Motorcykel kørekort pris?
Fra : Lazy

Dato : 20-06-04 05:32

Hej

Hvad koster det cirka nu om stunder at erhverve et kørekort til motorcykel?

Hvis man er 40 år når man tager kortet, skal man så også starte på en cykel
under et vist antal HK?

Mvh

Lazy

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 20-06-04 08:49

Lazy wrote:
> Hej
>
> Hvad koster det cirka nu om stunder at erhverve et kørekort til
> motorcykel?

Jeg kommer vist til at give 6.580 når jeg bliver færdig, men fordi at jeg
har taget mit bil-kørekort er der noget teori og kørsel jeg ikke skal ha',
for ellers er prisen vist 7.580 hos min kørelærer.

> Hvis man er 40 år når man tager kortet, skal man så også starte på en
> cykel under et vist antal HK?

Når man er over 21 og tager motorcykelkort, bliver kortet "automatisk" til
et stort MC-kort, altså må du køre på de maskiner du vil...

//Kjeldsen

Fra : Hekto

Dato : 20-06-04 08:58

Anders Kjeldsen wrote:

> [...]
>

> Når man er over 21 og tager motorcykelkort, bliver kortet "automatisk" til
> et stort MC-kort, altså må du køre på de maskiner du vil...

Nix! Du skal tage det store, ligegyldig hvor gammel du er. Du skal
nemlig have taget det på en MC med min. 48HK!
Man kan sagtens tage et lille kort, i en alder af 60!!! Det bliver dog
automatisk til et stort, efter 2 år, NÅR man er fyldt 21.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 20-06-04 09:05

Hekto wrote:

> [...]
> Man kan sagtens tage et lille kort, i en alder af 60!!! Det bliver dog
> automatisk til et stort, efter 2 år, NÅR man er fyldt 21.

Ja, selvfølgelig skal man køre på en stor MC hvis man vil have stor MC-kort
med det samme... Det er mig der lige er stået op :)

Fra : Jante

Dato : 20-06-04 11:26

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> [...]
> Man kan sagtens tage et lille kort, i en alder af 60!!! Det bliver dog
> automatisk til et stort, efter 2 år, NÅR man er fyldt 21.

Næsten rigtigt.

Hvis du tager kørekort til lille MC - dvs. hvis du tager køreprøven på en
MC med højst 34HK - får du automatisk ret til at køre stor MC efter 2 år,
_også selv om du ikke er fyldt 21 år!_
Det koster ikke ekstra.

Hvis du har lille MC-kort, og fylder 21 _før_ du har haft det i 2 år, kan du
få det store kort blot ved at aflægge prøve på en stor MC.
Koster et ekstra prøvegebyr.

Hvis du er mindst 20 år og 9 mdr., når du begynder at tage kørekort,
kan du vælge at tage køreprøven på en stor MC - dvs. med mindst 35HK,
og du får så stort MC-kort med det samme.
Koster de fleste steder _ikke_ ekstra (og bør heller ikke gøre det!).

Mvh.
J.L

Fra : anders majland

Dato : 20-06-04 13:28

> Hvis du er mindst 20 år og 9 mdr., når du begynder at tage kørekort,
> kan du vælge at tage køreprøven på en stor MC - dvs. med mindst 35HK,

Nej - kravet til en stor skolecykel er større. Jeg kan ikke huske den
eksakte værdi, men c-reinhardt har leveret en "specialversion" af
GS500'en der netop var stor nok. En std. GS500 mangler et par heste i at
kunne bruge som skolecykel til stort kort.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jante

Dato : 20-06-04 14:16

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev:

> [...]
> GS500'en der netop var stor nok. En std. GS500 mangler et par heste i at
> kunne bruge som skolecykel til stort kort.

Du har ret, sorry. Der skulle have stået 35kW.

Mvh.
J.L

Fra : Sune

Dato : 20-06-04 13:39

"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
[klip]

> Hvis du er mindst 20 år og 9 mdr., når du begynder at tage kørekort,
> kan du vælge at tage køreprøven på en stor MC - dvs. med mindst 35HK,
> og du får så stort MC-kort med det samme.

Hekto har ret når han siger 48 HK.
Det kan ikke lade sig gøre at tage hverken lille eller stort kort på en MC
med 35 hk.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250

Fra : Jante

Dato : 20-06-04 14:29

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev:

> Hekto har ret når han siger 48 HK.
> Det kan ikke lade sig gøre at tage hverken lille eller stort kort på en MC
> med 35 hk.

Ja, selvfølgelig har han ret, jeg forvekslede lige kW og HK. Sorry.

Mvh.
J.L

Fra : Zemich

Dato : 21-06-04 15:05

> [...]
> MC med højst 34HK - får du automatisk ret til at køre stor MC efter 2 år,

Rettelse: en lille skole motorcykel må IKKE overstige 25 HK.

Fra : Sune

Dato : 21-06-04 21:15

"Zemich" <mariFJERN@DETTEevents.dk> skrev i en meddelelse

> Rettelse: en lille skole motorcykel må IKKE overstige 25 HK.

Nej 25 kW = ca. 34 hk

Fra : Zemich

Dato : 21-06-04 15:04

> [...]
> Man kan sagtens tage et lille kort, i en alder af 60!!! Det bliver dog
> automatisk til et stort, efter 2 år, NÅR man er fyldt 21.

NIX!
Du kan godt få det store efter to år selvom du er under 21.

Mvh Tommy

Fra : Hekto

Dato : 21-06-04 22:47

Zemich wrote:

> NIX!
> Du kan godt få det store efter to år selvom du er under 21.

Jeg har ikke gidet læse det hele, prøv selv:

http://www.blangsted-autoskole.dk/K%C3%B8rekortbekendtg%C3%B8relsen.htm

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 00:26

> Jeg har ikke gidet læse det hele, prøv selv:
>
> http://www.blangsted-autoskole.dk/Kørekortbekendtgørelsen.htm

Se §13, stk.2, 1). Efter 2 år med lille kort er der er _ingen_ 21-års regel.

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 20-06-04 08:49

Lazy wrote:

> [...]
>
> Hvis man er 40 år når man tager kortet, skal man så også starte på en cykel

Totalt i omegnen af 8.000,- +

Nej, du kan taget stort kort med det samme. Det koster 5-600,- oveni.

Fra : jesper

Dato : 20-06-04 20:58

> Nej, du kan taget stort kort med det samme. Det koster 5-600,- oveni.

NEJ!!!
Prisen er det samme.
Det er fuldstændigt ligegyldigt om man tager stort eller lille kort.
Der er ingen forskel på prisen.
Hvis man finder en kørelærer der mener det, så gå et andet sted
hen....

Jesper

Fra : Hekto

Dato : 20-06-04 21:49

jesper wrote:

> [...]
> Der er ingen forskel på prisen.
> Hvis man finder en kørelærer der mener det, så gå et andet sted

Hvorfor?????

Er der noget urimeligt i at han forrenter en investering i en stor MC,
frem for at man kunne klare sig med en GN250????
Normalt betaler man 4-600 kr. mere ialt, som den samlede ekstraudgift
ved køretimer på en stor MC.

--
/Hekto - der iøvrigt lægger vægt på ordentlig undervisning, frem for at
spare et par hundrede nede ad en sidegade!

Fra : jesper

Dato : 21-06-04 13:21

> Er der noget urimeligt i at han forrenter en investering i en stor MC,
> frem for at man kunne klare sig med en GN250????

At bruge prisforskellen som argument til hvorfor det store skulle være
dyrere holder ikke.
Hvis han så bruger 2 stk GS500 hvoraf den ene er neddroslet, er det så
ok at kan tager mere for det lille kort, for at dække udgifterne til
neddroslingen??
Eller hvis han bruger en MZ125sm til det lille og en alm GS500 til det
store.... Der er der en prisforskel på 10.000,- hvor det altså er den
lille der er dyrest...

Og hvis han nu bruger en Ducati M620 der er mere end doppelt så dyr,
kan man så retfærdiggøre at en køretime så skal koste 600,- eller
mere??

> Normalt betaler man 4-600 kr. mere ialt, som den samlede ekstraudgift
> ved køretimer på en stor MC.

Da min kæreste skulle igang med kortet sidste år, fik vi gået de
fleste af køreskolerne igennem. Og der stødte vi ikke på nogen som tog
en højere pris for det store kort end for det lille.

Mvh
Jesper

Fra : Zemich

Dato : 21-06-04 15:07

> Og hvis han nu bruger en Ducati M620 der er mere end doppelt så dyr,
> kan man så retfærdiggøre at en køretime så skal koste 600,- eller
> mere??

Ehh prøv du at sige det til de steder hvor du kan tage kørekort i en
Ferrari!

Mvh Tommy

Fra : jesper

Dato : 21-06-04 19:57

"Zemich" <mariFJERN@DETTEevents.dk> wrote in message news:<40d6ead5$0$469$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Ehh prøv du at sige det til de steder hvor du kan tage kørekort i en
> Ferrari!

Når en kørelærer vælger at bruge en Ferrari til skolevogn, er det med
henblik på at være anderledes, og tiltrække de drengerøve som har råd
til det.
Den kørelærer jeg fandt som havde en Duc 600, havde den ikke for at
kunne tage en højere timepris, det var for at eleverne kunne prøve
noget forskelligt. Han havde også en Diversion 600 og en Kawasaki
EN500. På den måde kunne de lærer at håndtere forskellige MC'er.....

Jesper

Fra : Hekto

Dato : 21-06-04 22:45

jesper wrote:
<KLIP ... en masse vrøvl>

> Da min kæreste skulle igang med kortet sidste år, fik vi gået de
> fleste af køreskolerne igennem. Og der stødte vi ikke på nogen som tog
> en højere pris for det store kort end for det lille.

Det er sådanset underordnet hvad i fandt, eller ikke fandt.
Fakta er at nogen køreskoler tager en smule mere i timen for en stor MC.
Hvis man i sin nærighed, synes at det er for meget, og iøvrigt ikke
lægger vægt på andre kvalifikationer hos køreskolen, kan man jo bare
fedte hen hvor det er billigere.

.... længere er den ikke.

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 00:41

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> Fakta er at nogen køreskoler tager en smule mere i timen for en stor MC.

Nej, fakta er, at de fleste _ikke_ gør! Hvilket kun indikerer, at der
er enkelte køreskoler, der 'malker' kunderne vha. ekstra gebyrer.

> Hvis man i sin nærighed, synes at det er for meget, og iøvrigt ikke
> lægger vægt på andre kvalifikationer hos køreskolen, kan man jo bare
> fedte hen hvor det er billigere.

Du kan ikke konkludere, at 'dyrere er bedre'.
Der findes faktisk kørelærere som er så dårlige til at lære fra sig,
at eleverne er nødt til at acceptere adskillige ekstra kørelektioner
for at kunne bestå køreprøven. Det bliver hurtigt meget dyrt.

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 06:50

Jante wrote:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> Nej, fakta er, at de fleste _ikke_ gør! Hvilket kun indikerer, at der
> er enkelte køreskoler, der 'malker' kunderne vha. ekstra gebyrer.

Dansk: 'nogen' = enkelte/ikke alle
Jeg skrev ikke 'alle' eller 'de fleste'.

Hvis man mener at man er blevet 'malket' for 500,- ud af en samlet pris
på 8.000 = 6,25%,
er det da OK.
Hvis man synes at man får noget for pengene, og undervisningen står mål
med ens forventninger, kan man jo kun være tilfreds .... med eller uden
ekstra gebyr for 'stor MC'.

> [...]
> at eleverne er nødt til at acceptere adskillige ekstra kørelektioner
> for at kunne bestå køreprøven. Det bliver hurtigt meget dyrt.

Jeg konkluderer ikke 'dyrere = bedre', konkluderer bare, at fokuserer
man eenøjet på 500,-, kan man bare gå hen et andet sted, og glæde sig
over at man sparede 500,-!
Så kan man se stort på om en lektion er 45 min. eller 50 min., om der
bestilles tid til teori og prøve med det samme, om materiellet er OK, om
man kan låne køretøj, handsker og hjelm ... o.s.v. - man har da sparet
6,25% !!!

Alle får jo kørekortet på et eller andet tidspunkt.

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 08:36

I news:40d5f865$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev du:

"Normalt betaler man 4-600 kr. mere ialt, som den samlede ekstraudgift
ved køretimer på en stor MC."

Det ligner da et: 'de fleste'? Jeg påpegede blot, at det _ikke_ er normalt.

> Hvis man mener at man er blevet 'malket' for 500,- ud af en samlet pris
> på 8.000 = 6,25%,
> er det da OK.

Er det? 500,- er da stadig en slags penge - i hvert fald for nogle af os.
Desuden er det jo typisk ikke gjort med det ene ekstra gebyr;
disse køreskoler har ofte mange andre 'obligatoriske tillægsydelser'.

> Hvis man synes at man får noget for pengene, og undervisningen står mål
> med ens forventninger, kan man jo kun være tilfreds .... med eller uden
> ekstra gebyr for 'stor MC'.

Det er jeg da bestemt heller ikke uenig i, og jeg mener heller ikke, man
bør vælge køreskole efter prisen, kun at man skal være opmærksom på,
hvad man får for pengene.

> Jeg konkluderer ikke 'dyrere = bedre', konkluderer bare, at fokuserer
> man eenøjet på 500,-, kan man bare gå hen et andet sted, og glæde sig
> over at man sparede 500,-!

Se ovenfor.

> [...]
> bestilles tid til teori og prøve med det samme, om materiellet er OK, om
> man kan låne køretøj, handsker og hjelm ... o.s.v. - man har da sparet

Med mindre man _både_ kan få 'das ganze molevitten' incl. den gode
undervisning og service, (+ sikkerhed for at bestå), og samtidig spare
de '6,25% !!!' eller mere - det kan faktisk godt lade sig gøre!

(PS. Jo, jeg fangede godt ironien

> Alle får jo kørekortet på et eller andet tidspunkt.

Mange betaler bare alt for meget for det - qua ugennemsigtige priser,
diverse gebyrer og adskillige ekstra (unødvendige?) kørelektioner.
(Jeg vil dog give dig ret i, at de billigste tilbud ofte også er de ringeste
- og de ender derfor meget tit med at blive de dyreste!)

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 09:39

Jante wrote:

> [...]
> (Jeg vil dog give dig ret i, at de billigste tilbud ofte også er de ringeste
> - og de ender derfor meget tit med at blive de dyreste!)

Jeg/vi tog hos Wonsbek.
Der var intet uigennemsigtigt, og ingen overraskelser.
Alle priser og gebyrer lå fast fra dag ét, også 400,- for stor MC.

Prøver blev bestilt straks, og flere ugers ventetid blev undgået.

Den samlede pris var lige i omegnen af 8.000,-

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 12:00

> [...]
>
> Prøver blev bestilt straks, og flere ugers ventetid blev undgået.
>
> Den samlede pris var lige i omegnen af 8.000,-

Tillykke med det. Hvor længe er det siden, og hvor mange
ekstra lektioner blev du/i bon'et for?

Når jeg kigger på Wonsbek's prisliste er der umiddelbart
et par ting som springer i øjnene:

Landevejstimer og mørkekørsel er 50,- dyrere pr. lektion?,
Lektionsgebyr til køreprøve beregnes normalt for 2 lektioner,
dvs. her beregnes ekstra 65,- pr lektion?,
Bestillingsgebyr til prøver på 90,- pr. prøve, (max. 5 min.s arb.)?
Til køreteknisk kursus beregnes tillæg (ift. KTI's priser) på ca. 300,-
(dette kursus er i KTI's regi, dvs. _uden_ køreskolens medvirken!) ?

Derimod fremgår mærkværdigvis hverken gebyr for stor MC eller
salg/leje af undervisningsmaterialer af prislisten, som det skal?

Det er efter min mening hverken reelt eller ugennemsigtigt,
(og Wonsbek anses endda i branchen for rimeligt seriøs).

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 12:14

Jante wrote:

> [...]
>
> Det er efter min mening hverken reelt eller ugennemsigtigt,
> (og Wonsbek anses endda i branchen for rimeligt seriøs).

Ikke een eneste. 3 år tilbage.
Min bedre halvdel tog samme sted, sidste år, heller ikke nogen problemer.

.... vi er måske bare bedre???

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 12:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> ... vi er måske bare bedre???

Muuhligvis

Mvh.
J.L

Fra : Sune

Dato : 23-06-04 00:00

"Jante" <jewil(REMOVE)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Bestillingsgebyr til prøver på 90,- pr. prøve, (max. 5 min.s arb.)?

5 min. imponerende. Hvor i alverden har du det fra ?

> Til køreteknisk kursus beregnes tillæg (ift. KTI's priser) på ca. 300,-

Igen - hvor har du det fra ?

vh Sune

Fra : Jante

Dato : 23-06-04 01:50

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev:

> ...Hvor i alverden har du det fra ?

Hvorfor i alverden vil du vide det?

mvh.
J.L

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-06-04 07:53

On 2004-06-21, Jante <jewil@tiscali.dk> wrote:

> Nej, fakta er, at de fleste _ikke_ gør!

Og hvordan er de to ting i modstrid?

> Hvilket kun indikerer, at der er enkelte køreskoler, der 'malker'
> kunderne vha. ekstra gebyrer.

Jeg kan ikke se, hvorfor det giver anledning til at hidse sig op i den
grad. Man kigger vel på totalprisen og sammenligner, hvis det er prisen,
der er den primære faktor; og hvis man skal have et stort kort er det da
fuldstændig lige gyldigt, hvad de ellers tager for et lille.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There are no games on this system.

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 09:05

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev:

> [...]
> der er den primære faktor; og hvis man skal have et stort kort er det da
> fuldstændig lige gyldigt, hvad de ellers tager for et lille.

Rolig nu, ingen hidser sig op her, men trådens topic er priser

Problemet er, at man først kender totalprisen, når man står med kortet
i hånden, derfor er man er nødt til at se på, hvilke 'obligatoriske ekstra
gebyrer', de forskellige køreskoler beregner sig.

Ofte er de køreskoler med den mest ugennemsigtige pris- og gebyrpolitik
også de ringeste - og de ender derfor ofte med at være de dyreste, også
selv om prisen måske indledningsvis så ud til at være mere attraktiv.
(Hvorfor kvaliteten - ikke prisen - bør være den primære faktor.)

Mvh.
J.L

Fra : jesper

Dato : 22-06-04 11:04

Nu skal du lige holde øje med hvad du selv skriver....

ekstraudgift
ved køretimer på en stor MC.

> Fakta er at nogen køreskoler tager en smule mere i timen for en stor MC.

Så er det normalt at prisen er højere eller er det bare nogle enkelte
der mener at et stort mckort skal være dyrere??

Jesper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-06-04 11:13

On 2004-06-22, jesper <tiper@tiscali.dk> wrote:

> Så er det normalt at prisen er højere eller er det bare nogle enkelte
> der mener at et stort mckort skal være dyrere??

Da jeg kiggede mig rundt efter køreskoler i lokalområdet fandt jeg kun
en enkelt der tog mere for stor cykel, det var Bilskolen i Gentofte, der
tager 10 kr ekstra pr køretime på stor cykel.
Det skal i samme åndedrag siges at folk jeg har talt med, der har taget
kortet hos Bilskolen kun har haft positive ting at sige om det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Better dead than mellow.

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 12:11

jesper wrote:

> [...]
>

> Så er det normalt at prisen er højere eller er det bare nogle enkelte
> der mener at et stort mckort skal være dyrere??

Faktisk kender jeg ikke nogen, der IKKE betalte ekstra pr. køretime på
stor MC.

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 12:36

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> Faktisk kender jeg ikke nogen, der IKKE betalte ekstra pr. køretime på
> stor MC.

Jeg kender nogle stykker - ca. 120 (indtil nu), vil du ha' navne?

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 12:52

Jante wrote:

> Jeg kender nogle stykker - ca. 120 (indtil nu), vil du ha' navne?

Nøøøh! - jeg er sådan set ligeglad!?
Jeg står ikke og skal tage kørekort, og kender heller ikke nogen der
skal til det.

Fra : Jante

Dato : 22-06-04 15:42

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:

> Nøøøh! - jeg er sådan set ligeglad!?

Ok, det var nu ikke det indtryk, dine tidligere indlæg efterlod.
Men never mind, så må du i stedet ha' en go' sommer.

Mvh.
J.L

Fra : Hekto

Dato : 22-06-04 16:41

Jante wrote:

> Ok, det var nu ikke det indtryk, dine tidligere indlæg efterlod.
> Men never mind, så må du i stedet ha' en go' sommer.

Jeg undrede mig bare over at de par 100 kr. var en vigtig parameter og
vælge kørelærer ud fra. Der var andre ting jeg ville lægge mere vægt på;
men det fremgår jo af tidligere indlæg.
I lige måde! ... nu skal der køres! Gider ikke se fodbold!

Fra : Jante

Dato : 20-06-04 11:26

"Lazy" <sjarme@hotmail.com> skrev:

> Hvad koster det cirka nu om stunder at erhverve et kørekort til motorcykel?

Regn med at afsætte ca. Kr. 8.000,- til teori- og køreundervisning,
dertil kommer så udgifter til lægeerklæring og prøvegebyr.

> Hvis man er 40 år når man tager kortet, skal man så også starte på en cykel
> under et vist antal HK?

Nej.

Mvh.
J.L

Fra : Thomas

Dato : 20-06-04 12:22

Lazy wrote:

> [...]

> Hvis man er 40 år når man tager kortet, skal man så også starte på en cykel

Hej jeg måtte slippe med 6560.- inkl. prøvegebyr til stor mc, det var i
Aalborg jeg tog det..

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-06-04 13:23

Lazy wrote:
> Hej
>
> Hvad koster det cirka nu om stunder at erhverve et kørekort til
> motorcykel?

[SNIP]
Dette er ikke henvendt til dig Lazy, men mere til jer andre: Hvilke byer er
det i taler om?

Jeg har lige taget kortet hernede i Svendborg, og sammenlagt kom jeg af med
ca. 10.000.. Og det var på et reduceret antal timer pga. min bil-teori
stadig galdt ;-(..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Kjeldsen

Dato : 20-06-04 13:29

Anders Houmark wrote:
> Dette er ikke henvendt til dig Lazy, men mere til jer andre: Hvilke
> byer er det i taler om?

For mit vedkommende taler jeg om Aalborg...

Fra : Anna

Dato : 21-06-04 17:01

Anders Houmark <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
> ca. 10.000.. Og det var på et reduceret antal timer pga. min bil-teori

Hejsa

Jeg kom også af med ca. 10k for mit kort som jeg lige har taget i
Roskilde - alt inklusiv (Jeg kørte det foreskrevne antal minimumstimer,
men har taget bilkørekort for mere end ti år siden og havde ikke noget
der kunne godskrives)... Pas på med "pakketilbud" der kommer tit en
masse gebyrer og andet oveni... Sørg for at spørge din kørelærer om en
SAMLET pris.

mvh
Anna

--
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)