Golf 2, temperatur stiger ved tændt varme
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-06-04 07:23

Hej gruppe

Jeg havde en underlig oplevelse jeg ikke lige havde lagt mærke til før
i min gamle Golf 2'er (men det har sikkert altid været sådan)

Hvis jeg kommer kørende af eks. motorvejen med konstant hastighed og
motoren gennemvarm, men med varmeanlægget slukket, så står viseren ret
konstant liger under 'prikken' ca. 2/3 oppe på instrumentbrættet.

Tænder jeg så varmen (både med og uden blæser) så stiger temperaturen
på instrumentbrættet op til at dække 'prikken' 2/3. Mit store
spørgsmål er nu, hvorfor dælen gør den det? Jeg ville forvente at
temperaturen faldt da der kommer et større køleområde til samme mængde
kølevand.

Temperaturen falder korrekt nok igen når jeg slukke varmeanlægget (der
går lige et minuts tid før det sker.

Der er korrekt mængde vand på, køleren ser fin ud og der er fin
varmeforskel mellem indgang og udgangsslangen på køleren.

(det er en Golf 2 84'er 1.6 benziner)

/Thomas