!!! HJÆLP !!! Part 2...
Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 19:44

Hej igen.

Ja! Undskyld jeg laver endnu et indlæg, men jeg har desværre ikke penge til
at reparere på noget "forkert"...

Jeg har opsummeret jeres forslag fra det tidligere indlæg den >16. juni kl.
09.33< til enten at være et tændingsproblem eller et brændstofproblem...

Det nye er nu:
Tidligere idag stod jeg strandet på Randers Sygehus med en bil, der nu SLET
ikke ville starte, så jeg blev nødt til at ringe til Autohjælp'en... Da han
kom, sprøjtede han noget starter-spray ind i luftfilteret, og bilen startede
med det samme. Betyder det, at det faktisk er et brændstofproblem, eller kan
det stadig godt være et tændingsproblem? Er det måske brændstofpumpen, der
er ved at stå af? Eller er det indsprøjtningen, der "står" forkert? Kan en
indsprøjtning overhovedet justeres, eller hedder det en ny enhed?

På forhånd takker min kone, min datter på 6 år, mine tvillinger på 9 mdr. og
undertegnede for hjælpen...

Med venlig hilsen
Martin Schulz
Silkeborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-06-04 19:49

Schulz wrote:
> [...]
> Autohjælp'en... Da han kom, sprøjtede han noget starter-spray ind i
> luftfilteret, og bilen startede med det samme. '

Og kørte uden problemer til silkeborg?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 17-06-04 20:14

> Og kørte uden problemer til silkeborg?

Hvis den gjore det, så skal du bare se bort fra mit indlæg om brændstof
pumpen, for så er det ikke den. Men hvis den ikke kørte efter han stoppet
med at sprøjte, så er det der du skal kigge.

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:07

> Hvis den gjore det, så skal du bare se bort fra mit indlæg om brændstof
> pumpen, for så er det ikke den. Men hvis den ikke kørte efter han stoppet
> med at sprøjte, så er det der du skal kigge.

Ja! Bilen kører ok, dog stadig med den tidligere omtalte "huggen"... Da jeg
igen standsede motoren i Århus, ville den igen ikke starte, men da havde jeg
jo luret tricket... Det mystiske er så, da jeg igen kom til Silkeborg og
skulle starte bilen for at hente min datter, startede den som en mis, men
ovre på skolen ville den igen ikke starte.... Jeg synes, det er meget
mystisk?!?!?!?

I hvilken rækkefølge skal jeg efter jeres vurdering fejlsøge, så jeg kommer
hurtigst og billigst til en løsning?

Vi er meget glade for jeres hjælp... Tusind tak!

Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-06-04 21:13

Schulz wrote:
> I hvilken rækkefølge skal jeg efter jeres vurdering fejlsøge, så jeg
> kommer hurtigst og billigst til en løsning?

Jeg vil give Jimmie ret i, at det sagtens kan være pumpen...
Jeg ville starte der.

Lyder motoren normalt?

Den kan også være utæt ved indsugningsmanifolen, hvorved den suger falsk
luft...
Dette kan undersøges ved at sprøjte starter-sprayen på manifolden. Denne
skulle gerne være tæt, og derfor burde intet ske. Hvis der sker noget
(stiger i omdr) kommer sprayen ind i motoren, og den er utæt = ny pakning,
hvis det blot er den der er utæt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:20

> Jeg vil give Jimmie ret i, at det sagtens kan være pumpen...
> Jeg ville starte der.

Ok...

> Lyder motoren normalt?

Der er ingen forskel på motorlyden i forhold til "dengang den kørte godt"...

> [...]
> skulle gerne være tæt, og derfor burde intet ske. Hvis der sker noget
> (stiger i omdr) kommer sprayen ind i motoren, og den er utæt = ny pakning,

Nu du siger det, så lyder der faktisk en lille lidt skurrende lyd, som
sagtens kunne være et "falsk" luftindsug... Det skal jeg lige have
efterprøvet... Er der ikke noget med, at man skal passe lidt på med det der
spray? Det er vist lidt (meget) brændfarligt!!!

Mvh
Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-06-04 21:28

Schulz wrote:
> [...]
> efterprøvet... Er der ikke noget med, at man skal passe lidt på med
> det der spray? Det er vist lidt (meget) brændfarligt!!!

Jep, det er brandfarligt - det er derfor man bruger det...

Så jo, man skal passe på. Men det viser sig hurtigt..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:34

> Jep, det er brandfarligt - det er derfor man bruger det...

Nåhhh!!! ))

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:33

> [...]
der
> spray? Det er vist lidt (meget) brændfarligt!!!

Nå! Forsigtig eller ej, så er det nu afprøvet og der var ingen ændring i
motorgangen uanset, hvor jeg sprøjtede... Jeg sprøjtede ved alle samlinger
fra luftfilteret til insprøjtningen. Bilen startede forøvrigt første gang,
som den burde/skulle. MEGET MYSTISK....

Mvh
Martin

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:41

> Den kan også være utæt ved indsugningsmanifolen, hvorved den suger falsk
> luft...

Ups! Missede lige "manifold".... Prøver lige igen!

Martin

Fra : Schulz

Dato : 17-06-04 21:51

> Ups! Missede lige "manifold".... Prøver lige igen!

Så er det også prøvet! Ingen ændringer i motorgangen, hverken når jeg
sprøjtede på samlingen mellem manifold og injektion, på selve manifolden
eller samlingerne mellem manifold og motor... Det må altså konkluderes, at
det ikke skyldes "falsk luft".

Er næste skridt en udskiftning af pumpen?

Mvh
Martin

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 17-06-04 20:05

> På forhånd takker min kone, min datter på 6 år, mine tvillinger på 9 mdr.
og
> undertegnede for hjælpen...

Ja, det er et brændstof problem, og jeg mener stadig brændstof pumpen, for
vi gjore det samme med at sprøjte lidt starthjælp ind i luftindtaget. Også
starter den.

Prøv dog at tage brændstof slangen af, ved pumpen eller ved filteret. Så kan
du se om den pumper.