Kildeangivelse
Fra : Karina og Christian

Dato : 20-06-04 12:00

Hejsa gruppe

I hundegruppen, dk.fritid.dyr.hund er der kommet en ny skribent til.
Vedkommende starter mange nye tråde med indlæg, som utvivlsomt stammer fra
andre sider på nettet. Disse indlæg er kopieret, idet både taste- og
stavefejl er medtaget. Skribenten angiver ikke kilden til sine indlæg, men
underskriver dem blot med sit eget navn. Det fremgår ikke, at han har fået
samtykke til at kopiere indlæggene, men det ved jeg naturligvis ikke.

Mit spørgsmål går egentlig bare på - er det ikke i strid med ophavsretsloven
at kopiere indlæg eller citere fra dem uden kildeangivelse (og uden accept
fra den, hvis indlæg kopieres)?

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-06-04 12:03

Karina og Christian uttered:
> Mit spørgsmål går egentlig bare på - er det ikke i strid med ophavsretsloven
> at kopiere indlæg eller citere fra dem uden kildeangivelse (og uden accept
> fra den, hvis indlæg kopieres)?

Jo.

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-06-04 12:31

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev:

> Mit spørgsmål går egentlig bare på - er det ikke i strid med
> ophavsretsloven at kopiere indlæg eller citere fra dem uden
> kildeangivelse (og uden accept fra den, hvis indlæg kopieres)?

Hvis den kilde, der citeres fra har værkshøjde så skal §22 i lov om
ophavsret følges.

§ 22. Af et offentliggjort værk er det tilladt at citere i
overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af
formålet.

God skik betyder almindeligvis, at der skal være kildeangivelse.

--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning http://miljokemi.dk/chili