Airport Express og Airtunes
Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-06-04 13:22

Er lidt varm på Airports Express med Airtunes, men er i tvivl om der
kræves direkte benyttelse af airport hardware i de implicerede maskiner.
Min PowerMac har adgang til trådløst netværk via ethernet på min Airport
basestation. Det samme gælder min kærestes PC. Har derudover en en
PowerBook som benytter samme base via Airport.

Som jeg forstår det vil det kun være min PowerBook som vil få adgang til
en Airport Express sat til min stereo. Nogen der kan verificere dette?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-06-04 10:51

> Som jeg forstår det vil det kun være min PowerBook som vil få adgang til
> en Airport Express sat til min stereo. Nogen der kan verificere dette?

Prøv at se i Airport "diskussions" hos Apples support.

Der er jo noget om at AX (Airport Express) kan bruges til at udvide et
eksisterende Airport netværk, så den er jo ikke helt isoleret fra basen.

--
Mvh Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-06-04 11:20

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Prøv at se i Airport "diskussions" hos Apples support.

Takker, jeg fik brugbart svar:

"Now - if for some reason you wanted to provide PC(B) with a wireless
connection, the way to do it would be to install a wireless network
interface card into it (and not by connecting it to a second wireless
router). As I've pointed out above this is purely optional - there is
absolutely no requirement that PC(B) have its own wireless interface in
order to communicate with the Airport Express devices since the cabled
connection it has with your wireless router will suffice."
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-06-04 13:24

I artiklen <1gfmspo.19lmj8o17l24gN%mta@mac.com> , mta@mac.com (Michael
Tysk-Andersen) skrev:

> [...]
>
> Som jeg forstår det vil det kun være min PowerBook som vil få adgang til
> en Airport Express sat til min stereo. Nogen der kan verificere dette?

Der er jo ikke nogen som kan prøve det af endnu, men mon ikke sender og
modtager skal være på samme subnet? Jeg ville tro de bruger zeroconf til at
finde hinanden. Jeg kunne også forestille mig at iTunes streaming helt
generelt vil gå over til (krypteret) Apple Lossless på et tidspunkt, det
ville sætte en kæp i hjulet på diverse programmer som videresender streams
på internettet. (Ved at bruge for meget båndbredde.)

Jeg pønser selv på at købe Airport Express sammen med en opdateret iMac, når
den engang bliver lanceret. Jeg får snart lagt ethernet ind i lejligheden og
stereoanlægget er mere praktisk placeret for ledningsføring end
skrivebordet. En opdateret iMac kunne måske allerede bliver lanceret i næste
uge, hvis ikke hele ugen er sat af til fortælle om salgstal for Itunes
Musicstore (Europa) og om hvor meget støv konkurrenterne må hoste sig
igennem.