/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diverse spørsmål vedrørende Unimog (autoca~
Fra : Morten Lund


Dato : 19-06-04 14:32

Ja, så erjeg her igen.

Denne gang er jeg *meget* tæt på at købe en Unimog. En såkaldt 1300L. Som i
måske husker, vil jeg ombygge den til autocamper. Dog med aftagelig
camper-del, da den gerne skal indregistreres som lastbil, og også kunne
bruges som så.

Jeg har været ude at kigge på en 1300L til 55.000 kroner + moms. Det er
meget billig. I tyskland får man gerne en Unimog til 100.000 kroner af
samme type/årgang. Problemet med denne her, er at den er meget rusten i
førehuset. Der skal svejses hist og her. Den ene forskærm er også helt
færdig, så der skal en ny til.

Så et spørgsmål er: Vil man nå langt med f.eks. 20.000 kroner afsat til
rustarbejde? Bilen skal allligevel omlakeres bagefter? Nogen der kan
anbefale en god pladesmed/autolakerer?

Den her tilhører måske mere i dk.erhverv: Må man ansætte en person, som
privatperson, til at udføre arbejdet? Jeg mener, der er jo ingen grund til
at lade værkstedet få det meste af avancen, hvis mekanikeren alligevel kan
arbejde direkte for mig?

Venlig hilsen
Morten Lund


 
 
petersen_michael (19-06-2004)
Kommentar
Fra : petersen_michael


Dato : 19-06-04 15:19

"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40d44041$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så et spørgsmål er: Vil man nå langt med f.eks. 20.000 kroner afsat til
> rustarbejde? Bilen skal allligevel omlakeres bagefter? Nogen der kan
> anbefale en god pladesmed/autolakerer?

Hvis du ikke vil lave noget selv. mener jeg ikke 20K rækker langt..

> Den her tilhører måske mere i dk.erhverv: Må man ansætte en person, som
> privatperson, til at udføre arbejdet? Jeg mener, der er jo ingen grund til
> at lade værkstedet få det meste af avancen, hvis mekanikeren alligevel kan
> arbejde direkte for mig?

Tjae.. du kan i alt fald sagtens hyre en freelance, lige som du hyrer en
hver
anden håndværker. (så er han ikke ansat af dig, men hyret på timebasis)

Held og lykke med projektet
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk




Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 15:57



> > Så et spørgsmål er: Vil man nå langt med f.eks. 20.000 kroner afsat til
> > rustarbejde? Bilen skal allligevel omlakeres bagefter? Nogen der kan
> > anbefale en god pladesmed/autolakerer?
>
> Hvis du ikke vil lave noget selv. mener jeg ikke 20K rækker langt..

Det rækker til ca. en uges mekanikerarbejde og der er i princippet ingenting
hvis man ikke selv i forvejen har pillet alt det ud af bilen som man kan
osv.

--
Tom



Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 15:59



> Tjae.. du kan i alt fald sagtens hyre en freelance, lige som du hyrer en
> hver
> anden håndværker. (så er han ikke ansat af dig, men hyret på timebasis)

Hvis der er så meget sjevsearbejde i projektet så smider man bilen til Polen
hvor timelønnen er mindre end en dansk lærlings

--
Tom



Thomas Strandtoft (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-06-04 09:54

Tom wrote:

> Hvis der er så meget sjevsearbejde i projektet så smider man bilen til Polen
> hvor timelønnen er mindre end en dansk lærlings

Jeg har kigget en del på <http://www.portalclassic.pl>. Det er to
italienske gutter der har købt en fabrik i Polen, hyret nogle
polske håndværkere og nu restaurerer forskellige klassiske biler
(primært Alfa'er). At dømme udfra billederne er der tale om
kvalitet og godt håndværk.

Det der gør mig en smule tvivlende er en oplevelse jeg havde i
Nykøbing Falster. Jeg var nede og kigge på en Alfasud der havde
fået lavet en masse pladearbejde, og i mine øjne så både sund og
hæderlig ud. Efter mit indledende kig, hev jeg en pladesmed med
derned og så kan det ellers være at piben fik en anden lyd. Der
var svejst lag på lag, punktsvejset hvor der skulle fuldsvejses,
fuldsvejst hvor der skulle punktes, svejst for tæt på bærende
elementer og hvad ved jeg. Vurderingen var at den på ingen måde
kunne gå gennem et dansk syn uden at hele lortet blev lavet om..

Det er jo ikke nogen hemmelighed at de danske synshaller har nogle
regler for hvor og hvordan der må svejses på en bil, kan man regne
med at der gælder tilsvarende regler i Polen, eller risikerer man
at ende med en bil der fin og flot, men ikke kan godkendes
herhjemme pga. "forskel i svejsetradition"?? Nogen der har
erfaringer??

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Niels Skaaning (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 19-06-04 19:12

"Morten Lund" <m-lund@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40d44041$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, så erjeg her igen.
>
> Denne gang er jeg *meget* tæt på at købe en Unimog. En såkaldt 1300L. Som
i
> måske husker, vil jeg ombygge den til autocamper. Dog med aftagelig
> camper-del, da den gerne skal indregistreres som lastbil, og også kunne
> bruges som så.

Du skulle da have været til HMAK-auktion så. Der solgte de Unimogger og
Magirus 168'er (også 4x4 lastbil).

NS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste