SKULLE man overveje et X800 ATI kort?
Fra : Nic

Dato : 17-06-04 19:40

Jeg har aldrig været imponeret over driverne til ATI kort - nok mest derfor jeg er ATI mand.

Nogen der vil argumentere for eller imod?

Vi snakker X800 eller Nvidia 6800GT.

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : MKH1

Dato : 17-06-04 22:43

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message
> Jeg har aldrig været imponeret over driverne til ATI kort - nok mest
derfor jeg er ATI mand.

Klart, klart .....
???

Marni

Fra : mofo

Dato : 18-06-04 06:14

> derfor jeg er ATI mand.

Har du overvejet ATI istedet ?

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 18-06-04 06:24

> Jeg har aldrig været imponeret over driverne til ATI kort - nok mest
derfor jeg er ATI mand
??

> Nogen der vil argumentere for eller imod?
> Vi snakker X800
Dette kort er ikke bare et optunet kort sådan som det plejer at være med pro
kortne fra ATI
sagt på en anden måde når ATI har lanceret et nyt fedt kort som Eks 9600,
9700 eller 9800 så kommer der altid lige en pro til en mer pris på ca.
1000kr. Som egentlig bare er et optunet 9600, 9700 eller 9800 Radeon kort. I
går modtog jeg mit Sapphire X800pro og jeg er meget imponeret over dette
kort den bliver ikke varmere end et 9700 kort og hastigheden har du vel læst
om :)

Nvidia 6800GT.
Jeg kender ikke kortet jeg har læst at den har et stort strømforbrug.
Venligst Glenn.

Fra : Nic

Dato : 18-06-04 08:01

> Nvidia 6800GT.
> Jeg kender ikke kortet jeg har læst at den har et stort strømforbrug.

Det er ultraen der kræver 2x molex. GT gør ikke.

Fra : Erik

Dato : 18-06-04 08:17

"Glenn Hagedorn" <nospglennh@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Nvidia 6800GT.
> Jeg kender ikke kortet jeg har læst at den har et stort strømforbrug.

Desuden er det en del længere end et X800,
hvilket kan være problematisk hvis man har et lille kabinet.

--
Erik

Fra : Nic

Dato : 18-06-04 08:19

> Desuden er det en del længere end et X800,
> hvilket kan være problematisk hvis man har et lille kabinet.

Har man ikke når man jagter så store kort... :)

MSI kommer med en 6800Ultra på 26db kan jeg se - den tror jeg bliver valgt herfra...

Fra : Erik

Dato : 18-06-04 13:04

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Har man ikke når man jagter så store kort... :)
>
> MSI kommer med en 6800Ultra på 26db kan jeg se - den tror jeg bliver valgt herfra...

Eller overvej den her X800 pro med vga silencer:
Og mon ikke den kan moddes til en X800 XT?

--
Erik

Fra : Nic

Dato : 18-06-04 14:52

> Eller overvej den her X800 pro med vga silencer:
> Og mon ikke den kan moddes til en X800 XT?

Det siger de den ikke kan - vi får se ;)

Håber sateme nvidia snart får fingeren ud.

Fra : MKH1

Dato : 18-06-04 15:33

"Erik" <photontorpedo@alphaquadrant.warp> wrote:

> Eller overvej den her X800 pro med vga silencer:
> Og mon ikke den kan moddes til en X800 XT?

Er det ikke svært at modde rammen til en bedre kvalitet?

Marni

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 19-06-04 01:08

> Er det ikke svært at modde rammen til en bedre kvalitet?

Nej ikke i følge dette link:
http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id=MyItemReview&page=1&sn1=&divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=26

Og det anede mig at X800pro kunne modes til X800XT
Okey man skal være ledt heldig med serie nr da det skal slutte med xxx.1
:)
Venligst Glenn.

Fra : MKH1

Dato : 20-06-04 16:05

"Glenn Hagedorn" <nospglennh@esenet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og det anede mig at X800pro kunne modes til X800XT
> Okey man skal være ledt heldig med serie nr da det skal slutte med xxx.1

Tror ikke rigtig på at man kan få fat på et kort
med sådan et serienummer.
Og rammen er jo stadig hurtigere på et XT.
Jeg giver de 500-800 kroner mere for
et rigtigt X800XT, 2 års reklamationsret, og
spare pengene til loddekolben...

Marni.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 20-06-04 20:56

> Tror ikke rigtig på at man kan få fat på et kort
> med sådan et serienummer.

Jeg har lige købt et det serie nr :)

> Og rammen er jo stadig hurtigere på et XT.

Det er akurat det samme ram som sidder på de to kort

> Jeg giver de 500-800 kroner mere for
> et rigtigt X800XT, 2 års reklamationsret,

I USA koster X800XT kortet 100$ mere Min grænse er 3000kr for et grafik kort
og den er allerede overskredet med 500kr.

> og spare pengene til loddekolben...

Jeg kunne ikke drømme om at bruge loddekolbe så var jeg da 100% sikker på
at både kortet og garentien ville være ubruglig,
desuden garentere jeg for at loddekolbe ikke er nævnt et sted i det link
jeg har sendte. Venligst Glenn.

Fra : MKH1

Dato : 21-06-04 00:31

> Jeg har lige købt et det serie nr :)

Fortæl gerne hvordan det skrider frem med at modde

> Det er akurat det samme ram som sidder på de to kort

Næ. Jeg tror på onkel Tom når han skriver;
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040504/ati-x800-02.html

> I USA koster X800XT kortet 100$ mere Min grænse er 3000kr for et grafik
kort
> og den er allerede overskredet med 500kr.

Det er heldigt jeg ingen grænser har
I England koster et XT PE ca. 600.- dkr mere end et PRO. Og man skal heller
ikke betale dansk moms og told.

> [...]
> at både kortet og garentien ville være ubruglig,
> desuden garentere jeg for at loddekolbe ikke er nævnt et sted i det link

Det var bare min måde at skrive at hvis man modder, ryger garantien.

Venligst,
Marni