Hvilke bløde sidetasker?
Fra : Joachim Bruun Schmid~

Dato : 19-06-04 13:15

Jeg skal have købt nogle sidetasker inden turen går til Schweiz/Frankrig.
Men det er jo et håbløst marked at bevæge sig ind på hvis man er kritisk!

Jeg har kigget på et sæt fra Oxford:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30240&item=7906296549&rd=1

Og et sæt fra louis: http://kortlink.dk/6y5

Nogen der kan anbefale nogen af sættene?

Jeg tror begge par kan side på min mc, men jeg er ikke sikker! Kan man
vurdere det udfra et par billeder?
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=598

/Joachim
FZR600R '95

Fra : Carl Dragert

Dato : 19-06-04 13:34

Joachim Bruun Schmidt wrote:
> Jeg skal have købt nogle sidetasker inden turen går til
> Schweiz/Frankrig. Men det er jo et håbløst marked at bevæge sig ind
> på hvis man er kritisk!
>
> Nogen der kan anbefale nogen af sættene?

Jeg har en Oxford Sports Hump back tanktaske og er meget tilfreds med
kvaliteten. Har overvejet at anskaffe et tilsvarende sæt sidetasker, men jeg
bliver nok ved min gamle velafprøvede løsning med enten en pakkepose
fastspændt ovenpå passagersædet, eller to pakkeposer fastspændt på hver
side. Pakkeposerne er fra Wolf og er efter min mening meget praktiske.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Jan V

Dato : 19-06-04 13:49

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fastspændt ovenpå passagersædet, eller to pakkeposer fastspændt på hver
> side. Pakkeposerne er fra Wolf og er efter min mening meget praktiske.

Jeg har for kort tid siden købt moto-detail sættet fra Louis, det virker som
en fornuftig kvalitet til pengene, og når man lige har fundet løsningen med
at spænde det fast, sidder det faktisk ganske godt.

Mvh. Jan

Fra : Johnni Løje

Dato : 21-06-04 11:43

> [...]
med
> at spænde det fast, sidder det faktisk ganske godt.

Hejsa

Jeg har også overvejet at købe mig sådan et sæt, men jeg kan ikke rigtig se
ud fra billederne om det er muligt at have en bag på med dem monteret, men
det håber jeg så at du vil/kan svare på!

--
/Johnni

Kawasaki GPZ 500s
http://www.dfmc.dk/?id=604

Fra : Harry Sandholm

Dato : 21-06-04 20:21

Jan V wrote:
> [...]
> en fornuftig kvalitet til pengene, og når man lige har fundet løsningen med
> at spænde det fast, sidder det faktisk ganske godt.

Da jeg også har tænkt på at købe det sæt, er jeg nysgerrig efter at vide
hvilken
MC du har spændt dem fast på

Mvh
Harry Sandholm

Fra : Harry Sandholm

Dato : 21-06-04 20:26

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-06-04 13:50

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.dk> writes:

> [...]
> fastspændt ovenpå passagersædet, eller to pakkeposer fastspændt på hver
> side. Pakkeposerne er fra Wolf og er efter min mening meget praktiske.

Jeg har haft[*] et par Oxford Sports panniers som jeg var meget
tilfreds med. Det eneste (udover at vende dem ret) man skal huske på
at _ingen_ takser er vandtætte, uanset hvad producenten siger. Pak
tøj mm ind i indkøbs(plast)poser og smid det ubrugelige "overtræk" væk
med det samme - det går i stykker første gang du bruger dem pga
blæsten.

Pt har jeg en humpback tanktaske som også er glimrende. OK, det er
ikke en Bagster, men en Bagster+træk passer ikke på Retteren,imho.

[*] Dvs indtil jeg lånte dem ud til en pimse som præsterede at brænde
hul i den ene med lydpotten, fordi han vendte dem forkert.

/Kai

Fra : Joachim Bruun Schmid~

Dato : 19-06-04 14:08

> [...]
> tøj mm ind i indkøbs(plast)poser og smid det ubrugelige "overtræk" væk
> med det samme - det går i stykker første gang du bruger dem pga

Jeg tror at jeg investerer i et par Oxford sports panniers + en tanktaske.
Dem som jeg har linket til er vidst deres billigserie, men jeg finder nogle
sports panniers istedet.

Er der nogen der tør give et uforpligtende bud på om de kan sidde på min
lille FZR600R'er? http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=598

/Joachim

Fra : PeterL

Dato : 19-06-04 15:09

Prøv at finde dem på ebay.co.uk, der er de meget billigere end i Danmark

Jeg har købt mit sæt Humpback + sportspanniers af en der hedder sihall2000
(Simon Hall) for ca. et år siden.
http://cgi6.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewSellersOtherItems&userid=sihall2000&include=0&since=-1&sort=3&rows=50

Han var superfin. Prøv evt. at skrive til ham, så kan det være han vil sælge
uden om autionen, hvis du har travlt.

Jeg fik desuden en ekstra bund med (billigt) så jeg kunne sætte tanktasken
på bagsædet...

Jeg tror jeg gav ca. 1500dkr for hele sættet

-PeterL

Fra : Joachim Bruun Schmid~

Dato : 19-06-04 15:30

> [...]
>
> Han var superfin. Prøv evt. at skrive til ham, så kan det være han vil

Det var et godt tip! Han henviser til: http://www.forestedge-retail.co.uk

Så jeg tror jeg bestiller:

1 stk Sports Lifetime Sprint Tankbag £30.00
1 sæt Sports Lifetime Panniers £85.00

Hvis der er nogen omkring Als der vil være med til at bestille så er i
velkomne. Udover at spare lidt på portoen kan man sikkert presse ham lidt
med prisen hvis man bestiller flere sammen.

/Joachim
FZR600R

Fra : Carl Dragert

Dato : 19-06-04 17:23

Joachim Bruun Schmidt wrote:

> Så jeg tror jeg bestiller:
>
> 1 stk Sports Lifetime Sprint Tankbag £30.00
> 1 sæt Sports Lifetime Panniers £85.00

Du har selvfølgelig tænkt på det - men jeg vil alligevel huske dig på at du
ikke kan benytte tanktaske med magneter.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-06-04 14:18

"Joachim Bruun Schmidt" <joachim.schmidt@SLETmail.dk> writes:

> Jeg tror at jeg investerer i et par Oxford sports panniers + en tanktaske.
> Dem som jeg har linket til er vidst deres billigserie, men jeg finder nogle
> sports panniers istedet.

Jeg kiggede eBay-shoppen igennem (jeg er også ude efter et par sports
panniers), men de havde dem ikke. Haasum har dem til ca 1800Kr, men
de fåes til £110 hos M&P. Men mon ikke det kan findes billigere

> Er der nogen der tør give et uforpligtende bud på om de kan sidde på min
> lille FZR600R'er? http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=598

Mine Sports Panniers (godt nok ~1998 årgangen) sad glimrende på en
YZF600R (ThunderCat). Jeg ser ikke nogen grund til at de ikke kan
sidde på din FZR.

--Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-07-04 22:36

> http://cgi6.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewSellersOtherItems&userid=sihall2000&include=0&since=-1&sort=3&rows=50

> [...]

OK, jeg bestilte et sæt Oxford humpback saddeltasker + en MC garage
hos Forest Edge Retail (som er identisk med Simon Hall i ovenstående
ebay link) mandag eftermiddag/aften, modtog omgående en email med
bekræftigelse på ordren, endnu en email tirsdag 11:30 med besked om at
varerne var afsendt, og her fredag morgen var pakkeposten forbi på
arbejdet med sagerne.

Prisen var £70 for taskerne, £12 for garagen og £18 i forsendelse.
Taskerne alene koster ca 1500Kr her i landet.

Alt i alt: glimrende pris, service og levering.

--Kai