URGENT Suzuki GSX-R 750 1992
Fra : Per Jakobsen

Dato : 18-06-04 16:22

Hej Alle

Jeg bor i USA

Jeg har faaet tilbudt en GSX-R 750 fra 1992, til 18000 dkr. Den har 19000
km, motoren lyder godt, og den har justerbar taending, V&H potte, samt at
kaburatoren har faaet nye naale (re jet'et).

Er der noget jeg skal se specielt efter, ved denne aargang. Og syntes i
generelt at det lyder som en go
handel.

Paa forhaand tak.

Per

Fra : Carl Dragert

Dato : 18-06-04 17:55

Per Jakobsen wrote:
> Jeg har faaet tilbudt en GSX-R 750 fra 1992, til 18000 dkr. Den har
> 19000 km, motoren lyder godt, og den har justerbar taending, V&H
> potte, samt at kaburatoren har faaet nye naale (re jet'et).

øv - hvorfor skal jeg altid mindes om hvor meget jeg betaler i
registreringsafgift når jeg køber

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Bobbleboy

Dato : 18-06-04 17:59

er det ikke lidt billigt he he

her er en fra den blå avis

Suzuki GSXR 750 750, '92, km 25.000, Fremstår i flot stand, og i
friske farver - Leveres Nysynet Incl. 2 Års reklamationsret - (Køb IKKE uden
garanti)Kan FINANSERES 6% lavrente. Også uden udbetaling. Klik på link for
stort billede, kr 79.900 79.900,- 18-06-2004

André

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 20:34

"Bobbleboy" <rottefjerndette@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stort billede, kr 79.900 79.900,- 18-06-2004
>

> jaja men den her er jo fra "det store land på den anden side af kanalen"
og derfor uden afgift + moms så hvad den så render i har jeg ikke lige
tjekket og ved derfor ikk om det er billigt

Brian

Fra : André T.

Dato : 19-06-04 00:07

> [...]
>kaburatoren har faaet nye naale (re jet'et).
>
>Er der noget jeg skal se specielt efter, ved denne aargang. Og syntes i

Hvis jeg havde muligheden for at købe uden afgift, som fesk. i USA...
ville jeg glemme alt om cykler der er 12 år gamle !

Så hellere en nyere cykel, som ikke koster meget mere, da det er uden
afgift....

En CBR1000R kan fåes til ca. 80-90.000 vil jeg gætte på.... Tror nok
jeg ville ringe til banken 5min, efter flyet var landet..

Jeg har selv haft en GSXR750 fra 1992:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=my_GSXR.jpg&m=full

Den fungerede da ok, men den er lidt rigelig tung, mener det var 218kg
tør !

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Fra : Per Jakobsen

Dato : 19-06-04 15:04

[SNIP]
> [...]
>
> En CBR1000R kan fåes til ca. 80-90.000 vil jeg gætte på.... Tror nok
> jeg ville ringe til banken 5min, efter flyet var landet..

Tak for raadet, jeg har faktisk koebt en helt ny cykel, det gjorde jeg i
Febuar hvor jeg
koebte en Suzuki Volusia VL800, det er en cruiser og ikke en raket, og ja
jeg var da naesten
ogsaa lige kommet ud af flyet, da jeg koebte den :).

Ideen med denne cykel, var dog at have noget at lege med. Jeg har aldrig
koert paa raketter
men jeg maa indroemme, at jeg paa det seneste er blevet mere og mere
interesseret i sports cykler, og naar den indre svinehund virkelig river i
mig saa kunne jeg godt taenke mig noget mere traek en de 58 HK, som min
Volusia yder, og det er selv om at den yder 160 km/t paa toppen (iflg
speedometeret). Iflg den tidligere ejer (det er en ene ejers cykel), saa har
han faaet den til at yde 130HK, og jeg glaeder mig som et lille barn til at
proeve disse karefter.

Derudover vil jeg gerne laere meget mere om Motorcykler, saa jeg har ogsaa
taenkt mig at bruge den til at skille ad og samle igen :).

Om et par aar saa er knegten 15 arr og saa kan han faa sit mc learner's
permit, og saa kan vi rulle sammen, og skulle han laegge cyklen ned vil jeg
nok ikke graede for meget snot med en aeldrer MC.

> Jeg har selv haft en GSXR750 fra 1992:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=my_GSXR.jpg&m=full

Ja det er lige noejagtig den, endda i samme farve, men jeg syntes at
bagdelen (skaermen), ser lidt anderledes ud paa det billede du har henvist
her. Jeg kan dog ikke lige huske det.

Men lad mig endelig sige at efter at laese dit indlaeg, vente jeg straks
tilbage til saelger, og fremlagde
lidt af disse argumenter som du har listet her, og vupti prisen gik lige ned
med 500 USD, samt at jeg faar hjelm, extra reservedele, og original suzuki
maintiance manual. 500~ 3000 sparet er da ogsaa penge, saa jeg takker
dig/jer mange gange. Og ja jeg har koebt den, jeg faar den leveret i naeste
uge.

Der render dog lidt benz fra den ene af kaburatorene, saa de skal nok
renses. Cyklen har staaet i kommision hos en forhandler i et aar uden at
vaere listet til saelg, og ejer (som er en ven) vil presse forhandleren til
at rense disse inden levering, ellers goer jeg det selv, med al den hjaelp
jeg kan faa fra gruppen her :) .

> Den fungerede da ok, men den er lidt rigelig tung, mener det var 218kg
> tør !

208 kg toer, saa du var taet paa.

Mange venlige hilsner

Per

www.axaptamodules.com/family

PS: Ja og saa er det Formel 1 weekend, i denne weekend her i Indy, jeg har
faaet biletter til racet og jeg vil poste nogle billeder fra loebet paa mit
site. Der er ogsaa billeder af min MC, samt nogle traef jeg har vaeret paa.

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 19-06-04 18:22

Per Jakobsen griflede i news:UIXAc.125435$DG4.34199@fe2.columbus.rr.com:
> Om et par aar saa er knegten 15 arr og saa kan han faa sit mc
> learner's permit, og saa kan vi rulle sammen, og skulle han laegge
> cyklen ned vil jeg nok ikke graede for meget snot med en aeldrer MC.

Øh undskyld, men mener du så, at han som 15 årig skal starte ud med en GSX-R
750 med 130 HK på 208 kg?? Lyder bare lidt voldsomt.... Selvfølgelig er det
da muligt at han kan styre den, jeg sammenligner bare på de sindssyge
personer der kører rundt på voldtunede knallerter herhjemme (de ville aldrig
overleve hvis de havde mere kubik)...

--
Hygge...
Daniel

Fra : Per Jakobsen

Dato : 19-06-04 23:54

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message
> [...]
> da muligt at han kan styre den, jeg sammenligner bare på de sindssyge
> personer der kører rundt på voldtunede knallerter herhjemme (de ville

Den Tanke som du beskriver her, kender jeg saa udemaerket, og jeg ville
aldrig lade min dreng ud paa noget som helst koeretoej, hvis ikke jeg vidste
han ville kunne kontrolere sine hormoner.
(maaske skulle jeg grounde mig selv) :).

Et learner's permit herovre betyder at foereren skal tage et MC kursus, samt
skal koere med hjelm, samt skal koere sammen (ikke paa samme mc) med en
person over 18 der er indehaver af mc kort.
Personen maa heller ikke koere paa motorvej, have passagerer paa cyklen, og
koere om natten.

Saa han vil det foerste aar kun kunne koerer sammen med farmand.

Nu er poden i sig selv meget fornuftig, og det er ham der staar med hjelmen
i haanden naar jeg skal ud og koere, fordi det er fristende at 'glemme' den
naar det er varmt og at det er lovligt at koere uden hjelm. Men reglerne er
anderledes herovre, hjelm hvor jeg bor behoves ikke og jeg har da ogsaa set
unge paa raketter i trafikken lave wheelies og andre imponerende kunster ja
selv i myldertid's trafik, uden hjelm ifoert smart t-shirt og jeans, saa du
har fat i noget og jeg vil ihvertfald holde vagt, og jeg vil betragte det
som helt og holdent mit ansvar at uddanne ham som en ansvarlig mc'ist.

Mvh

Per

Fra : Armand

Dato : 19-06-04 16:16

André T. <fisker@kutter.nordsoen> skrev i en

> [...]
> ville jeg glemme alt om cykler der er 12 år gamle !
> Så hellere en nyere cykel, som ikke koster meget mere, da det er uden

Hvis dén opfattelse holdt stik, så kørte alle tyskere rundt på Ducatier og
MV Agusta's, hvilket de bevisligt ikke gør!

Selvom sagerne er billigere er der stadig en prisforskel at tage i
betragtning, og ligesom at der stadig bliver solgt slave-whiskey efter at
prisen på alkohol faldt forrige år (= kunderne har ikke benyttet prisfaldet
til at upgrade deres whiskey-indkøb til 24 års single malt, men sparer sig
istedet beløbet) vil prisforskellen på halvgamle og nye modeller være til at
føle på :-|

Et godt eksempel er at en af klubmedlemmerne, der var vildt USA-fixeret, for
mange år siden tog over dammen i et års tid på et greencard, og hjemmefra
stod det for ham helt klart at nu skulle han toure rundt på et skrummel af
en HD. Men vel ankommet gik det op for ham at HD'erne måske nok var så meget
billigere end herhjemme, men at de var forholdsvis dyrere i forhold til
resten af markedet - Og derfor endte han med at køre rundt på en
Vetter-spækket CB750

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-06-04 15:20

> [...]
> kaburatoren har faaet nye naale (re jet'et).
> Er der noget jeg skal se specielt efter, ved denne aargang.

Det er lige på skellet hvor GSXR blev vandkølede, og eftersom det ikke er
os, her på gruppen, der kan have overblik over prislejet over there, skal du
selv være opmærksom på at du ikke er ved at købe en oliekølet til de
vandkøledes prisleje

Derudover er de oliekølede GSXR's notoriske knastædere (á "pitting"-tendens
fra fabrikationen af)!

Vær endvidere opmærksom på at indregistrering af en hjembragt amerikaner (om
dét er med i dine planer) ikke er så problemfrit som ved den stigende
populære import fra andet EU-land!!

--
Armand.