Afvikling af java
Fra : Martin

Dato : 17-06-04 22:13

Hej gruppe.

Jeg står for at skulle kunne afvikle et javaprogram på et par G4
maskiner med MacOS 9.2.
Ved lidt søgning på nettet har jeg fundet ud af de kun har java1.1.8,
altså uden swing, hvorfor jeg har hentet 2 filer:
MRJ_2.2.5_install.bin og
swingall111.jar.sit
Sidstnævnte skulle indeholde en flok swingkomponenter jeg får brug for i
forbindelse med vinduerne, men er det nødvendigt når man installerer
denne MacOS Runtime? Hvor skal swingall jar filen ligges i fald den er
nødvendig?
Når alt er installeret hvordan skal javaprogrammet så afvikles?
Det er skrevet til at virke på en pc, hvilket det også gør.. men da der
i virksomheden også er apple maskiner skal det også kunne køre på disse.
Indenfor en overskuelig fremtid vil de 2 macs dog skifte til MacOS X -
Panther, hvad skal der så gøres fra min side?

Håber på der sidder nogle javakyndige mac-brugere herinde som vil bruge
5 minutter på at hjælpe mig

mvh
Martin Krarup

Fra : Jesper

Dato : 18-06-04 07:18

Martin <martinkrFJERN@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> Panther, hvad skal der så gøres fra min side?
>
> Håber på der sidder nogle javakyndige mac-brugere herinde som vil bruge

MacOS 9 er slet ikke i stand til at afvikle javaprogrammer direkte, med
mindre der er skrevet en MacOS frontend til det eller det er beregnet
til at kunne afvikles via browserens javaplugin. Du skal installere
MacOS X, det kan direkte afvikle java og swing.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Morten

Dato : 18-06-04 13:20

> MacOS 9 er slet ikke i stand til at afvikle javaprogrammer direkte, med
> mindre der er skrevet en MacOS frontend til

frontend'en installeres sammen med apples håbløse OS9 MRJ - den hedder
såvidt jegf husker Applet-runner

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin

Dato : 20-06-04 10:50

> frontend'en installeres sammen med apples håbløse OS9 MRJ - den hedder
> såvidt jegf husker Applet-runner

Tak for svaret, det lyder som om der er muligheder i det.

-Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-06-04 22:31

Martin <martinkrFJERN@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> MacOS X -
> Panther, hvad skal der så gøres fra min side?

Hvis det er dit eget program, vil jeg foreslå at du skriver det så det
kan afvikles _som applet_ med de ekstra swingpakker du har hentet i
Microsoft Java 1.1. (som er den der er som standard i IE på PC hvis du
ikke installerer Sun's java).

Herefter burde du kunne køre det på Mac'en.

Under OS X så har du en fin normal Java 1.4 til rådighed.
http://bigfoot.com/~thunderbear