Har nogen prøvet at få fat i en 'prøveplad~
Fra : Jesper

Dato : 18-06-04 19:59

Har nogen prøvet at få fat i en 'prøveplade' i Tyskland ?

Beskrivelse, hvis muligt, på forhånd tak..

Mvh Jesper

Fra : Richard

Dato : 19-06-04 11:15

Jesper wrote:

> Har nogen prøvet at få fat i en 'prøveplade' i Tyskland ?

Prøv at søge i gamle indlæg her; tror det var Brian Sørup eller
MKS74-Michael, der beskrev proceduren sidste eller forrige år. Det
foregår vist på et kontor på de lokale rådhuse, hvis jeg ikke husker
helt galt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Kasper

Dato : 22-06-04 06:25

"Jesper" skrev d. 18-06-04 19:59 dette indlæg :
> Har nogen prøvet at få fat i en 'prøveplade' i Tyskland ?
>
> Beskrivelse, hvis muligt, på forhånd tak..
>
> Mvh Jesper

Du skal have fat i et "Doppelschein" fra et tysk forsikringsselskab (i
Tyskland er det ikke staten som forsikrer prøvepladerne, det skal du
selv sørge for), og med det i hånden (+pas og penge) går du ned på det
lokale "Strassenamt", hvor tingene ordnes (langsomt og i flere
omgange)........i øvrigt er der ikke ret mange forsikringselskaber som
overhovedet har lyst til at udstede Doppelschein til andre end
eksisterende kunder, da de jo ikke kommer til at tjene på at forsikre
bilen bagefter....

Jeg gav ca. 85 EUR til forsikringen, 12 EUR til Strassenamt, og 18 EUR
til nummerpladebiksen ved Strassenamt (pladerne laves af et privat
firma).

Næste gang bruger jeg nok

http://www.daniatruck.dk/sider/plader.htm

Det er lidt dyrere, men ser MEGET lettere ud.....prøv at høre dem ad...

Mvh,
Kasper

http://www.kandu.dk/