Margin ved salg af Hardware og software
Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-06-04 08:21

Hej alle

Jeg vil gerne vide hvilke marginer man typisk har når man sælger hard- og
software. Jeg er godt klar over at man ved hardware ikke tjener ret meget,
men jeg har ikke rigtigt nogen viden om software.

Det jeg er ude efter er altså hvilken pris den givne vare indkøbes for, samt
hvor mange procent mere man kan sælge den samme vare for.

Mvh Carsten

Fra : ole holte

Dato : 19-06-04 09:53

"Carsten Christiansen" <casseFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det jeg er ude efter er altså hvilken pris den givne vare indkøbes for, samt
> hvor mange procent mere man kan sælge den samme vare for.

www.edbpriser.dk her finder du salgspriserne sørg for at være BILLIGST ! så køber jeg
hos dig

Fra : Carsten Christiansen

Dato : 19-06-04 10:10

"ole holte" <ole@holte.dk> wrote in message

> "Carsten Christiansen" <casseFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse

> www.edbpriser.dk her finder du salgspriserne sørg for at være BILLIGST
! så køber jeg
> hos dig

Det var nu ikke lige det svar jeg søgte efter. Jeg er hverken ude på at
starte det ene eller det andet, men ellers tak for tilbuddet. Jeg stiller
blot et generelt spørgsmål om branchen, og håber på at få seriøse og
meningsfyldte svar.

/Carsten

Fra : Ralph

Dato : 19-06-04 11:14

> [...]
samt
> hvor mange procent mere man kan sælge den samme vare for.

Jeg sælger begge dele, hardware er lettest at svare på, ved salg af en PC
tjener jeg ca. 20%, MEN så leverer jeg også, inst. "vigtige" programmer,
regnskab, tekstbehandling, regneark, internet o.lign. Men IKKE spil.
Derudover tager jeg for kørsel. Dette går nok lige O.P. op, grunden til at
jeg "gider" sælge PC´ er er at holde på kunderne, se software.

Og grunden til at mine kunder "gider" betale mere for at handle med mig, end
i Bilka, er at det giver DEM en sikkerhed for at JEG løser evt. problemer

Printere går direkte fra leverandør, eller skal blot have en adresseseddel
på, så der tjener jeg "kun" 15%

Samlet sælger jeg nok 30 PC´er, og 50 printere pa.

Software - avlsprogram for mink - er udviklet af os selv siden 1985, dvs.
dengang kostede et program 15.000,- men udviklingen af programmet kostede
nok en million, så de første 100 programmer der blev solgt gav underskud, de
næste 100 løb rundt (det tog nok 2-2½ år at sælge 200 programmer - husk af
Computer + printer dengang let løb op i 50.000, så det var ikke alle der
syntes de ville ofre det).
I 1999 skulle det gamle DOS-program laves moderne (Windows) det har nok
indtil nu kostet 2-3 millioner, og da prisen for programmet nu er nede på
1.000 kr.+ 500 licens pa, så er det så som så med fortjeneste endnu.

Forbrugsstoffer.
Heldigvis sælger vi også 4-5 millioner ID kort pa til minkene DERFOR har vi
råd til næsten at forære programmet væk.

--
venligst
Ralph

Fra : Fortz@

Dato : 20-06-04 21:16

Ja, det er nok svært og give dig et seriøst bud på dit spørgsmål - hvorfor
skulle du dog have svar på sådan et spørgsmål, hvis du alligevel ikke vil
starte noget som helst op. Hvorfor skulle branchen give dig deres
fortjeneste eller priser til en forhandler - så et seriøst svar får du nok
ikke.

Og mht. den med edb priser - så er det vidst KUN edb priser som tjener penge
på det koncept, udover selvfølgelig også slutbrugerne - og måske ikke, for
tjener forhandleren ikke nogen penge, så lever de heller ikke i lang
tid......og så får slutbrugerne problemer når deres hardware ikke virker
mere.......tænk lige over den. Hvis du ser uhørte lave priser på edb
priser.........ja, så er der sikkert også tale om....hmmmm, ikke helt rene
indkøb.......hvsi du ved noget om branchen......så er der et nyt begreb som
moms-karrusel.

Held og lykke i din søgen efter DB

Fortza

Fra : Andy

Dato : 21-06-04 03:16

> Det jeg er ude efter er altså hvilken pris den givne vare indkøbes for,
samt
> hvor mange procent mere man kan sælge den samme vare for.

Både på hardware og software afhænger det af hvilket produkt man taler om
samt hvor meget man kan omsætte for.

Andy