller skal jeg
> gå efter 9800XT? Det er jo næsten dobbelt så dyrt.

Hvad med 9800 Pro? - De kan fås helt ned til 1700 kr!
Men chancen er at et 9600XT ikke vil være nok, hvis du absolut vil spille i
den opløsning...

Brian

Fra : Torben Andresen

Dato : 20-06-04 22:43

> Hvilket spil?

TombRaider AOD

> Hvad med 9800 Pro? - De kan fås helt ned til 1700 kr!

Ok. Der er måske ikke så stor forskel på PRO og XT?

> Men chancen er at et 9600XT ikke vil være nok, hvis du absolut vil spille
> den opløsning...

Det er kanon flot i det format, men det kan godt være, at det er for hård
kost for gfx kortet. Hvad benytter i andre af opløsning i spil?

/Torben

Fra : Mads

Dato : 20-06-04 23:55

On Sun, 20 Jun 2004 23:43:02 +0200, "Torben Andresen"
<torben@it-service.sdu.dk> wrote:

>Det er kanon flot i det format, men det kan godt være, at det er for hård
>kost for gfx kortet. Hvad benytter i andre af opløsning i spil?

Jeg har et Radeon 9600XT 256 MB og spiller bl.a. Tomb Raider AOD
og FarCry i 1024 x 768. Det kører bare perfekt på min XP2400+ m
512 MB RAM. Selv i endnu højere opløsninger er spillene da så absolut
til at spille, men kører dog knap så flydende som ved 1024x768

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 22-06-04 14:18

> TombRaider AOD

Ok, jeg aner ikke rigtigt hvad det kræver af systemet :)

> Ok. Der er måske ikke så stor forskel på PRO og XT?

Ikke stor nok til at jeg ville ofre 1000 kr ekstra på et XT ;)

> Det er kanon flot i det format, men det kan godt være, at det er for hård
> kost for gfx kortet. Hvad benytter i andre af opløsning i spil?

1024x768 i de fleste FPS spil, i andre spil er de vidt forskelligt...
I HL mods holder jeg mig til 1024*768, simpelthen fordi jeg synes at højere
er for meget (teksten bliver for småt for mig)
I BF1942 kører jeg 1024*768 fordi mit system ikke kan trække højere,
ordentligt (efter min smag :))

Brian