Hvis i savner et godt grin !
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 18:36

Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm

Suk !

--
jan@Stevns.Net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 18:44

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm

He he, så forstår jeg bedre
Det ka' jo smut', det skidt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-06-04 19:33

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse news:sau8d09qsoa0jfrhk03cfrmgfmld7jom8v@dtext.news.tele.dk...
> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm

2500,- må siges at være ok billigt (men du har jo før vist hvordan man gør).....

Der er dog noget der undrer mig! Hvordan kan du allerede have den i indkørslen,
når du har aftalt med Vegetaren at afhentning sker i morgen?

/Jakob

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 20:26

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>2500,- må siges at være ok billigt (men du har jo før vist hvordan man gør).....

Jep.

>Der er dog noget der undrer mig! Hvordan kan du allerede have den i indkørslen,
>når du har aftalt med Vegetaren at afhentning sker i morgen?

Det var også først planen at suse til Århus i morgen - men vi fik en
mulighed for at daffe derover i dag ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 19:44

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm
>

> Suk !

Hov...de hjulkapsler på den hvide Sierra på nederste
billede er vel ikke originale ihht. årgangen ? *S*

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 20:27

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hov...de hjulkapsler på den hvide Sierra på nederste
>billede er vel ikke originale ihht. årgangen ? *S*

Næehh - de stammer fra Stationcar'en - den har jo både doneret
hjulkapsler og motor ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-06-04 19:51

Hvordan kan der egentlig stadig være plader på den endnu, den har seneste
synsdato 31-3-2004.
Kan se den tidligere ejer har tilmeldt den til syn den 1/7 i Århus, det kan
han da godt afbestille.

Skal den forblive på plader, eller bruges som dele?

Niels

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 20:51

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvordan kan der egentlig stadig være plader på den endnu, den har seneste
>synsdato 31-3-2004.

Det er da nemt nok - de er ikke skruet af den.

Der er jo en hvis løbetid på periodesyn, og en absolut sidste dag.

vores er at jeg triller på pladerne hjem, og afmelder den mandag, and
so it'll be.

>Kan se den tidligere ejer har tilmeldt den til syn den 1/7 i Århus, det kan
>han da godt afbestille.

Jep - Bjarne har synstid til den - men nu har jeg dog aftalt med den
tidligere ejer at den bliver afmeldt mandag, og jeg holder altid mit
ord.

Jeg skal lige have gennemgået den grundigt , inden jeg ved dens
fremtid, men bilen's almen tilstand taget i betragtning, kommer den
nok til at leve videre, der er jo tid nok at klargøre den, og jeg har
ingen hast.

Selvom den har 352.000 kilometre på bagen , kørte den ganske
fremragende på turen hjem via Ebeltoft, selv om den knævrer temmeligt
højlydt i ventilerne, så løfterne er færdige - de er dog kun en 600'
las, så er de skiftet.

Bremser og styretøj er tip/top, og den smyule rust der er umiddelbart
ser ikke alvorligt ud, det er til at overse
(1 panel, og en skærmkant bagi)

Spøjst nok er der mindre vindsus i den ved motorvejsfart, end i min
"store Scorpio" - der er nogle designforskelle.

>Skal den forblive på plader, eller bruges som dele?

om den bliver brugt som "stumpedonor" er jo en mulighed, en motor, en
tilhørende 5 trin's gearkasse, er jo rent mams, at smide over i en
anden bil, og da jeg har en DOHC'er , altså en 2 liters, med 120
hypper, ligger jeg indenfor det lovlige - selvom der på papiret kun er
10 heste mere i 2.4i-V6'eren er den af en ganske anden natur, og
tramper noget bedre i pedalerne.

(men jvfr. det første jeg svarede dig på, ryger pladerne jo mandag
morgen, det er jo ellers et ok nummer ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Holten

Dato : 19-06-04 20:16

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm

Til lykke med købet, der gjorde du sgu en god handel.
Den skulle du efter et syn, nok kunne tjene en sjat-skilling på.
Vær glad for at jeg overså auktionen,; så skulle du have grebet lidt dybere
)

MVH

Holten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 20:58

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev :

>Til lykke med købet, der gjorde du sgu en god handel.

Jeg håber da at både jeg og sælgeren er tilfredse. Lad os sige det
sådan - om folk misser et tilbud, er jo egentligt deres egen
hovedpine, jeg synes da det er herligt sjovt, at lure på tingene, og
hoppe på, når noget viser sig. nogen handler er rigtigt gode, andre
er jo bare lala.....

>Den skulle du efter et syn, nok kunne tjene en sjat-skilling på.

Måske - men jeg handler aldrig ikke med videresalg for øje - kun for
mig selv, eller familie-medlemmer, der mangler en bil.

Så af rent praktiske årsager er det jo kun Rekord, Sierra, og Scorpio,
jeg lurer på.

uden at lave det til en lang smøre (hmmm......) så er det nemt at have
stumpebiler på lager, og det gør det ekstremt billigt for mig, at være
kørendes, og holde dem igang -

>Vær glad for at jeg overså auktionen,; så skulle du have grebet lidt dybere
>)

Nu ved du jo ikke hvad vores stunt idag kostede os løjsere ;)

en lidt halvdyr lørdag, men ikke uden en vis herlighedsværdi !

--
jan@Stevns.Net

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-06-04 23:27

On Sat, 19 Jun 2004 21:57:38 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Så af rent praktiske årsager er det jo kun Rekord, Sierra, og Scorpio,
>jeg lurer på.

Jeg har en meget billig Sierra 2.0 DOHC fra 12/91 du kan få. Motoren har
løbet 203.000 og skal have lavet olietyvene, da den lige giver en sky
når man starter. Desuden skal højre forskærm og kofangeren fornyes. Den
kan dog sagtens køre.

Fly

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-06-04 12:18

Fly Christensen wrote:

> [...]
> har løbet 203.000 og skal have lavet olietyvene, da den lige giver en
> sky når man starter. Desuden skal højre forskærm og kofangeren

Nu viste det sig at historien om elefantkirkegården var opspind, men er
der noget om, at Sierra'er drager til Stevns for at dø?

mvh
Henning

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-06-04 15:50

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev :

>Nu viste det sig at historien om elefantkirkegården var opspind, men er
>der noget om, at Sierra'er drager til Stevns for at dø?

Nejda - lemming-effekten er til at overse ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-06-04 21:29

> Nejda - lemming-effekten er til at overse ;)

Så kan jeg bedre forstå hvad der sker med Stevns Klint.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-04 22:07

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev

> Nu viste det sig at historien om elefantkirkegården var opspind, men er
> der noget om, at Sierra'er drager til Stevns for at dø?

*LOL*

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-06-04 22:18

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>*LOL*

Så du :) ellers vil jeg påstå at Rekorderne drager til Dianalund !

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-04 22:18

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Så du :) ellers vil jeg påstå at Rekorderne drager til Dianalund !

*LOL* Jeg har da kun 8 ophuggede Rekorder på samvitttigheden.

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-06-04 22:29

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev

>*LOL* Jeg har da kun 8 ophuggede Rekorder på samvitttigheden.

Jeg må straks overbyde med 9 Taunus'er !

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-06-04 22:38

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Jeg må straks overbyde med 9 Taunus'er !

Ok, for du får mig ikke til at hugge den seneste op, bare for at stå lige
med dig, det er den så absolut for sund til(vi får se om synsmanden mener
det samme senere på året)

Til gengæld får du lige navene på dem i kronologisk orden:

Mette, Tele, Anton, Automat, Haslev, Bordaux, Robert, Skæg.

RIP!

Mvh.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-06-04 20:26

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm
>

> Suk !

Næste gang er det nok síkrere for jer at tage Rødby-Puttgarden og så køre
nedenom...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 21:00

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Næste gang er det nok síkrere for jer at tage Rødby-Puttgarden og så køre
>nedenom...

Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 21:05

Andreas M. Hansen wrote:

> Næste gang er det nok síkrere for jer at tage Rødby-Puttgarden og så
> køre nedenom...

He he, jeg kom lige til at tænke på en lidt sjov historie, også fra det
virkelige liv.
Et par jeg kender, som bor i Kalundborg, og hvor konen lige havde fået
kørekort.
Hun skulle så til København, for at hente hendes far.
Straks da de kommer ud på motorvejen, falder faderen i søvn, og hun er
overladt til sin egen stedsans.
Efter nogle timers kørsel giver hun op, og ringer hjem for at få lidt hjælp.
Manden spørger så hvor hun er henne, og hun fortæller at hun holder ved et
byskilt, hvorpå der står Næstved.
Det kan man da kalde en omvej

I øvrigt var hun også lidt uheldig ved en af hendes første solo ture i
parrets bil.
Hun kom hjem til manden, og afleverede et afrevet sidespejl med en
bemærkning om at "Det er faldet af !"
Hun glemte bare at sige at hun havde ramt en anden bil og at det var derfor
det var røget af

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 22:36

> [...]
hjælp.
> Manden spørger så hvor hun er henne, og hun fortæller at hun holder ved et

Mit værste stunt var da jeg kørte mellem Hanover og Berlin og missede den
rigtige retning i et Y på motorvejen. Jeg opdagede det ikke før jeg var 15
Km fra Rostock så det blev edermame nogle ekstra Km.....og det dengang da
man kun måtte køre på transitvejene i Østtyskalnd

--
Tom
(som har haft GPS i mange år nu)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-06-04 11:55

Tom wrote:

> [...]
> jeg var 15 Km fra Rostock så det blev edermame nogle ekstra Km.....og
> det dengang da man kun måtte køre på transitvejene i Østtyskalnd

He he, det var da også en kandidat til den længste omvej

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-06-04 10:34

Per Beer Hansen wrote:

> Det kan man da kalde en omvej

Jeg har en bekendt der skulle fra Roskilde til Helsingør, men
endte i Jægerspris, det er da også noget af en bedrift..

Han har nu, med stor begejstring, opdaget funktionen "ruteplan" på
kraks.dk og det var lykkes ham at køre til Middelfart helt uden
svinkeærinder, ankomme til tiden og erfaret at ruteplanen var
nøjagtig til punkt og prikke. Han er nu en meget, meget glad og
flittig bruger af kraks.dk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-06-04 11:58

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg har en bekendt der skulle fra Roskilde til Helsingør, men
> endte i Jægerspris, det er da også noget af en bedrift..

Jamen der er da også så yndigt i Jægerspris

> [...]
> svinkeærinder, ankomme til tiden og erfaret at ruteplanen var
> nøjagtig til punkt og prikke. Han er nu en meget, meget glad og

He he, jeg kender et par stykker som har det på samme måde.
F.eks. en kvindelig bekendt, som for et par år siden skulle køre hjem fra
Tivoli i København, og til Hedehusene hvor hun bor.
Efter at have kørt rundt i omkring 3 timer, måtte hun ringe til sin far (kl.
ca 2 om natten), så han måtte køre ind og hente hende hjem

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-06-04 21:01

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm
>

> Suk !

Det bedste ved det hele er at du dokumenterer egne fejl og ligefrem
udstiller dem.

Well, maven overlevede, men det holdt hårdt.

Hvad ville I have gjort uden GPS?
Stå i Ebeltoft og ligne 2 spørgsmålstegn?

Må ellers sige at det var et godt køb.
Behold fælgene og smid resten ud, det er ca den pris.

At smide en V6 i en Sierra, er der så ikke noget med andre fjedre bla.?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 21:15

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Det bedste ved det hele er at du dokumenterer egne fejl og ligefrem
>udstiller dem.

Det har jeg såmænd ingen skrupler ved - vi har jo kun det skæg vi selv
sidder på ;)

>Well, maven overlevede, men det holdt hårdt.

>Hvad ville I have gjort uden GPS?
>Stå i Ebeltoft og ligne 2 spørgsmålstegn?

Nøehhh ... men det der var mest træls, er jo at byrødderne i Ebeltoft
har nedlagt bussen fra færgehavnen til selve Ebeltoft

>Må ellers sige at det var et godt køb.
>Behold fælgene og smid resten ud, det er ca den pris.

så glemmer du jo at jeg sammen med en kofanger også fik organiseret
GHIA fælge til min "egen" scorpio - du ved historien med den
brankede kofanger

>At smide en V6 i en Sierra, er der så ikke noget med andre fjedre bla.?

Jep - og et par andre ting, eller 10

2.4i og 2.9i er dog lettere end den gamle støbejerns 2.3/2.8'er

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-06-04 21:13

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis i savner et godt grin - men pas på maven !
>
> http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/molbohistorien/molbo.htm
>

> Suk !

Det billede af GPS displayet giver stof til eftertanke.

Satelitter: 0 Hvordan kan den vise noget som helst fornuftigt?

Position: Ingen kommentarer, jeg ved ikke hvor det er.

Altitude: I befinder jer i en u-båd

Velocity: Denne u-båd er hurtig!

OK, en GPS er en god ting, sund fornuft er nok bedre

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 21:20

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Det billede af GPS displayet giver stof til eftertanke.

>Satelitter: 0 Hvordan kan den vise noget som helst fornuftigt?

Den har altid vist 0 satelitter.... uvist årsag

>Position: Ingen kommentarer, jeg ved ikke hvor det er.

Så har du ikke læst hele historien :)

>Altitude: I befinder jer i en u-båd

>Velocity: Denne u-båd er hurtig!

Nemlig - men på vej langs Lammefjords dæmningen vist den da korrekt,
nemlig -2 meter

>OK, en GPS er en god ting, sund fornuft er nok bedre

Fornuft og Løjsere er en kedelig blanding ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-06-04 13:25

> Så har du ikke læst hele historien :)

Jo, det har jeg, er blot ikke så kendt udi Kattegat.

> Nemlig - men på vej langs Lammefjords dæmningen vist den da korrekt,
> nemlig -2 meter

Så er forklaringen jo nok at den kun kan vise det med - foran

> Fornuft og Løjsere er en kedelig blanding ;)

DET er vi vist mange der meget gerne vil skrive under på

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC