Atkins - alkohol
Fra : Zed

Dato : 19-06-04 08:43

Jeg skal til et svendegilde i aften, og er nøødt til at forsøge at holde min
kur (atkins).
Så hvilken type alkohol er mindst slem? eller skal jeg bare holde mig helt
væk fra det i aften?

Mvh.
-Kennet

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-06-04 11:04

On 2004-06-19, Zed <zed@dontmailme.whatever> wrote:
> [...]
> kur (atkins).
> Så hvilken type alkohol er mindst slem? eller skal jeg bare holde mig helt

lys sprit + lightsodavand.

og et glas rødvin.

Standard bajer indeholder ca. 10 gram kulhydrat

--
Sune

Fra : Anette

Dato : 19-06-04 11:22

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk>

> lys sprit + lightsodavand.
>
> og et glas rødvin.
>
> Standard bajer indeholder ca. 10 gram kulhydrat

Yep, og regn med at det godt kan "slå lidt hårdere" end før Atkins.

Anette

Fra : Peter Holm

Dato : 20-06-04 13:58

eller skal jeg bare holde mig
> helt væk fra det i aften?

Ja, der er ingen vej udenom. Alternativt kan du tage en flaske lattergas med
til gildet.

Mvh
Peter

Fra : Zed

Dato : 20-06-04 21:22

"Zed" <zed@dontmailme.whatever> wrote in message
<snip alt>

Jeg bestemte mig for at lade være med at drikke helt - og det gik også et
godt stykke af aftenen. Tog heller ik noget af det som jeg ik måtte spise,
af den mad der var stillet an.

MEN! hehe - jeg faldte i senere hen, og det var utallige genstande der røg
ned - primært fadøl.

Jeg har checket med de der ketostix idag om jeg stadig er i ketose, og ja af
en eller anden grund er jeg stadig i meget høj ketose (anden højest værdi på
den der skala der er på siden af bøtten). Betyder det jeg kan ånde lettet
op, eller vil jeg først se det reelle resultat af mine udskejelser over de
næste par dage?

jeg tror dog jeg hellere må følge rådet med light-sodavand og lys sprit,
næste gang :)

Mvh.
-Kennet - der siger tak for hjælpen :)

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-06-04 09:08

[Zed | Sun, 20 Jun 2004 22:22:07 +0200]

> [...]
>op, eller vil jeg først se det reelle resultat af mine udskejelser over de

Begge dele. Det betyder at den rest stivelse/sukker der er i øl ikke fik
stor betydning, men sandsynligvis også at du vil tabe dig lidt mindre end
ellers.

>jeg tror dog jeg hellere må følge rådet med light-sodavand og lys sprit,
>næste gang :)

God idé.

René
www.rene.hjorth.com