/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Sende klient videre
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 19-06-04 15:16

Hvis jeg mødes med en advokat og beder vedkommende om at udfærdige et
juridisk dokument (som hører ind under denne advokats speciale), kan
advokaten så bede en anden advokat i samme firma om at gøre udføre
arbejdet og dermed sende mig videre uden, at jeg bliver spurgt endsige
orienteret på forhånd ?

Henriette Døssing


 
 
Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 15:23


"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in message
news:eUXAc.600$LE5.439@news.get2net.dk...
> Hvis jeg mødes med en advokat og beder vedkommende om at udfærdige et
> juridisk dokument (som hører ind under denne advokats speciale), kan
> advokaten så bede en anden advokat i samme firma om at gøre udføre
> arbejdet og dermed sende mig videre uden, at jeg bliver spurgt endsige
> orienteret på forhånd ?
>
> Henriette Døssing
>

Ville jeg mene var aftalereguleret.

Har du bedt om et juridisk dokument uden at specificere, at advokaten
personligt skal stå for udformningen. Kan jeg ikke se, at du er ringere
stillet ved at en anden advokat fra kontoret udfærdiger dokumentet, så længe
dette lever op til kravspecifikationen.

Jeg tager muligvis helt fejl. Men sådan er det jo.

Mvh.

Frederik



Viggo Karlsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Karlsen


Dato : 19-06-04 15:23


"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
news:eUXAc.600$LE5.439@news.get2net.dk...
> Hvis jeg mødes med en advokat og beder vedkommende om at udfærdige et
> juridisk dokument (som hører ind under denne advokats speciale), kan
> advokaten så bede en anden advokat i samme firma om at gøre udføre
> arbejdet og dermed sende mig videre uden, at jeg bliver spurgt endsige
> orienteret på forhånd ?
>

Ja da - hvorfor skulle advokaten ikke kunne gøre det ??
Får du det dokument, som du har bedt om, kan du da være hamrende ligeglad,
hvem der har siddet bag fjerpennen.

Viggo


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.704 / Virus Database: 460 - Release Date: 12-06-2004


Fischer & Døssing (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 19-06-04 16:20

Viggo Karlsen wrote:

> Ja da - hvorfor skulle advokaten ikke kunne gøre det ??
> Får du det dokument, som du har bedt om, kan du da være hamrende
> ligeglad, hvem der har siddet bag fjerpennen.

Ja i princippet. Men opgaven er sendt videre til én, som i det samme
dokument kalder mig tre forskellige navne og iøvrigt ikke overholder de
aftaler der er lavet omkring tidsfrister.

Henriette Døssing


Viggo Karlsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Viggo Karlsen


Dato : 19-06-04 20:39


"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
news:9QYAc.869$Dy1.353@news.get2net.dk...
> Viggo Karlsen wrote:
>
> > Ja da - hvorfor skulle advokaten ikke kunne gøre det ??
> > Får du det dokument, som du har bedt om, kan du da være hamrende
> > ligeglad, hvem der har siddet bag fjerpennen.
>
> Ja i princippet. Men opgaven er sendt videre til én, som i det samme
> dokument kalder mig tre forskellige navne og iøvrigt ikke overholder de
> aftaler der er lavet omkring tidsfrister.
>

Det er jo et andet problem, så er det jo varen der ikke er leveret. Det har
pincipielt ikke noget at gøre med hvem juristen har sat på sagen.

Viggo


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.704 / Virus Database: 460 - Release Date: 12-06-2004


Padre (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 19-06-04 15:30

> Hvis jeg mødes med en advokat og beder vedkommende om at udfærdige et
> juridisk dokument (som hører ind under denne advokats speciale), kan
> advokaten så bede en anden advokat i samme firma om at gøre udføre
> arbejdet og dermed sende mig videre uden, at jeg bliver spurgt endsige
> orienteret på forhånd ?

Der er ingen regler, som forbyder det.

Du kan sammenligne situationen med at aftale et stykke arbejde med en
håndværker, dér vil det også ofte være en anden, der udfører det aftale
arbejde.

Det vi i praksis ofte være advokaten, som holder møde med klienter,
hvorefter han overlader arbejdet til fx. en fuldmægtig. Normalt vil dette
også ses af salærets størrelse.

Padre



Fischer & Døssing (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 19-06-04 16:21

Padre wrote:

> Du kan sammenligne situationen med at aftale et stykke arbejde med en
> håndværker, dér vil det også ofte være en anden, der udfører det
> aftale arbejde.
>
> Det vi i praksis ofte være advokaten, som holder møde med klienter,
> hvorefter han overlader arbejdet til fx. en fuldmægtig. Normalt vil
> dette også ses af salærets størrelse.

Tak for forklaringen. Jeg ville så bare ønske at pågældende advokat
havde læst dokumentet igennem førend det blev sendt til mig - så havde
mange fejl og dermed også forsinkelse været undgået

Henriette Døssing


Peter G C (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 19-06-04 16:40

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
news:eUXAc.600$LE5.439@news.get2net.dk...
> Hvis jeg mødes med en advokat og beder vedkommende om at udfærdige et
> juridisk dokument (som hører ind under denne advokats speciale), kan
> advokaten så bede en anden advokat i samme firma om at gøre udføre
> arbejdet og dermed sende mig videre uden, at jeg bliver spurgt endsige
> orienteret på forhånd ?

Ja.

/Peter

--
Ovenstående udgør ikke juridisk rådgivning. I sager af betydning anbefales
det at søge professionel juridisk bistand. Ovenstående indlæg er udelukkende
udtryk for min personlige opfattelse. http://www.grauslund.com



Padre (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 19-06-04 23:50

> Ja.

Det er ufatteligt som de der jyder kan snakke. Hold dig til sagen og fat dig
i korthed, hva' ?

Padre



Martin Jørgensen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 20-06-04 17:12

Padre wrote:

>>Ja.
>
>
> Det er ufatteligt som de der jyder kan snakke. Hold dig til sagen og fat dig
> i korthed, hva' ?

Ja, Peter han snakker/skriver alt for meget, så man kan næsten ikke få
et ord indført hehe (joke)...

Men det er altid fornuftigt tilgengæld...

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Peter G C (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-06-04 20:41

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:40d4c2bd$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
> > Ja.
>
> Det er ufatteligt som de der jyder kan snakke. Hold dig til sagen og fat
dig
> i korthed, hva' ?

Beklager - det er jo ikke alle, der har ferie

/Peter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177508
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408575
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste