delebutik
Fra : busunuss

Dato : 18-06-04 09:35

Vi har en butik/værksted/lager på Nørrebro primært med designvarer der
er sæsonbestemte (sommer). Så hvis du har lyst, eller kender en der
har, til at starte forretning på en ufarlig måde, og hvis du mener at
dine varer vil egne sig til vinterhalvåret, så kan vi evt. dele
butikken op i to parter, hvor vi splejser husleje og tid i butikken,
og du får så mulighed for at sælge dine egne varer her. Månedlige
omkostninger er ca. 1850,- pr. part.

Skriv en mail hvis du vil høre mere. Du må meget gerne skrive hvad du
sælger, erfaring og lidt om dig selv.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 18-06-04 15:49

On 18 Jun 2004 01:34:30 -0700, busunuss wrote in dk.erhverv
<ef792d52.0406180034.1a51fdbd@posting.google.com>:

>Vi har en butik/værksted/lager på Nørrebro primært med designvarer der

dk.erhverv standardsvar sendt
http://www.isa.dknet.dk/~sej/erhverv.html

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Me & my pc.

Dato : 19-06-04 22:45

"Svend Erik Jensen" går du nu ikke i meget små sko ?

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 08:45

"Me & my pc." <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> "Svend Erik Jensen" går du nu ikke i meget små sko ?

Det er man jo desværre nødt til, ellers så oversvømmer folk hurtigt de
forskellige grupper med ligegyldigt nonsens

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-06-04 09:05

On Sat, 19 Jun 2004 23:45:08 +0200, "Me & my pc." <test@test.dk>
wrote:

>"Svend Erik Jensen" går du nu ikke i meget små sko ?

Er du en uerfaren usenetbruger?

Hvem gemmmer sig bag
Navn: "Me & my pc."
Adresse: <test@test.dk>

Vis dit sande ansigt hvis du vil kritisere nogen - eller i det hele
taget blive taget seriøst.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Me & my pc.

Dato : 20-06-04 17:39

Næ, det vil jeg da ikke mene Knud. Med mere end 11 års gennemstrømning i
diverse internet opkoblinger, så tror jeg nok jeg har trukket mine antal kb.

Men jeg syntes at Svend Erik Jensen, snart og altid smider sine standartsvar
efter alting. De fleste er fuldud berettigede, men man kan også blive for
patentlig.
Og det syntes jeg faktisk var tilfældet her !

Med hensyn til mit sande ansigt, så ved du lige så godt som mig, at en valid
e-mail adresse er lig med tons af spam. Og diverse tiltag med fjern dit og
fjern dat i mail adressen ikke hjælper en flyvende hatfis for dem som høster
ved fingernes hjælp.

Me and my PC - er lige nøjagtigt hvem som er afsenderen. Om jeg så vil kalde
mig Nilfisk, Tornerose eller lignende, så er det ene og alene mit valg.

Du ved iøvrigt ligeså godt, at du kan finde min afsender id i headeren på
meddelsen og i yderste konsekvens kan du jo altid melde mig til
abuse@post.tele.dk hvis du syntes jeg træder ved siden af.

Men det korte af det lange, er såmænd bare at jeg var træt af at, hver gang
der bare er en som træder lidt ved siden af, skal vedkommende slås oven i
hoved med en samling regler.

Kim
www.5270.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-06-04 08:50

Me & my pc. wrote:

> Men det korte af det lange, er såmænd bare at jeg var træt af at, hver gang
> der bare er en som træder lidt ved siden af, skal vedkommende slås oven i
> hoved med en samling regler.

- Og det fine ved Svend Eriks svar er jo, at han ikke slår nogen i
hovedet, men vejleder på en konstruktiv måde.

Hvis du mener annonceringer skal være tilladt her i gruppen, så må du
med 11 års erfaring også vide hvordan, der stilles ændringsforslag til
fundatsen.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Work all day

Dato : 21-06-04 14:47

Har ingen ønsker om at ændre fundatsen !

Kim

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-06-04 09:39

On Sun, 20 Jun 2004 18:38:36 +0200, "Me & my pc." <test@test.dk>
wrote:

>Næ, det vil jeg da ikke mene Knud. Med mere end 11 års gennemstrømning i
>diverse internet opkoblinger, så tror jeg nok jeg har trukket mine antal kb.

Jeg spurgte specifikt til usenet.

> [...]
>patentlig.
>Og det syntes jeg faktisk var tilfældet her !

Der var tale om en annonce for udlejning af (en del af) et lokale.

> [...]
>fjern dat i mail adressen ikke hjælper en flyvende hatfis for dem som høster

Jeg får stort set intet spam til den adresse jeg kamouflerer her.

>Me and my PC - er lige nøjagtigt hvem som er afsenderen. Om jeg så vil kalde
>mig Nilfisk, Tornerose eller lignende, så er det ene og alene mit valg.

Når man foretager et valg så foretager man samtidig et fravalg. Men du
har da helt ret, det er dig selv der vælger hvilke fravalg du vil
foretage.

>Du ved iøvrigt ligeså godt, at du kan finde min afsender id i headeren på
>meddelsen og i yderste konsekvens kan du jo altid melde mig til
>abuse@post.tele.dk hvis du syntes jeg træder ved siden af.

Jeg kan ikke se hvilken id du henviser til. Der er en message-id som
TDC sikkert kan spore afsenderen af hvis det er nødvendigt. Jeg finder
dog ikke noget grundlag for at foretage nogen anmeldelse.

>Men det korte af det lange, er såmænd bare at jeg var træt af at, hver gang
>der bare er en som træder lidt ved siden af, skal vedkommende slås oven i
>hoved med en samling regler.

Jeg syntes SEJ gør det på den rigtige måde, men hvis du har nogle
andre forslag til hvordan man skal fortælle folk når de overtræder
reglerne, så er jeg sikker på at SEJ er imødekommende for at overveje
disse.

/Knud

Fra : Work all day

Dato : 21-06-04 14:46

Ok. Knud. Skal vi ikke smide lidt olie på vandet og slutte fred.

Jeg ved godt at du inderest inde har ret, men jeg var simpelthen ved at være
lige så træt af de standart svar som af de "reklame/annonce/spam" indlæg som
finder vej herind.

Usenet vil aldrig ( heldigvis ) blive stilrent, men vi håber begge nok, at
det vil forsætte med at være en kilde til viden og information.

Jeg beklager hvis jeg har trådt dig over tæerne. Dette var ikke min mening.
Jeg skulle bare have luft for noget som irriterede mig.

Kim
www.5270.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-06-04 22:15

On Mon, 21 Jun 2004 15:45:44 +0200, "Work all day" <No@mail.invalid>
wrote:

>Ok. Knud. Skal vi ikke smide lidt olie på vandet og slutte fred.

Jeg ved ikke af at vi skulle være i krig

>Jeg ved godt at du inderest inde har ret, men jeg var simpelthen ved at være
>lige så træt af de standart svar som af de "reklame/annonce/spam" indlæg som
>finder vej herind.

Problemet kan meget hurtigt eskalere.
Der er for mig to metoder/hændelser der vil ske hvis nogen afsender en
annonce. Hvilken der skal benyttes kan vi så overveje:

1: SEJ sender standardbrevet - giver normalt ikke grund til yderligere
debat

2: SEJ stopper med standardbrevet - istedet vil x antal personer fare
over den formastelige med bebrejdelser på forskelligt niveau

Efter nærmere overvejelser vil du nok komme til den afgørelse at af to
onder er den første nok den bedste.

>Usenet vil aldrig ( heldigvis ) blive stilrent, men vi håber begge nok, at
>det vil forsætte med at være en kilde til viden og information.

Jeg har heller ikke nogen forventning om noget klinisk når vi taler
usenet, men blot at de værste forhold bliver ledt hen i den rigtige
retning. Hvis dette ikke sker, så kan vi i den sidste ende nøjes med
en enkelt dk-gruppe.

>Jeg beklager hvis jeg har trådt dig over tæerne. Dette var ikke min mening.
>Jeg skulle bare have luft for noget som irriterede mig.

Jeg har på intet tidspunkt følt mig personligt forfulgt. Der er blot
tale om udveksling af synspunkter, og man kan nok ikke gøre sig nogen
forhåbning om fuld enighed på alle punkter. Hvis jeg så har bidt lidt
hård fra mig, så skyldes det alene formuleringen/tonen i oplægget til
denne debat.

/Knud

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 21-06-04 19:28

On Mon, 21 Jun 2004 10:39:26 +0200, Knud Berggreen wrote in dk.erhverv
<c77dd0p4vt0i9imu116t6ulpf48enke3mr@4ax.com>:

> [...]
>andre forslag til hvordan man skal fortælle folk når de overtræder
>reglerne, så er jeg sikker på at SEJ er imødekommende for at overveje

Enig, det er brugerne der bestemmer en gruppes indhold mere end det er
fundatsen, men hvis brugen af gruppen skrider i forhold til fundatsen
bør man få ændret fundatsen ved hjælp af et OTD så der igen er
overensstemmelse.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 21-06-04 19:28

On Sun, 20 Jun 2004 18:38:36 +0200, Me & my pc. wrote in dk.erhverv
<40d5bd88$0$231$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
>patentlig.
>Og det syntes jeg faktisk var tilfældet her !

Det er også ok, men jeg reagerer kun på salgsannoncer, udlejningstilbud,
jobannoncer og lignende.

Ellers synes jeg gruppen kører godt og det er helt fint at man kommer
langt omkring i diskussionerne.

[...]

>Men det korte af det lange, er såmænd bare at jeg var træt af at, hver gang
>der bare er en som træder lidt ved siden af, skal vedkommende slås oven i
>hoved med en samling regler.

Jeg har såmænd ingen ønsker om at slå nogen i hovedet med "regler" der
egentlig mere er forslag til hvordan man får størst udbytte af de
forskellige grupper.

Selv om nogle tror det, er der ikke egentlige love om hvordan usenet
benyttes, men det er mest praktisk at indlæggene placeres i de rigtige
grupper, da man så har størst chance for at nå sin "målgruppe"