Støj fra Mares Proton Ice 2. trin ?
Fra : Brian Green

Dato : 18-06-04 16:27

Hej gruppe, er der nogen i gruppen der har erfaring med Mares Proton Ice ?
Jeg har købt sættet og for nuværende haft 6 dyk med det. Det virker
upåklageligt, men støjen fra 2.trinnet når der hives luft igennem, er på mit
sæt noget er det højeste jeg har hørt.

Lyden minder til forveksling som en ting midt imellem et æsel der skryder og
en person der puster ned i en flaske. Og lyden er stort set ens ovenfor vand
som under vand, og det samme om luften kommer via vejrtrækning eller ved
tryk på purgeknappen. Min umiddelbare tanke er at luften ligesom
"cirkulerer" rundt i 2.trinnets tomrum, hvor den kastes rundt og afgiver en
lyd der minder om vindens hylen i et tagudhæng.......

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen fremmedlegemer i 2.trinnet !

Har du samme erfaring eller et godt råd der kan eliminere støjen, vil jeg
blive glad for at høre fra dig.

For god ordens skyld kan jeg nævne at butikken hvor det er købt har lovet at
kigge på det, men da jeg står lige for at skulle på ferie i 3 uger, får de
først lov at pille ved det bagefter.

Venlig hilsen

Brian Green

Fra : Henning

Dato : 19-06-04 15:53

>Lyden minder til forveksling som en ting midt imellem et æsel der skryder og
>en person der puster ned i en flaske. Og lyden er stort set ens ovenfor vand

Samme med mit sæt og de sæt jeg har set (hørt) rundt omkring, Ikke
nogen defekt, sådan er det bare

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 19-06-04 18:39

"Brian Green" <brian.green@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe, er der nogen i gruppen der har erfaring med Mares Proton Ice ?

Er det forresten ikke et af Mares' flagskibe?

mvh
Thomas