Så har Volvoen fundet sin afløser
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 13:50

Hej tøser!

Ja, jeg har jo ævlet længe om at skifte min 245 ud med en anden og nyere
Volvo. Men jeg har i årevis jo haft et svagt hjerte for Chevrolet Caprice
Classic, og det er det så blevet til. Det er jo en herlig kæmpeslæde at køre
i, komfort råstyrke (5,7 V8) og masser af plads

Den er en tidligere Nevada State Police-bil, men uden blink på taget - altså
een af de relativt anonyme med et logo på fordørene og et løst blink med
magnet. Pga. dette er den med en såkaldt "Police Package" hvilket betyder
fastere undervogn med krængningsstabilisatorer så tykke som en medister (ca.
30-35 mm), dæmpere, fjedre, styretøjsudveksling o.s.v. samt en trimmet motor
med 4-boltede hovedlejer og så fremdeles. Altså er den ikke så blævret som
normale Caprice'er. Det fedeste er, at den har kørt 8,2 km/l i snit over
knap 550 km! Ikke dårligt for 1.735 tons stål.

Nå, jeg ville bare lige meddele glæden over min nyerhvervelse - billeder
komme i news:dk.binaer.motor om et øjeblik...

Og en dag bliver den jo nok erstattet af en Volvo igen.

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 14:10

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

> normale Caprice'er. Det fedeste er, at den har kørt 8,2 km/l i snit over
> knap 550 km! Ikke dårligt for 1.735 tons stål.
>
> Nå, jeg ville bare lige meddele glæden over min nyerhvervelse -

Tillykke med lyden *S*...
Men den er vel dyr at tøffe rundt med i byen ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 14:19

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse

> Tillykke med lyden *S*...
> Men den er vel dyr at tøffe rundt med i byen ?

Tillykke!

Kan se du har taget billeder i området omkring svanemøllen.

Du måtte da godt lige have givet et vink, så man kunne have set dyret.

Mvh.

Frederik, der bor en kilometer væk.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 14:26

"Frederik" <f.caroe snabel a suf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak, Olesen. Njae, det er nu ikke så galt. Jeg regner med ca. 7 på literen i
rolig bykørsel med en smule lande-/ motorvej. Det er ikke ret langt fra
Volvoen.

> Tillykke!

Takker.

> Kan se du har taget billeder i området omkring svanemøllen.
> Du måtte da godt lige have givet et vink, så man kunne have set dyret.

Ææehh... kørt rundt i området med hornet i bund?

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 14:38

On Sat, 19 Jun 2004 14:50:02 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Hej

Hej!

> [...]
>Classic, og det er det så blevet til. Det er jo en herlig kæmpeslæde at køre
>i, komfort råstyrke (5,7 V8) og masser af plads

Tillykke med den

> [...]
>30-35 mm), dæmpere, fjedre, styretøjsudveksling o.s.v. samt en trimmet motor
>med 4-boltede hovedlejer og så fremdeles.

Hvad har den af hestekræfter?

>Altså er den ikke så blævret som normale Caprice'er. Det fedeste er, at den
>har kørt 8,2 km/l i snit over knap 550 km! Ikke dårligt for 1.735 tons stål.

Nope - dét er meget imponerende

>Nå, jeg ville bare lige meddele glæden over min nyerhvervelse - billeder
>komme i news:dk.binaer.motor om et øjeblik...

Nice - du må ud at ha' fat i nogle ordentlige samt brede fælge til
den!

/Mogens K

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 14:55

snip

> Nice - du må ud at ha' fat i nogle ordentlige samt brede fælge til
> den!
>
> /Mogens K

Gammelbrian!!!

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 15:16

On Sat, 19 Jun 2004 15:54:53 +0200, "Frederik" <f.caroe snabel a
suf.nu> wrote:

>Gammelbrian!!!

Hallo - det var ikke SÅDAN ment, du ! :)

/Mogens K

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:25

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Hallo - det var ikke SÅDAN ment, du ! :)
>
> /Mogens K

Regnede jeg heller ikke med...

Det lød bare sjovt: Åårrh hvadd mand! Så skal den bare sænkes, have store
fælge og M3-sidespejle, så bli'r den monsterhurtig.

:)

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:31

> [...]
>
> Det lød bare sjovt: Åårrh hvadd mand! Så skal den bare sænkes, have store
> fælge og M3-sidespejle, så bli'r den monsterhurtig.

ROFLMAO
--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 15:35

On Sat, 19 Jun 2004 16:30:52 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>ROFLMAO

Rolig nu - knægten dér er jo ikke så gammel, så han "arbejder" nok
efter devisen: "Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med"

/Mogens K

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:39

> Rolig nu - knægten dér er jo ikke så gammel, så han "arbejder" nok
> efter devisen: "Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med"

Utvivlsomt! Jeg så bare en stylet Caprice for mig med neon under, 22"
spinner-fælge, kæde-rat, og mig iført Karl Kani-street wear og monster
guldkæde... LOOOOL!

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-06-04 15:49

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse news:40d4504c$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg så bare en stylet Caprice for mig med neon under, 22"
> spinner-fælge, kæde-rat, og mig iført Karl Kani-street wear og monster
> guldkæde... LOOOOL!

Hvad er der at vente på - gå du bare i gang med det samme

Tillykke med maskineriet!

Må man være fræk at spørge hvor du har købt den? - det undrer mig lidt at du
ikke kender så mange detaljer om ydelse osv. (som man jo typisk kan få at
vide fra den tidligere ejer).

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 16:26

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tillykke med maskineriet!

Tak!

> [...]
du
> ikke kender så mange detaljer om ydelse osv. (som man jo typisk kan få at

Jeg har købt den privat her i Storkøbenhavn. Ejeren mente den havde 350 HK,
men det tror jeg ikke på. Det kan være det er SAE-heste, målt på motoren
uden noget tilbhør som generator o.s.v., og ikke DIN-HK...

Det er ikke alle bilejere som går i detaljer

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-06-04 18:38

"Vestman" <vestman at adslhome danmark> skrev i en meddelelse news:40d45b49$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> uden noget tilbhør som generator o.s.v., og ikke DIN-HK...
>
> Det er ikke alle bilejere som går i detaljer

Nej - det er det selvfølgelig ikke Dog må man sige at en mere eller mindre
ombygget Caprice jo ikke ligefrem er allemandseje men snarere interessant for
entusiaster, hvorfor man kunne forvente en større viden om køretøjet

Sagt på en anden måde; så forventer jeg at _du_ i hvert fald finder en del flere
detaljer om bilen end den tidligere ejer har vidst (og hvis vi er heldige poster
du måske resultatet her i gruppen....)

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 20:23

> [...]
for
> entusiaster, hvorfor man kunne forvente en større viden om køretøjet

Helt enig. Men folk køber amerikanere af mange forskellige grunde...
Specielt når de er i den billigere ende af skalaen, og _kan_ bruges som
hverdagsbiler.

Jep, jeg er allerede godt i gang!

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 15:33

On Sat, 19 Jun 2004 16:24:52 +0200, "Frederik" <f.caroe snabel a
suf.nu> wrote:

>Regnede jeg heller ikke med...

He, he - kører jég heller ikke med, men holder mig til
strandardmonteringen, hvilket jeg ift. Omega'en må høre meget for.

>Det lød bare sjovt: Åårrh hvadd mand! Så skal den bare sænkes, have store
>fælge og M3-sidespejle, så bli'r den monsterhurtig.

Vestman skal jo ikke køre monsterhurtig, men blot cruise. Husk på, at
han stiller cruisekontrollen på 107 km/t, hvilket en amerikaner af
denne slags er helt fantastisk til at praktisere.

Jeg er lidt bekymret for vognens kollisionssikkerhed, Vestman...?

/Mogens K

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:36

> Vestman skal jo ikke køre monsterhurtig, men blot cruise. Husk på, at
> han stiller cruisekontrollen på 107 km/t, hvilket en amerikaner af
> denne slags er helt fantastisk til at praktisere.

Jep - den er født til at glide hen ad vejene. Der er fartpilot, men den
funker ikke. Ikke at det bekymrer mig, da jeg ikke er vild med den slags.
Men den tullede meget afslappet afsted med 120-130 på motorvejen med noget
der lyder som 1.500 o/min el. mindre.

> Jeg er lidt bekymret for vognens kollisionssikkerhed, Vestman...?

Den er jo en ældre sag, men alene dens vægt burde hive den opad. Heldigvis
har den meget(!) effektive bremser.

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : petersen_michael

Dato : 19-06-04 16:27

> Den er jo en ældre sag, men alene dens vægt burde hive den opad.

Helt klart, gennemgående vanger, og ingen deformations zoner bilen
skal nok holde

> Heldigvis har den meget(!) effektive bremser.

Det er jo altid en god ting
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 14:57

> Tillykke med den

Tak for 'ed!

> Hvad har den af hestekræfter?

Jeg ved det faktisk ikke, men en god bid over 200 tror jeg. Jeg skal have
fundet ud af lidt mere om den Police-engine...

> Nope - dét er meget imponerende

Ja, jeg er svært overrasket! Og så kan en lille justering, luftfilter o.s.v.
kun gøre det endnu bedre.

> Nice - du må ud at ha' fat i nogle ordentlige samt brede fælge til
> den!

Er undervejs Den kører p.t. på 225/75-15 (a.k.a. ballondæk - hø-hø),
men får nok noget 235-245 på og måske i 16" hvis jeg kan finde dem. Men det
rå look vil jeg beholde.

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : John Sahl

Dato : 19-06-04 15:10

Vestman wrote:
> Ja, jeg er svært overrasket! Og så kan en lille justering, luftfilter
> o.s.v. kun gøre det endnu bedre.

Her må vi have Henrik Mortensen på banen med noget
MegaSquirt, sådan en bil som din indbyder jo til det.

Tillykke med den!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:12

> Her må vi have Henrik Mortensen på banen med noget
> MegaSquirt, sådan en bil som din indbyder jo til det.

Hmm... Så går de 8,2 km/l nok fløjten...
Næh, jeg skal ikke have den trimmet udover et lettere åndedræt og en anelse
mere lyd (den er praktisk talt lydløs)... Men er ellers oplagt som sleeper

> Tillykke med den!

Tak!

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 15:18

On Sat, 19 Jun 2004 16:12:19 +0200, "Vestman" <vestman at adslhome
danmark> wrote:

>Næh, jeg skal ikke have den trimmet udover et lettere åndedræt og en anelse
>mere lyd (den er praktisk talt lydløs)...

Den bør have de bagerste potter fjernet - der bør kun være 2 lige rør
bagud, IMO

/Mogens K

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 15:33

> Den bør have de bagerste potter fjernet - der bør kun være 2 lige rør
> bagud, IMO

Tjoe... Du er godt nok ude på ballade, hva'? )

Men et eller andet skal der gøres. Kunsten er bare at ramme den balance,
hvor den ikke siger så meget ved alm. kørsel, men buldrer godt ved halv
speeder (tro mig, den kan "følge trafikken" med et æg under foden!).

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : John Sahl

Dato : 19-06-04 15:26

Vestman wrote:
> Hmm... Så går de 8,2 km/l nok fløjten...

Hvorfor? Det er jo netop en mulighed for at trimme den perfekt.

> Næh, jeg skal ikke have den trimmet udover et lettere åndedræt og en
> anelse mere lyd (den er praktisk talt lydløs)... Men er ellers
> oplagt som sleeper

Jeg er enig med Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 17:27

Vestman wrote:

> Er undervejs Den kører p.t. på 225/75-15 (a.k.a. ballondæk -
> hø-hø), men får nok noget 235-245 på og måske i 16" hvis jeg kan
> finde dem.

Jeg stod og kiggede lidt på en anden Amerikanerbil forleden dag, den har
295/45-20 dæk bag på og 275/45-20 foran.
Men det er så også en supercharged V8 model, og så er det en Ford

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 16:55

Vestman wrote:
> [...]
> Chevrolet Caprice Classic, og det er det så blevet til. Det er jo en
> herlig kæmpeslæde at køre i, komfort råstyrke (5,7 V8) og masser af

Tillykke med den, den ser da ganske fin ud (omend den er lidt vel stor

Hvordan ligger det med reservedele til sådan en, kan det købes for alm.
menneske penge, og hvad med leveringstiden ?

Jeg kendte en der engang (tilbage i 80'erne) havde sådan en, og hans måtte
holde stille i 2 - 3 måneder på grund af en frontskade
Og umiddelbart efter at bilen var færdig, kørte hans kone op bag i en anden,
så de skulle have en ny front igen, denne gang gik det dog noget hurtigere.
Men i dag kan alt vel skaffes inden for rimelige tidsrammer, eller hvad ?

Hans var dog en ganske almindelig standard (gyngehest-udgave), og ikke med
Police undervogn, så den var lidt vel levende at køre i, men en rigtig
flyder var det

Har du i øvrigt set den musikvideo som Drengene Fra Angora har lavet, hvor
de kører i en Caprice ?
Den er ret grineren

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 17:26

On Sat, 19 Jun 2004 17:54:38 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Hvordan ligger det med reservedele til sådan en, kan det købes for alm.
>menneske penge, og hvad med leveringstiden ?

Bilæmagasinet, nyeste udgave, henviser til dette link:
www.usa-autodele.dk - mon ikke "Sverige" er endnu billigere?

>Men i dag kan alt vel skaffes inden for rimelige tidsrammer, eller hvad ?

Min mester havde en Ford Fairline V8. Han måtte annoncere, hvornår han
havde tænkt sig at komme på værksted. Ellers havde de ikke "noget"
hjemme. Dog købte de en ny udstødning hjem, når han brugte lagervaren.

> Drengene Fra Angora - grineren

Dé "drenge" dér ÉR grineren

/Mogens K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 17:33

Mogens Knudsen wrote:

> Bilæmagasinet, nyeste udgave, henviser til dette link:
> www.usa-autodele.dk - mon ikke "Sverige" er endnu billigere?

Jeg ku' heller ikke forestille mig at det skulle være noget problem i dag.

> Dé "drenge" dér ÉR grineren

Chevrolet Caprice = Bumme-lum bum og bumme-lum-bum

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 19:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har du i øvrigt set den musikvideo som Drengene Fra Angora har lavet, hvor
> de kører i en Caprice ?

Popstarz JON kørte vel også i en Caprice i een af sine videoer ??

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 20:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Tillykke med den, den ser da ganske fin ud (omend den er lidt vel stor

Tak! Og ja - size matters...

> Hvordan ligger det med reservedele til sådan en, kan det købes for alm.
> menneske penge, og hvad med leveringstiden ?

Ork, der findes masser af stumper herhjemme. Sliddele er lagervare og alt
andet laves stadigvæk. Priserne er også ganske fornuftige og hvis det
endelig er, findes der rigtig mange brugte stumper på den anden side af
Øresund.

> Og umiddelbart efter at bilen var færdig, kørte hans kone op bag i en
anden,
> så de skulle have en ny front igen, denne gang gik det dog noget
hurtigere.

Hun var da smart, hva'?

> Hans var dog en ganske almindelig standard (gyngehest-udgave), og ikke med
> Police undervogn, så den var lidt vel levende at køre i, men en rigtig
> flyder var det

Hvis bøsninger o.s.v. ikke er serviceret efter forskrifterne, begynder man
snarere at navigere frem for
at styre!

> Har du i øvrigt set den musikvideo som Drengene Fra Angora har lavet, hvor
> de kører i en Caprice ?
> Den er ret grineren

Æv, nej - ikke endnu. Hvor kan den ses, ved du det?

--
Venligst, Lars Vestman

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 20:35

> Æv, nej - ikke endnu. Hvor kan den ses, ved du det?

http://www.dr.dk/skum/angora/video.asp

Der kan alle deres afsnit ses (i lidt ringe kvalitet) og deres
musikvideoer...

> --
> Venligst, Lars Vestman

Lars B

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 20:42

Hvad hedder den specifik?

/Mogens K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-06-04 20:44

Mogens Knudsen wrote:

> Hvad hedder den specifik?

Den hedder Voksenbaby.dk
Jeg har den som videoklip (ca 20 MB), hvis der er nogen der skulle være
interesseret.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 21:10

On Sat, 19 Jun 2004 21:44:07 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Den hedder Voksenbaby.dk

Thanx - lyd og fælge er da vist okay på dén bil :)

/Mogens K

Fra : No1

Dato : 19-06-04 17:20

> [...]
> med 4-boltede hovedlejer og så fremdeles. Altså er den ikke så blævret som

Det minder mig om filmen Blues Brothers "cop suspension, cop engine" osv.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-06-04 21:59

> Det minder mig om filmen Blues Brothers "cop suspension, cop engine" osv.

Hehe, fed film!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-06-04 22:09

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Hehe, fed film!

Subscribe !

Jeg har aldrig grint så meget over en fil - især politi-jagten ;)

--
jan@Stevns.Net