Suzuki GS500E lyd
Fra : Thomas

Dato : 04-05-01 22:25

Hejsa! Jeg er nu den glade ejer af en gs500e fra '98, som virker ret fed som
en begyndercykel. Den er dog ikke droslet da jeg er gammel nok til at starte
på en stor mc.
Jeg har dog eeen lille detalje jeg gerne ville have fikset.. lyden :-/

Jeg synes den er lidt spæd i stemmen når der bliver lukket op for gassen.
Den kører skam hurtigt nok både i optræk og top, men med den potte der er på
nu (originalen mig bekendt) så lyder den ikke af det vilde.

Er der nogen her der har haft den samme oplevelse og gjort noget ved det?
Hvad kan anbefales? Jeg skal med det samme sige at jeg ikke lige står med
flere kilo kroner som jeg har lydpotte skrevet på.
En enkelt tusse måske, men så helst heller ikke mere.

Fra : Armand

Dato : 05-05-01 00:26

Thomas <feeling@home.now> skrev i en

> [...]
> med flere kilo kroner som jeg har lydpotte skrevet på.
> En enkelt tusse måske, men så helst heller ikke mere.

= Glem det!

En ny udstødning kan ikke gøres under 3.500,- kr + det løse á montering
og trimning!
Så hvis du ikke har pengene, er det i høj grad spild!
Forøvrigt er det sikkert også spild alligevel, eftersom at GS'eren ikke
kommer til at lyde som en Ducati blot p.g.a. en åben potte (den mangler
såvel kubikkere som V-motorens markante gang!

--
Armand.

Fra : Bent Madsen

Dato : 09-05-01 00:38

> Jeg har dog eeen lille detalje jeg gerne ville have fikset.. lyden :-/

du KAN faktisk gøre noget..

du smutter op i silvan... så køber du en boremaskine med ET MØGKRAFTIGT
slagbor...
så køber du dig en hul-skærer... (med passende diameter til din udstødning..

så køber du også en forlænger til din boremaskine...
"så boret kan nå en god 40 cm. ind"

så trykker du ellers bare boret .. FOR FULDUDBLÆSNING!!.. NED IGENNEM
UDSTØDNINGEN!!!....
indtil du ik kan kommer længere...
... så ryster du bare udstødningen.. og ser hvordan alt det ulækre
lydbegrænser-skidt falder ud...
(tag lige potten af først ... :) )

så burde lyden være der...

ellers kan du investere i en brugt laser K1 udstødning... den er faktisk
ok..
og mange forhandlere ligger inde med sådan en... (fordi de ik kan sælge
dem)..
så prut lidt om prisen...
jeg fik (med en kammerat) pruttet prisen ned på 1200spir... (til hans
gs500e)
så det var sgu ok...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:45

Bent Madsen wrote:

> du KAN faktisk gøre noget..
-snip- voldsudbore hele indholdet af potten.

Det kræver helt sikkert en omdysning af motoren, og det er nok heller ikke
godt for motorgangen at der ikke er noget modtryk.

Det kræver jo også en omdysning :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Bent Madsen

Dato : 09-05-01 17:55

> Det kræver jo også en omdysning :-/

omdysning?...
det siger min mekaniker kan være ligemeget...
.... og det har han vel egentligt også ret i... for den funker jo (næsten)
som den skal...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 19:00

Bent Madsen wrote:

> omdysning?...
> det siger min mekaniker kan være ligemeget...

Mekanikere siger så meget... Vær lidt varsom med at stole blindt på dem.
Det at de tror de har ret, betyder ikke nødvendigvis at de har.

> ... og det har han vel egentligt også ret i... for den funker jo (næsten)
> som den skal...

Er du sikker? Hvad siger farven på tændrøret? (vov! :)
Det at modtrykken i udstødningen ændres, ændrer nemlig også på hvordan
cylinderen tømmes, og dermed også hvor meget nyt gas der suges ind! Sådan
en ændring af din udstødning, er jo lige så stor en ændring, som hvis man
satte en Vræææl-potte på!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER - std. potter

Fra : Henry

Dato : 10-05-01 12:50

> omdysning?...
> det siger min mekaniker kan være ligemeget...
Kan du få en skriftlig garanti fra ham på det?

Worst case, brændte ventiller og/eller brændhul i stempler, måske endda en
tur i grønsværen hvis skidtet sætter sig. Nu er en GS500'er jo en taknemlig
maskine og derfor kan det jo godt være at den går fint med en anden potte,
men det er en chance du tager, med mindre at din mekaniker eller andre har
erfaring for, at netop den potte du har på ikke giver problemer.

> ... og det har han vel egentligt også ret i... for den funker jo (næsten)
> som den skal...
(næsten)???

mvh
Henry

Fra : Bent Madsen

Dato : 10-05-01 21:44

> Worst case, brændte ventiller og/eller brændhul i stempler, måske endda

oki... hmmm..

jeg har faktisk et problem, hvilket jeg selv mener kan have noget at gøre
med dette..

Min cykel har kørt perfekt siden jeg fik den..
sidste sommer fik jeg sat en Sansei udstødning på (faktisk bare et RØR...
INGEN dæmpning, jo måske en LILLEbitte smule (98dB))

og den har da kørt KANON!! ligesiden, da det netop gav den temmelig flere
kræfter, samt forflyttet "træk"-punkter ved omdrejningerne.
I slutningen af marts fik jeg så hentet den igen.
Derefter har jeg afbrændt 5x4 tændrør... forskudt med een to uger+. ..
noget i den retning.

der var ik tænding på 1eller 2 af cylindrerne...
Jeg gik op til min mekaniker, og han skiftede så bare tændrørene.. og sagde
at det var fordi at jeg have kørt med chokeren nede.. (DET havde jeg nu
altså ikke.. men jeg gider ik diskutere med en som ved MEGET mere om mc'er
end mig,, også selvom jeg har ret)

dvs. 1 omgang skiftning af tændrør - vinteropbevaring..
2.omgang tændrørs skiftning - 1½ uge efter jeg hentede den.

-- 8 tændrør.

så gik der 2 uger... så røg der et tændrør igen...
dem skiftede jeg selv.

-- 12 tændrør

så gik de 2 uger efter igen...
skiftede selv dem...

-- 16 tændrør

LORTET gik igen.. kun 1½ uge efter...
.... det kan være i undrer jer over at jeg bliver ved med at skifte dem...
men... jeg har fået at vide.. at en GSX250R brænder tændrør af KONSTANT om
vinteren.... (why.. ?... DET ved jeg ikke)

... nu tog jeg op til mekanikeren...
de rådede mig til at tjekke mit choker-kabel.. om det havde sat sig fast...
de rådede mig til at rense mit luftfilter..
..... og så sagde de at jeg skulle skifte tændrør igen..
HRMPF!!!!... ok..... det gjorde jeg så.

-- 20 tændrør

og nu.... nogen tid efter... tror jeg lortet er gået igen..
jeg kan ikke mærke det mere,, syntes jeg.. for jeg er næsten blevet vandt
til at køre med det dårlige træk.
- men jeg er nu ik sikker.

btw: da jeg hentede den efter vinteropbevaring... havde de justeret
ventiler... og skiftet benzin-slange... samt... div. vedl. ting.

..... nogle morgener kunne man simpelthen bare gasse op.. og så se
"sort-slim" (halvafbrændt benzin) flyve ud af udstødningen...

jeg har ik tjekket om den gør det nu...
men gør det imorgen .. .når jeg alligevel skal ud og køre.

--- HVAD!!!!!!!!!.. skal jeg gøre?.
JEG personligt, tror at de har fået justeret "for meget" ved den ?... eller
måske at der er gået noget ventil-værk ?... (jeg fatter stadigvæk ik så
meget af det)

for den fungerede PERFEKT!!.. før jeg indleverede den til
vinter-opbevaring...

- Stefan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-05-01 11:17

Bent Madsen wrote:

> [...]
>
> dvs. 1 omgang skiftning af tændrør - vinteropbevaring..
> 2.omgang tændrørs skiftning - 1½ uge efter jeg hentede den.

Jeg har nu ikke haft de store problemer med mine tændrør. Så vidt jeg ved.
Min har ikke mere end 32 på baghjulet. Fra ny har den 40,9 på baghjulet og
min med m-max box skulle i teorien have omkring 49 på baghjulet. Måske jeg
egentlig skulle prøve at skifte dem. Jeg har kørt omkring 4k km med dem, så
om de skal ved jeg ikke.

Fra : Henry

Dato : 15-05-01 09:16

> [...]
> egentlig skulle prøve at skifte dem. Jeg har kørt omkring 4k km med dem,

Ja, også det er der sikker mange meninger om, min MC er oplyst til at kunne
køre 15.000 km på et sæt rør, min bil 30.000 km - så dine 4.000 burde jo
overhovede ikke kunne ses på rørene!

Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-01 16:29

Henry wrote:

> [...]
> kunne køre 15.000 km på et sæt rør, min bil 30.000 km - så dine 4.000
> burde jo overhovede ikke kunne ses på rørene!

Næh, men de har dog været udsat for en hel del drukninger, som NGK tændrør
jo ikke er så vilde med.

Fra : Armand

Dato : 12-05-01 00:39

Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en

> [...]
> jeg har ik tjekket om den gør det nu...
> men gør det imorgen .. .når jeg alligevel skal ud og køre.

På NGK's fabrik har de glemt at undervise tænrørene i svømning - De
drukner for det mindste!
1) Drop NGK'erne og find modsvarende i Bosch, Champion, ND m. fl.!
2) Check om ikke at der er en svømmer der hænger i en af karburatorerne!
(er der manuel eller automatisk hane på Gix'eren, og i fald at der er
manuel: Husker du at lukke for den??)

--
Armand.

Fra : Bent Madsen

Dato : 12-05-01 16:45

Nå.. nu har jeg ringet til dem igen..
..
jeg skal derop på torsdag... så vil de tage en kompressions-test på den...
De tror at det kan være noget ventil-værk (.... hvad ved jeg.. men det lyder
dyrt)
puha...

ellers... tjaaa... så får jeg vel nye tændrør igen.. JUHUUU... 6. gang

Fra : Henry

Dato : 15-05-01 22:29

> [...]
> dyrt)
> puha...
>
> ellers... tjaaa... så får jeg vel nye tændrør igen.. JUHUUU... 6. gang

Ja ventil værk..... mon det måske er brændte ventiler som følge af manglende
omdysning de mener :( jeg håber de tager fejl.

De der stakkels tændrør der var defekte, hvilken farve er/var de - nåede du
at se dem inden han smed dem ud? sorte og våde = for meget benz (choker),
hvide og manglende elektrode er for mager blanding = stor risiko for brændte
ventiler og hul i stemplerne.

Hvis jeg var dig ville jeg finde en anden mekaniker eller eventuelt et andet
værksted, alene det at han bare skifter rør uden at overveje at der kan være
tale om forkert dysning, uha. Det sjove er vel egentligt at han kunne jo få
penge for det (omdysningen).

Har du købt den brugt hos manden? Er der garanti?

mvh
Henry

Fra : Bent Madsen

Dato : 17-05-01 15:00

> [...]
> at se dem inden han smed dem ud? sorte og våde = for meget benz (choker),
> hvide og manglende elektrode er for mager blanding = stor risiko for

jeg er lige kommet hjem fra mekanikeren nu...
han skød skylden på den 34hk drosling der har været indsat i snart 2 år
nu...
i og med at man/jeg jo kører oppe i de 11-13omdr. så skal den jo bruge RET
meget luft...
og ved droslingen har den jo begrænset det luftindtag...

så... den har simpelthen været kvalt.. den har ik kunnet få nok luft...
da vi så startede skidtet op... uden skiverne... så gassede vi den op til de
17omdr... og KABLAFF!!!.. så stod der en KÆMPE sky af skidt og lort ud fra
ustødningen...
der har simpelthen samlet sig snavs og skidt (benzin-rester) i
udstødningen...
så... nu har jeg fået brændt meget af det skidt ud... og den kører allerede
KANON-sindsygt...

de lavede en kompressions-prøve for at være sikre... og der viste sig
ingenting....

ang. tændrør...

1 cylinder:
meget tynd belægning af pulveret sort stas
2 cylinder:
helt hvid... keramikken er KLART synlig
3 cylinder:
se nr.1
4 cylinder:
se nr. 1 .. men lidt værrere..

dette var det samme.. alle 5 gange de er blevet skiftet ud..

men nu kører den EDERMANEME sindsygt... (bob-bob alt er relativt med 250cc)

men.. den trækker som sædvanlig af lort op til de 9500omdr... og derefter..
op til 11 omdr... hvor den hiver godt igennem..
derefter... fra. ca. 11500 omdr... går den AMOK!!!!!!!!!... i 2. gear går
den på baghjul)....
den accelereerer mindst dobbelt så hurtigt nu.. pga. at jeg kan ligge i hele
det højt-ydende område...

lækkert-lækkert...
ligesom om at han har fået skruet en hel ny cykel sammen til mig..
..
og... pga. at alt det lort... osv.. med tændrørene... så skulle jeg kun
slippe med 200kr... som alligevel var for to nye forlygte-pærere.
..... ALT respekt til dem!!...

jeg vil fortsætte med at have dem som mekaniker / forhandler..
.... de finder en løsning på det.. ALTID!!..

- Stefan

Fra : Henry

Dato : 17-05-01 17:31

> ang. tændrør...
>
> 1 cylinder:
> meget tynd belægning af pulveret sort stas
> 2 cylinder:
> helt hvid... keramikken er KLART synlig
> 3 cylinder:
> se nr.1
> 4 cylinder:
> se nr. 1 .. men lidt værrere..

Så er mit spørgsmål - GS500E er da to cylindret?????

wiered!

mvh
Henrik

Fra : Henry

Dato : 17-05-01 17:34

Ups, jeg kan se længere tilbage i tråden at du har en babygixer.

Forresten må dine tændrør ikke have _så_ forskellig farve måske skal der
renses karburatorer og/eller synkroniseres do.

mvh
Henry

Fra : Sand

Dato : 18-05-01 07:47

"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> wrote in message
> 1 cylinder:
> meget tynd belægning af pulveret sort stas
> [...]
Det tyder da på at nr.2 enten ikke er dyset ordentligt ind efter de
andre eller at synkroniseringen er dårlig.

Jeg ville nok lige bruge de par timer det tager at synkronisere skidtet,
uanset giver det altid en ny cykel bagefter :0)

Mvh. Sand

Fra : Henry

Dato : 18-05-01 08:10

> [...]
>
> Jeg ville nok lige bruge de par timer det tager at synkronisere skidtet,
> uanset giver det altid en ny cykel bagefter :0)

Lige mine ord just do it!

Henry

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-01 18:40

Bent Madsen wrote:
-klip-
> [...]
> derefter.. op til 11 omdr... hvor den hiver godt igennem..
> derefter... fra. ca. 11500 omdr... går den AMOK!!!!!!!!!... i 2. gear går
-klip-
Ahvadhvadhvad?!? Kan din babygixxer gå på bavlehjul? Det kan min ikke
engang i 1ste gear! Men nu har min jo så kun 32 hk, men alligevel.

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 07:54

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ahvadhvadhvad?!? Kan din babygixxer gå på bavlehjul? Det kan min ikke
> engang i 1ste gear! Men nu har min jo så kun 32 hk, men alligevel.

Enhver motorcykel kan gå på bavlehjul, det har ikke noget med motorcyklen at
gøre, men med køreren.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-01 12:13

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Enhver motorcykel kan gå på bavlehjul, det har ikke noget med motorcyklen
> at gøre, men med køreren.

Nåeh, jaja. Det lød bare som om den gjorde det helt uden hjælp, og det kan
min i hvert fald ikke. At jeg så heller ikke rigtig mestrer teknikken til
at hjælpe den op, er jo noget andet Men min orf råwder kan jeg nu let
få på bavlehjul Måske fordi jeg ikke rigtig har modet til at flå sådan
i babygixxeren

Fra : Bent Madsen

Dato : 20-05-01 16:34

> [...]
> at hjælpe den op, er jo noget andet Men min orf råwder kan jeg nu let
> få på bavlehjul Måske fordi jeg ikke rigtig har modet til at flå sådan

hmmm.. jeg hjælper den nu ik så meget..
den går bare amok....!..

jeg skal sådan set bare læne mig lidt tilbage.. og når den så når det område
med vildest træk.. så giver jeg lige et ryk tilbage med skuldrene...
så går den stille og roligt op på baghjulet... dog kun indtil den når de
16500omdr... jeg er ik så go til det der gear-oppåbaghjul-skift...
men.. det er nok fordi mine nosser er for små til sådan noget... jeg tør
simpelthen ikke...

jeg har nu kørt 2 år på min droslet minigixxer... og efter jeg har fået
fjernet skiverne... så har jeg næsten fået en ny cykel..
der er MEGET mere cykel i den uden drosling...

jeg har dog også en SANSEI 98dB udstødning på..(lidt speciel af hvad jeg har
hørt).. den skulle efter sigende give den mange flere kræfter(kræfter= alt
er relativt mht. 250cc).

Hilsen Stefan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-05-01 21:23

"Bent Madsen" <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> hmmm.. jeg hjælper den nu ik så meget..
> den går bare amok....!..

Det er også grunden etil at jeg ikke helt tør.

> [...]
> med vildest træk.. så giver jeg lige et ryk tilbage med skuldrene...
> så går den stille og roligt op på baghjulet...

Det kan min overhovedet ikke, men den har jo ogsu kun 32 hk på baghjulet, og
så er den er ikke engang droslet

> dog kun indtil den når de
> 16500omdr... jeg er ik så go til det der gear-oppåbaghjul-skift...
> men.. det er nok fordi mine nosser er for små til sådan noget... jeg tør
> simpelthen ikke...

Det ville også være surt at smadre gearkassen :-/

> jeg har nu kørt 2 år på min droslet minigixxer... og efter jeg har fået
> fjernet skiverne... så har jeg næsten fået en ny cykel..
> der er MEGET mere cykel i den uden drosling...

Jeg håber også på at en inddysning vil hjælpe på min gixxer.

> [...]
har
> hørt).. den skulle efter sigende give den mange flere kræfter(kræfter= alt

Hmm, det gør nu nok alligevel næppe den store forskel.
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250 og ts125er

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-01 21:41

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> område
> >
> Det kan min overhovedet ikke, men den har jo ogsu kun 32 hk på baghjulet,
og
> så er den er ikke engang droslet

Det kan din garanteret! Det er ligesom dengang man skulle lære at cykle. Det
så så let ud når de store børn gjorde det, men JEG kunne ihvertfald ikke.
Men så øvede jeg mig, og pludselig en dag kunne jeg sagtens. Desværre var
der en periode der imellem hvor jeg sådan set godt kunne ... det meste af
tiden...

> Det ville også være surt at smadre gearkassen :-/

Hvorfor skulle det slide mere på gearkassen at skifte gear på baghjulet?
Hvis du bruger samme teknik som når du kører normalt er der da ingen
slidmæssig forskel.

Rittig
(Som skifter efter behov. Nogen gange også underbukser eller forbindinger.)

Fra : Thomas

Dato : 21-05-01 22:06

> [...]
Det
> så så let ud når de store børn gjorde det, men JEG kunne ihvertfald ikke.

Hmm.. ok nu bliver jeg lidt nysgerig. Når man ser folk køre på baghjul, så
ser det ud som om hjulet letter til x cm og holder sig fast i den højde til
acelerationen stopper, men som jeg husker det fra baghjulskørsel på
trædecykel, så var det en større gang balanceren, så man ikke tippede bag
over. Er det af en eller anden grund anderledes på mc??

Jeg er da selv lidt fristet til at prøve (et fredeligt sted somewhere) bare
for at .. tja.. prøve det, men jeg er pisse ræd for at tilte bagover. Sker
det på alm cykel, så lander man på føderne og griber cyklen, men på mc...
:-/ not fun at ryge på røven med bare 30 km/t

Fra : Thomas

Dato : 21-05-01 22:15

Så lige
http://www.gugmc.dk/how_to_pull_a_wheelie.html

Min interesse for emnet stempler mig nok også som drengerøv, som jeg jo
tidligere er blevet kaldt, men hvad pokker.
Må lige prøve det i morgen.

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-05-01 16:06

"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min interesse for emnet stempler mig nok også som drengerøv, som jeg jo
> tidligere er blevet kaldt, men hvad pokker.

Det er helt som på pedal-cykel, blot er det lidt nemmere at finde
"balance-punktet" - og lidt dyrere at gå bagover. Tag en kammerat med dig,
for hvis du bliver skadet er det rart med en kammi til at hente hjælp. Og
tænk nøje over hvor du gør det, dels er det ikke ufarligt for dig, men en
løbs motorcykel der torpederer en anden trafikant frontalt er også
sundhedsskadeligt.

Det er ok at være en drengerøv, bare man ikke udsætter andre end sig selv
for fare, men du skal også være klar over at det VIL gå galt før eller
senere. Jeg er røget bagover på et større antal baner og grusveje, på
Vejgård torv en søndag aften, op ad Sohngårdsholms bakken lige foran
kæresten og med 110 ud ad Thistedvej, så jeg har lært på den hårde måde at
det er en fritidssyssel der kræver omtanke og hensyn til andres sikkerhed.

Rittig

Fra : Bent Madsen

Dato : 23-05-01 23:24

> [...]
> det er en fritidssyssel der kræver omtanke og hensyn til andres sikkerhed.

ja.. det giver godt nok lidt stof til eftertanke...

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-05-01 00:13

> puha...
> ja.. det giver godt nok lidt stof til eftertanke...

Ja, og så kunne man også lige sige om alle de der racer-hjerner som tosser
rundt på deres 125 std. herinde: Meget af det der ser imponerende og farligt
ud, ER faktisk farligt. Man kan godt køre roadrace (eller motocross) med en
rimelig sikkerhedsmargen, men så dasker man altså rundt nede i den bageste
del af feltet, for oppe foran kører alle dem der kører 100% og som godt er
klar over at for at vinde (og for at blive bedre) er der grænser der skal
overskrides, så der skal sådan set køres 110% meget af tiden. (Her
forudsætter jeg at 100% er at køre ud til sin fulde formåen). Og hver gang
man kører over 100% så er der en overhængende risiko for at slå sig ad
helvede til, og hvis man ikke kan acceptere det, så skal man holde sig fra
motorsport - eller leve med at man ligger i den bageste del af feltet hver
gang.
Min aften blev tilbragt på motocross banen i aften, og da 3 af mine venner
og konkurrenter også var der, havde vi en kanon fed aften med mange tætte
dueller og nogle styrt. Der var ingen der brækkede noget, og selv slap jeg
faktisk uden styrt, men jeg var så tæt på at det kun var held der reddede
mig omkring 10 gange. Det er nok heller ikke tilfældigt at det er
crash-kongen Mads Lund som kører så hjernedødt hurtigt.
Misforstå mig nu ret: Det er naturligvis muligt at ligge og rode på sidste
pladsen selvom man kører 110%, vi har jo ikke alle samme færdigheds-niveau
som udgangspunkt, og er heller ikke alle født med samme mængde talent. Og
den relative fremgang man kan mærke undervejs i karrieren bliver ikke mindre
dejlig af at man aldrig vinder. Som regel udser man sig nogle "rivaler" på
samme niveau som en selv, og så kan man blive helt høj når det lykkes at
tæve dem - men det betyder ofte at selv de langsomste på banen løber en ikke
uvæsentlig risiko for et par knoglebrud og en kvadratmeter asfalteksem.
Jeg bliver tit opfattet som hellig, kedelig eller over-moraliserende, og det
er jeg måske også, men gennem motorsport har jeg opnået en sund og naturlig
holdning til skader, og jeg har fundet ud af at jeg kan køre som en sindssyg
på banerne, og kun sjældent få så slemme skader at jeg syns det er træls,
mens jeg på en almindelig dag i trafikken kan blive slået til pindebrænde
uden overhovedet at have haft det sjovt imens. Derfor er jeg helt naturligt
kommet til at køre pænt og defensivt i trafikken, men jeg tænder stadig
totalt af på en racerbane.

Mht. Wheelier, så er det faktisk svært at finde et sted derude på offentlig
vej, hvor man ikke udsætter andre for fare ved at prøve, og skal man også
selv være nogenlunde sikker, så bliver det endnu sværere. Og andre
trafikanter har det med at opfatte en motorcykel på baghjulet som en
dødstrussel, mens en wheelie på en bane opfattes som den naturligste ting i
verden, og slet ikke er nær så farlig.

Tjah, man kan tænke over det til man bliver dum. Gu ve om det er det jeg har
gjort...

Nå, jeg vil i seng.
Gonat.
Rittig

Fra : Armand

Dato : 24-05-01 12:39

Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en

> ja.. det giver godt nok lidt stof til eftertanke...

Og så nævner Rittig endda ikke én af alle de andre seancer han har bragt
sig ud i på motorcykel

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-01 18:59

Claus Rittig wrote:

> [...]
> Det så så let ud når de store børn gjorde det, men JEG kunne ihvertfald
> ikke. Men så øvede jeg mig, og pludselig en dag kunne jeg sagtens.

Ja, det kan godt være :-/ Det er bare det, at jeg sagtens kan få min 13
hestes offroader på baghjul uden koblingsfedteri, så jeg _burde_ jo have
teknikken. Gixxeren kan sikkert sagtens, hvis man bruger koblingen, men det
synes jeg er lidt risikabelt. På offroaderen sker det hele jo _noget_ mere
vildskabsagtigt når man bruger koblinge for at få den på baghjul.

> Desværre var der en periode der imellem hvor jeg sådan set godt kunne ...
> det meste af tiden...

Det er den periode jeg frygter Det er netop derfor jeg vil holde mig
til de wheelies uden koblingsbrug. Og jeg _tror_ altså ikke at gixxeren er
i stand til det (og slet ikke nu hvor motoren er død ..)

> Hvorfor skulle det slide mere på gearkassen at skifte gear på baghjulet?
> Hvis du bruger samme teknik som når du kører normalt er der da ingen
> slidmæssig forskel.

Det hele foregår jo i et lidt hurtigere tempo, men det kan da egentlig godt
være at du har ret.

> Rittig
> (Som skifter efter behov. Nogen gange også underbukser eller
> forbindinger.)

*GRILL*

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-05-01 11:36

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<35b6e9.3t1.ln@jes.etellerandet.com>...
> -klip-
> Ahvadhvadhvad?!? Kan din babygixxer gå på bavlehjul? Det kan min ikke
> engang i 1ste gear! Men nu har min jo så kun 32 hk, men alligevel.

Tja, min AF1er med højest 30 heste trak da også på baghjulet under et par
af starterne i lørdags. Så det er da bare et spørgsmål om at være gavmild
nok med koblingen

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-05-01 20:58

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c0e1e1$df1413a0$977110ac@pc2651...
> [...]
> af starterne i lørdags. Så det er da bare et spørgsmål om at være gavmild

Det er nok en del af mit problem Men min offroader kan jeg sagtens få på
bavlehjul uden af fedte med koblingen, men nu har den jo selvfølgelig også
en ret anderledes vægtfordeling
--
mvh Jes Vestervang
gsxr250 og ts125er