/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
2CV - skidt/godt ?
Fra : Elbarto


Dato : 19-06-04 01:03

Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
læreplads 1½år endnu
Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?


Elbarto Simpsoniac
Sierra 1,6 "sport"



 
 
Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 08:18



> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
> læreplads 1½år endnu

hehe den har også verdens fedeste vindusviskere og sideruder ))

--
Tom



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 08:34

On Sat, 19 Jun 2004 09:17:44 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
>læreplads 1½år endnu
>Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
>men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
>Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
>kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?

Du skal kigge overalt - den ruster som ind i helvede.

>hehe den har også verdens fedeste vindusviskere og sideruder ))

Vinduesviskerne er et mareridt - virker ikke efter hensigten.
Sideruderne er geniale ligesom resten af bilens opbygning: Konstrueret
til brug for den almindelig franske landmand, hvorend han måtte færdes
i det daglige.

Bilen kan bruges overalt (!), hvorfor affjedringen ér, som den er -
der er eksempelvis en kabelforbindelse mellem forreste og bagerste
støddæmper således, at den bagerste forberedes på et givent hul
allerede, når den forreste hjul ryger i det.

Jeg har engang set en hamrende interessant film om bilens opbygning
samt historie og kunne godt unde gruppens skribenter at se dén. Filmen
er virkelig en lækkerbidsken for nørder som os... :)

/Mogens K

Jørgen M. Rasmussen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-06-04 09:08


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vinduesviskerne er et mareridt - virker ikke efter hensigten.
> Sideruderne er geniale ligesom resten af bilens opbygning:

Det er vel den som har grundlagt Citrobang's ry for at lave, hmm.......,
anderledes biler. Det kan godt være at konstruktionen er genial, men
kvaliteten er tvivlsom, og sikkerhed er en "by i Rusland". Men det er vel
derfor den er blevet en kult-bil, og derfor man kan få 6000,- for den.



Klaus Rejkjær (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 19-06-04 09:50

>
> Det er vel den som har grundlagt Citrobang's ry for at lave, hmm.......,
> anderledes biler.

Den har da en stor del af æren, men Citroen har lavet mange specielle
biler - også før 2CV

> kvaliteten er tvivlsom, og sikkerhed er en "by i Rusland".
Kvaliteten er ikke eksisterende, men sikkerheden levede fuldt ud op til
forventningernn på konstruktions tidspunktet

>Men det er vel derfor den er blevet en kult-bil, og derfor man kan få
6000,- for den.
Umiddelbart vil jeg sige, at 6000 er meget billigt for en 2CV i dag - i
hvert fald hvis den skal bruges til andet end reservedele og ophug. Det er
nærmest svimlende beløb der forlanges - og betales - for en flot model. Til
den nævnte pris, skal man nok forvente en del arbejde, før 2CV'en kører
igen.

MVH Klaus
Selv gammel 2CV kører - for over 20 år siden



Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 15:51



> Den har da en stor del af æren, men Citroen har lavet mange specielle
> biler - også før 2CV

Det gør de da stadig

--
Tom



Anders Houmark (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-06-04 17:19

Tom wrote:
>> Den har da en stor del af æren, men Citroen har lavet mange specielle
>> biler - også før 2CV
>
> Det gør de da stadig

Ja.. 2CV ligner jo nærmest en 206'er :-/


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Anders Houmark (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 19-06-04 20:56

Anders Houmark wrote:
> Tom wrote:
>>> Den har da en stor del af æren, men Citroen har lavet mange
>>> specielle biler - også før 2CV
>>
>> Det gør de da stadig
>
> Ja.. 2CV ligner jo nærmest en 206'er :-/

Hov... 206 er da vist ikke Citroen men Peugeot.... nå, men de er da begge
franske...


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Jesper Lauridsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 19-06-04 19:09

On Sat, 19 Jun 2004 16:50:39 +0200, "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>> Den har da en stor del af æren, men Citroen har lavet mange specielle
>> biler - også før 2CV
>
>Det gør de da stadig

Det seneste Citroën model der kan betegnes som speciel var XM, og det er
immervæk 15 år siden den blev introduceret. Der er håb for den kommende
C6, men det er kun spekulationer.

Noget der undrer mig hos Citroën er at man ikke laver en C5 med 4wd. Den
justerbare frihøjde har den jo allerede. Så vil der ikke være flere
undskyldninger for at købe en softroader i DK.


Olesen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 19-06-04 09:50


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40d3f44b$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> anderledes biler. Det kan godt være at konstruktionen er genial, men
> kvaliteten er tvivlsom..

Motoren er mig bekendt noget af det mest sejlivede..iflg.
dem jeg har snakket med, som kører folkerace mv...

Var der ikke også noget med et 24 timers løb engang
for fuld skrue ???



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 11:10

On Sat, 19 Jun 2004 10:50:17 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Motoren er mig bekendt noget af det mest sejlivede

Umulig at slå ihjel. Sker det alligevel, monterer man blot een fra en
Citroen Amiu Super. Så har du en tro kopoi af James Bond's 2CV
www.007.info/FactfileFYEO.asp

>Var der ikke også noget med et 24 timers løb engang
>for fuld skrue ???

Jep - i denne week-end!
www.citroen-2cv.org.uk/Events/ukracing/snetterton/snetterton2004.htm

/Mogens K

Jørgen M. Rasmussen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 19-06-04 11:30


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Umulig at slå ihjel. Sker det alligevel, monterer man blot een fra en
> Citroen Amiu Super.

Sprgs. er bare om man når det, inden resten er rustet væk ). Den eneste
jeg har hørt om, som modstod det DK. klima, var den som blev
hel-galvaniseret i 70'erne.



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 11:43

On Sat, 19 Jun 2004 12:29:39 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>Sprgs. er bare om man når det, inden resten er rustet væk ).
>Den eneste jeg har hørt om, som modstod det DK klima, var den
>som blev hel-galvaniseret i 70'erne.

Den kør her i byen :)
(jeg mener nu, at flere har gjort forsøget - dén, der kører hér, er
ikke lakeret efterfølgende. Kun galvaniseret)

/Mogens K

Martin Petersen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 19-06-04 12:58

Mogens Knudsen (dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk) skrev følgende:
> On Sat, 19 Jun 2004 12:29:39 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
> <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:
>
>> Sprgs. er bare om man når det, inden resten er rustet væk ).
>> Den eneste jeg har hørt om, som modstod det DK klima, var den
>> som blev hel-galvaniseret i 70'erne.
>
> Den kør her i byen :)
> (jeg mener nu, at flere har gjort forsøget - dén, der kører hér, er
> ikke lakeret efterfølgende. Kun galvaniseret)

Ork dog... Der kører en del helgalvaniserede rundt. Min kammerats far er
selvbestaltet 2CV mekaniker, og han har haft 2-3 stykker inde. Jeg mener
desuden han har en galvaniseret karosse til at stå.

- Martin

>
> /Mogens K



Søren Christensen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 20-06-04 10:39


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:j368d05q5iapjlf7c15bl484ioo3lgtpee@4ax.com...
> On Sat, 19 Jun 2004 12:29:39 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
> <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:
>
> >Sprgs. er bare om man når det, inden resten er rustet væk ).
> >Den eneste jeg har hørt om, som modstod det DK klima, var den
> >som blev hel-galvaniseret i 70'erne.
>
> Den kør her i byen :)
> (jeg mener nu, at flere har gjort forsøget - dén, der kører hér, er
> ikke lakeret efterfølgende. Kun galvaniseret)
>

Jeg har set en helgavaniseret 2CV på Esbjerg survival center.
Den var heller ikke lakeret. Kan det mon være den??
Den må jo så hører til omkring Esbjerg eller hva?

Venligst



Jørgen M. Rasmussen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-06-04 10:57


"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> skrev i en meddelelse

> Jeg har set en helgavaniseret 2CV på Esbjerg survival center.
> Den var heller ikke lakeret. Kan det mon være den??

Der er nok lavet flere af dem, det er jo ikk noget større arb. at strippe
bilen og smide den i karret .



Klaus Rejkjær (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 19-06-04 09:52

> Bilen kan bruges overalt (!), hvorfor affjedringen ér, som den er -
> der er eksempelvis en kabelforbindelse mellem forreste og bagerste
> støddæmper således, at den bagerste forberedes på et givent hul
> allerede, når den forreste hjul ryger i det.
>
Jeps. Min gamle 2CV (fra da jeg var meget ung) prøvede vi forgæves at køre
fast en vinterdag ude ved Bagsværd sø. Det lykkedes ikke, da bilen altid var
istand til at bakke sig ud af de steder vi havde forsøgt at "begrave" den i.

MVH Klaus



Brian A. (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 19-06-04 23:19

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40d3fea3$0$468$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeps. Min gamle 2CV (fra da jeg var meget ung) prøvede vi forgæves at køre
> fast en vinterdag ude ved Bagsværd sø. Det lykkedes ikke, da bilen altid
var
> istand til at bakke sig ud af de steder vi havde forsøgt at "begrave" den
i.

Så kørte i ikke I søen ;)


Klaus Rejkjær (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 20-06-04 00:36

>
> Så kørte i ikke I søen ;)
>
Hehe. Nej - for den er jo utæt som en skotøjsæske

MVH Klaus



Jens (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-06-04 09:01


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote in message
news:cb0021$1ttq$1@news.cybercity.dk...
> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
> læreplads 1½år endnu
> Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
> men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
> Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
> kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?
>
>
> Elbarto Simpsoniac
> Sierra 1,6 "sport"
>
Sikkerhedsmæssigt er det et godt valg. I bremselængde og unvigemanøvre
udkonkurerer den f. eks en moderne golf med abs:
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/drivingsafety.html

VH Jens



Kim Voss Schrader (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 19-06-04 09:06

Hej!

Jens wrote:
>
> Sikkerhedsmæssigt er det et godt valg.

En 2CV'er? Nej, det er den netop ikke. Skidtet krøller fuldstændigt sammen i en
påkørselsulykke. Jeg vill end ikke findes død i een...

> I bremselængde og unvigemanøvre
> udkonkurerer den f. eks en moderne golf med abs:
> http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/drivingsafety.html

Det er jo kun en del af sandheden...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jens (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 19-06-04 19:07


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
news:40D3F3F5.279F3427@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> Jens wrote:
> >
> > Sikkerhedsmæssigt er det et godt valg.
>
> En 2CV'er? Nej, det er den netop ikke. Skidtet krøller fuldstændigt sammen
i en
> påkørselsulykke. Jeg vill end ikke findes død i een...
>
Du har selvfølgelig ret i at den passive sikkerhed er ringe. Den har vel
chasis ramme som er stærk men en påkørende bil vil køre hen over rammen og
krølle resten af bilen sammen
> > I bremselængde og unvigemanøvre
> > udkonkurerer den f. eks en moderne golf med abs:
> > http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/drivingsafety.html
>
> Det er jo kun en del af sandheden...
>
Jeg tror gode køreegenskaber er langt viktigere end passiv sikkerhed, vi er
ofre for bilfabrikanternes reklame påvirkning. Sandheden er at biler idag
bliver bygget til craschtest, en masse foldet blik og airbags, abs osv, det
vejer og gir dårlige køreegenskaber. Det gir klart passiv sikkerhed at køre
rundt i en stor blød og tung bil, men når alle de andre også gør det så er
vi næsten lige vidt. Hvis vi alle kørte rundt i 2cv´er var vi bedre stillet
end i dag, jeg mener bremselængde og svingegenskaber er utroligt viktige når
det gælder sikkerhed, du undgår mange ulykker og når du endelig banker ind i
noget er farten lavere.

VH Jens



TGD (19-06-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 19-06-04 21:38


"Jens" <jenslm@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:0i%Ac.15218$Vf.846348@news000.worldonline.dk...

<KLIP>

> Jeg tror gode køreegenskaber er langt viktigere end passiv sikkerhed, vi
er
> ofre for bilfabrikanternes reklame påvirkning. Sandheden er at biler idag
> bliver bygget til craschtest, en masse foldet blik og airbags, abs osv,
det
> vejer og gir dårlige køreegenskaber. Det gir klart passiv sikkerhed at
køre
> rundt i en stor blød og tung bil, men når alle de andre også gør det så er
> vi næsten lige vidt. Hvis vi alle kørte rundt i 2cv´er var vi bedre
stillet
> end i dag, jeg mener bremselængde og svingegenskaber er utroligt viktige
når
> det gælder sikkerhed, du undgår mange ulykker og når du endelig banker ind
i
> noget er farten lavere.

Yes baby, altid noget det er ikke alle der ser sig blind i airbags og andet
bavl, for færre penge kunne der fåes bedre sikkerhed end alt det nymodens
hakkelse.

Et godt eks. er Fiat Multiplaen, den fik lige en eller ande ekstra ting
monteret og vupti 4 stjerner blev til 5...

EuroNCAP min bare hvor mange kører foriøvrigt end i en betonklods med 60
km/t ? eller bliver påkørt i siden med 60 km/t når de holder helt stille?




Lars L. Hansen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-06-04 22:09

TGD wrote:
[KLIP]
> EuroNCAP min bare hvor mange kører foriøvrigt end i en betonklods med 60
> km/t ?

Hans Engell ?

Christian B. Andrese~ (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-06-04 07:51


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:3v1Bc.15247$Vf.847844@news000.worldonline.dk...
>
>
> Yes baby, altid noget det er ikke alle der ser sig blind i airbags og
andet
> bavl, for færre penge kunne der fåes bedre sikkerhed end alt det nymodens
> hakkelse.
>
> Et godt eks. er Fiat Multiplaen, den fik lige en eller ande ekstra ting
> monteret og vupti 4 stjerner blev til 5...

Var det ikke advarselslys for manglende brug af sele ?

>
> EuroNCAP min bare hvor mange kører foriøvrigt end i en betonklods med 60
> km/t ? eller bliver påkørt i siden med 60 km/t når de holder helt stille?

Frontalsammenstød ?
En der ikke overholder vigepligten på en landevej ?


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Bernhard Ege (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 21-06-04 08:08

TGD wrote:

:: EuroNCAP min bare hvor mange kører foriøvrigt end i en betonklods
:: med 60 km/t ? eller bliver påkørt i siden med 60 km/t når de holder
:: helt stille?

Well, jeg påkørte da en VW Polo med lidt under 60 km/t (ved ikke hvad
jeg nåede at bremse ned til) i Januar. Såeh ham jeg påkørte kunne nok
melde sig her. Jeg nåede dog at ramme mest bag på poloen så det var
stort set kun materiel skade (Polo køreren fik en skramme på benet og en
snurretur).

Det skal siges at det var Polo køreren der ikke overholdt sin ubetingede
vigeplig...

mvh Bernhard


Thomas Strandtoft (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-06-04 10:59

Jens wrote:

> Du har selvfølgelig ret i at den passive sikkerhed er ringe. Den har vel
> chasis ramme som er stærk men en påkørende bil vil køre hen over rammen og
> krølle resten af bilen sammen

Som Kent Oldhøj (ivrig 2CV kører) engang sagde: "Hvor stor skade
får en konservesdåse egentlig hvis du losser til den??". Ingen
tvivl om at en 2CV er et trist sted at opholde sig i et
harmonikasammenstød, men hvis ikke der er noget til at bremse
flyveturen, så skulle skaderne være til at overse..

> Jeg tror gode køreegenskaber er langt viktigere end passiv sikkerhed, vi er
> ofre for bilfabrikanternes reklame påvirkning. Sandheden er at biler idag

Hørt! Problemet er at passiv sikkerhed er langt nemmere at "måle
og veje" end den aktive køresikkerhed. Det er meget nemmere at
remse op at bilen har sideairbags, deformationszoner, ESP, ABS,
PLO, GTI, FBI og hvad ved jeg end det er at redegøre for at den er
en køredynamisk perle. Kunderne kigger på "smørebrødssedlen" og
køber bilen med de mest imponerende specifikationer og så må
køreegenskaberne være som de nu engang er.. :-/

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-04 11:47



> Hørt! Problemet er at passiv sikkerhed er langt nemmere at "måle
> og veje" end den aktive køresikkerhed. Det er meget nemmere at
> remse op at bilen har sideairbags, deformationszoner, ESP, ABS,
> PLO, GTI, FBI og hvad ved jeg end det er at redegøre for at den er
> en køredynamisk perle.

Hva betyder PLO, FBI når vi taler om bilsikkerhed ? ))

--
Tom
Som har TSF i sin mondeo (Tom's Sikkerheds Fornuft)



Thomas Strandtoft (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 20-06-04 16:32

Tom wrote:

> > PLO, GTI, FBI og hvad ved jeg end det er at redegøre for at den er
> > en køredynamisk perle.
>
> Hva betyder PLO, FBI når vi taler om bilsikkerhed ? ))

Det er skam vigtige forkortelser, hvis ikke din bil har PLO og
FBI, så er det efterhånden på tide at skifte..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas H. (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-06-04 13:19


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cb0021$1ttq$1@news.cybercity.dk...
> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
> læreplads 1½år endnu
> Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
> men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
> Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
> kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?



Jeg holdt lige bag ved en 2CV i går, der lavede hjulspind !!! *LOL*
To unge tøser der holdte i kø i et parkeringshus i Kbh. - hun træk lige to 3
meter lange og ektremt tynde streger på gulvet



Mogens Knudsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 19-06-04 13:57

On Sat, 19 Jun 2004 14:19:00 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>hun træk lige to 3 meter lange og ektremt tynde streger på gulvet

Dét tror jeg ganske enkelt ikke på. Een kan jeg gå med til, men ikke
to. Jég har i alt fald aldrig oplevet det i den 2CV van, jég kørte i.

/Mogens K

Thomas H. (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 19-06-04 15:05


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nvd8d05qludlnhpped41m5j85csaphub98@4ax.com...

> Dét tror jeg ganske enkelt ikke på. Een kan jeg gå med til, men ikke
> to. Jég har i alt fald aldrig oplevet det i den 2CV van, jég kørte i.

Hmm, jeg er nu RET sikker, ellers må nogen prøve at vade ned i
parkeringshuset ved rådhuspladsen, det der ligger lige rundt om hjørnet mod
Tivolis bagindgang, og kigge på gulvet lige hvor man kører op fra nederste
plan op til øverste, lige når svinget er slut

Thomas



Klaus Rejkjær (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 20-06-04 00:38

> Dét tror jeg ganske enkelt ikke på. Een kan jeg gå med til, men ikke
> to. Jég har i alt fald aldrig oplevet det i den 2CV van, jég kørte i.
>
Den er god nok. Masser af omdrejninger, og et meget tungt svinghjul giver
hjulespin - selv i en 2CV. Det er prøvet mange gange

MVH Klaus



Mogens Knudsen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-06-04 07:07

On Sun, 20 Jun 2004 01:37:35 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>> Dét tror jeg ganske enkelt ikke på. Een kan jeg gå med til, men ikke
>> to. Jég har i alt fald aldrig oplevet det i den 2CV van, jég kørte i.
>>
>Den er god nok. Masser af omdrejninger, og et meget tungt svinghjul giver
>hjulespin - selv i en 2CV. Det er prøvet mange gange

Jep, men ikke med begge forhjul. Bilen har ikke nogen spær, IMO

/Mogens K

Jørgen M. Rasmussen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-06-04 10:02


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

>
> Jep, men ikke med begge forhjul. Bilen har ikke nogen spær, IMO
>
Nu foregik Thomas's historie i et P.hus, dvs. sandsynligvis på et betondæk.
Der tror jeg selv en indkøbsvogn klare at lave hjulspin ).



Carsten Holck (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Holck


Dato : 19-06-04 13:46

Heldigvis faldt Elbarto <elbarto@lite.dk> over tastaturet og skrev i
news:cb0021$1ttq$1@news.cybercity.dk:
> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra
> hendes læreplads 1½år endnu
> Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt
> er der men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
> Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige
> skal kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?
>
>
> Elbarto Simpsoniac
> Sierra 1,6 "sport"

2CV er ikke en bil det er en religion

/carsten



TGD (19-06-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 19-06-04 21:43


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cb0021$1ttq$1@news.cybercity.dk...
> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
> læreplads 1½år endnu
> Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
> men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.

Hvis du kan få en 2CV til 6000 kr skal du virkelig passe på du ikke køber
katten i sækken, 2CV er blevet et samlerobjekt og gode eksemplarer kommer
nemt op på 50.000 kr.

Tjek om vandkølingen er tæt HA HA

> Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
> kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?

Tjek gearingen den har det med at skulle synkroniseres, tjek for rust i alt
bærende i bunden er det i orden er resten nemt.
Tjek døre om de slutter tæt de kan godt finde på at åbne af sig selv.
Tag en tur på motorvejen tjek hvordan motoren klarer sig ved 110 km/t læg
mærke til løseting (om vinduet kan holde i knoppen elelr ikke er lige meget
for holderen går ALTID i stykker).
"Aircondition" klappen foran er meget udsat for rust, er den velholdt er det
en tidligere der havde lidt forståelse for den.

Når du køber en 2CV køber du livsstil og andet, du kan ikke bare lade den
stå og ruste det er syndt for den den skal plejes og tales til opmuntrende
specielt på fugtige dage.

Men til 6000 kr kan det blive et godt investeringsobjekt, mekanikken er nemt
for en alm. mand, har du en der skal lave svejsearbejdet er den helt i
vinkel, buler og andet kan klares i indkørslen med den rette hammer.

Det skal lige siges at siden 2 klasse og frem til 7 klasse havde mine
forældre 3 2CV stående 2 der kunne køre og 1 til reservedele, vi har taget
turet så langt som til Amsterdam og helt "nord" til Isaberg og det har altid
været lutter lagkage i 2CVerne, til tider savner man sku helt at kunne slå
taget sammen hurtigere end en CLKer kan folde sit sammen eller sågar fjerne
hele taget når håret skulle tørres.. Bliver helt nostalgisk om tanken af
lyden af 2CVen.

Men søg på nettet der findes klubber og mange entusiaster - af den meget
nørdede slags, der kan du få bedre svar...

BTW. Hvor står den til salg? 6000 er ikke meget..



Lars Funder (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars Funder


Dato : 20-06-04 09:47




"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cb0021$1ttq$1@news.cybercity.dk...
> Ja "kranen" har forelsket sig i en 2CV som hun vil bruge til og fra hendes
> læreplads 1½år endnu
> Vi har fundet en til ~6000kr uden noget specielt synligt rust lidt er der
> men ikke mere end jeg selv kan lave ude på fortovet.
> Sidst synet dec 2003 og køre godt .. Nogen specielle steder jeg lige skal
> kikke en extra gang eller skal hun bare have den ?
>
>

Hvis den er iorden er 6000 kr absolut en fin pris for en 2cv, men ofte er de
bund rådne.
Du må checke: Rust rust rust
Bundramme, specielt ved pedalbund ( her knækker rammen af og til), ved
reservehjuls brønd.
Alle kanter / ombuk på bundrammen skal være hele.
Hvis styrtøjet går stramt kan det ofte være rammen der er skæv under
pedalbund grundet tæring.
Hvis rammen er ok betyder lidt karosseri rust ikke så meget da det nemt kan
laves.
Check at forreste styrbolte er ok - minimum slør, de er ret seje at skifte.
Check at fjederrør ikke er tærede.
Check at fjeder forbindelser er ok
Check at lejer i hhv for og bag svingere et ok.
Check stel nummer område, er der tale om genindhugget - skifte nummer.

Kik evt på www.larsfunder.dk under projekter 2cv der kan du se hvad du kan
ende med at skulle lave for at syne sådan en tæret 2CV.
2cven er absolut herlig her om somren men jeg kører altså ikke i min når der
er frost for varme app er ikke noget der er meget af.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder
www.larsfunder.dk lidt om 2cv appelsinkanoner og andet grej



Jakob Jeppesen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 20-06-04 11:15

"Lars Funder" <lars@larsFJERNfunder.dk> skrev i en meddelelse news:40d54f02$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> 2cven er absolut herlig her om somren men jeg kører altså ikke i min når der
> er frost for varme app er ikke noget der er meget af.
>

Nope - det har mig bekendt kun to indstillinger: kold og pissekold

/Jakob



petersen_michael (20-06-2004)
Kommentar
Fra : petersen_michael


Dato : 20-06-04 15:32

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40d56397$0$23879$14726298@news.sunsite.dk...

> Nope - det har mig bekendt kun to indstillinger: kold og pissekold

So What?

Når man kører 2CV har man lige så meget tøj på, som man vil have
når man går..

Og det er charme, at skovle sne i en 2CV, for derefter at suse rundt
med vinden i håret

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk





Martin Petersen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 20-06-04 17:02

petersen_michael (petersen_michael@dengyldnemåge.dkmail.tele.dk) skrev
følgende:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40d56397$0$23879$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nope - det har mig bekendt kun to indstillinger: kold og pissekold
>>
>
> So What?
>
> Når man kører 2CV har man lige så meget tøj på, som man vil have
> når man går..
>
> Og det er charme, at skovle sne i en 2CV, for derefter at suse rundt
> med vinden i håret

HØRT! :)

- Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408663
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste