/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
Ud med G400Max DUalHead og hvad så?
Fra : Peter Andersen


Dato : 04-05-01 21:11

Har et G400Max DualHead som jeg er træt af!! Dvs. mit system kører så
optimalt som det kan osv, men det hakker og bruger temmelig meget CPU når
jeg afspiller DVD.

Så nu vil jeg ha det solgt og så er det jeg spørger:
ville det være bedre at købe et eller andet rimeligt 32MB grafikkort og så
købe en MPEG PCI encoder kort?

www.edbpriser.dk siger noget i retning af:
Creative Labs DXR3 Retail PCI Mpeg3-Card 699 kr.
Real Magic Hollywood+ PCI Mpeg2-Card 631 kr.


hvad er forskellen på disse? MPEG2 og 3? og er der andet jeg skal huske på?

Mit system er: K6-3, 450MHz, 256MB RAM, 12x DVD, og så det der ulykkelige
kort... og Win2k



 
 
Peter Andersen (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 04-05-01 21:26

Sludder....det skal stå DECODER kort selvfølgelig ikke et encoder kort....


"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
news:b1EI6.7316$T22.517213@news010.worldonline.dk...
> Har et G400Max DualHead som jeg er træt af!! Dvs. mit system kører så
> optimalt som det kan osv, men det hakker og bruger temmelig meget CPU når
> jeg afspiller DVD.
>
> Så nu vil jeg ha det solgt og så er det jeg spørger:
> ville det være bedre at købe et eller andet rimeligt 32MB grafikkort og så
> købe en MPEG PCI encoder kort?
>
> www.edbpriser.dk siger noget i retning af:
> Creative Labs DXR3 Retail PCI Mpeg3-Card 699 kr.
> Real Magic Hollywood+ PCI Mpeg2-Card 631 kr.
>
>
> hvad er forskellen på disse? MPEG2 og 3? og er der andet jeg skal huske
på?
>
> Mit system er: K6-3, 450MHz, 256MB RAM, 12x DVD, og så det der ulykkelige
> kort... og Win2k
>
>



Henrik V! (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik V!


Dato : 04-05-01 21:50

Hollywood kortet bruger jeg selv... Det virker MAX! Bortset fra det
konflikter med mit netkort... Det er kanon fedt, når man sætter Remote
Controllen til - der kan bare vær nogle problemer med at initialisere.
Men... Hvis du skal ha' nyt grafikkort, fordi Matrox'en er for langsom, så
køb da et med TV-Out - det er garanteret ligeså godt om ikke bedre til at
afspille DVD en G400 er...

mvh

/Henrik!

--
AMD486DX4/133@160 P75@100 P90@120 P100@133 P166@200
K6 233@266 P2 266@333 (2.5x133) C300A@504 C366@566 C600@927

Overclocking?!? Mig? No way...
"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
news:RfEI6.7325$T22.519193@news010.worldonline.dk...
> Sludder....det skal stå DECODER kort selvfølgelig ikke et encoder kort....
>
>
> "Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
> news:b1EI6.7316$T22.517213@news010.worldonline.dk...
> > Har et G400Max DualHead som jeg er træt af!! Dvs. mit system kører så
> > optimalt som det kan osv, men det hakker og bruger temmelig meget CPU
når
> > jeg afspiller DVD.
> >
> > Så nu vil jeg ha det solgt og så er det jeg spørger:
> > ville det være bedre at købe et eller andet rimeligt 32MB grafikkort og

> > købe en MPEG PCI encoder kort?
> >
> > www.edbpriser.dk siger noget i retning af:
> > Creative Labs DXR3 Retail PCI Mpeg3-Card 699 kr.
> > Real Magic Hollywood+ PCI Mpeg2-Card 631 kr.
> >
> >
> > hvad er forskellen på disse? MPEG2 og 3? og er der andet jeg skal huske
> på?
> >
> > Mit system er: K6-3, 450MHz, 256MB RAM, 12x DVD, og så det der
ulykkelige
> > kort... og Win2k
> >
> >
>
>



Peter Andersen (04-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 04-05-01 23:05

Der er sådan set også TV out på G400, men jeg har ikke noget at bruge det
til p.t.
I øvrigt kører det dårligere når jeg slår det til...men det kan da gost være
at det så kan køre ok med en ext. MPEG encoder...

"Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote in message
news:9cv48d$hdk$1@sunsite.dk...
> Hollywood kortet bruger jeg selv... Det virker MAX! Bortset fra det
> konflikter med mit netkort... Det er kanon fedt, når man sætter Remote
> Controllen til - der kan bare vær nogle problemer med at initialisere.
> Men... Hvis du skal ha' nyt grafikkort, fordi Matrox'en er for langsom, så
> køb da et med TV-Out - det er garanteret ligeså godt om ikke bedre til at
> afspille DVD en G400 er...
>
> mvh
>
> /Henrik!
>
> --
> AMD486DX4/133@160 P75@100 P90@120 P100@133 P166@200
> K6 233@266 P2 266@333 (2.5x133) C300A@504 C366@566 C600@927
>
> Overclocking?!? Mig? No way...
> "Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
> news:RfEI6.7325$T22.519193@news010.worldonline.dk...
> > Sludder....det skal stå DECODER kort selvfølgelig ikke et encoder
kort....
> >
> >
> > "Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
> > news:b1EI6.7316$T22.517213@news010.worldonline.dk...
> > > Har et G400Max DualHead som jeg er træt af!! Dvs. mit system kører så
> > > optimalt som det kan osv, men det hakker og bruger temmelig meget CPU
> når
> > > jeg afspiller DVD.
> > >
> > > Så nu vil jeg ha det solgt og så er det jeg spørger:
> > > ville det være bedre at købe et eller andet rimeligt 32MB grafikkort
og
> så
> > > købe en MPEG PCI encoder kort?
> > >
> > > www.edbpriser.dk siger noget i retning af:
> > > Creative Labs DXR3 Retail PCI Mpeg3-Card 699 kr.
> > > Real Magic Hollywood+ PCI Mpeg2-Card 631 kr.
> > >
> > >
> > > hvad er forskellen på disse? MPEG2 og 3? og er der andet jeg skal
huske
> > på?
> > >
> > > Mit system er: K6-3, 450MHz, 256MB RAM, 12x DVD, og så det der
> ulykkelige
> > > kort... og Win2k
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Brian Olsen (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Olsen


Dato : 05-05-01 02:52

"Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9cv48d$hdk$1@sunsite.dk...
> Hollywood kortet bruger jeg selv... Det virker MAX! Bortset fra det
> konflikter med mit netkort... Det er kanon fedt, når man sætter Remote
> Controllen til - der kan bare vær nogle problemer med at initialisere.
> Men... Hvis du skal ha' nyt grafikkort, fordi Matrox'en er for langsom, så
> køb da et med TV-Out - det er garanteret ligeså godt om ikke bedre til at
> afspille DVD en G400 er...
>

Pladder.. G400 MAX leverer perfekt TV-out til DVD
det nytter ikke noget at købe et andet kort med TV-out...

Problemet i dit system er at DVD kræver en god processorydelse
ved DVD afspilning... og det kan din AMD K6-3 450 ikke levere !!

Du kan undgå at opgradere dit bundkort + CPU ved at købe et
Hollywood+ kort som leverer perfekt hardware DVD afspilning...
Alternativet er at skifte bundkort + CPU... Min erfaring er at du
skal bruge MINDST en Duron 800 MHz for at levere flydende
DVD med software DVD via dit alm grafikkort...

MVH
Brian Olsen




Bobby (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 05-05-01 06:02

Det bør lige nævnes at jeg kørte med Hollywood-kortet på min gamle AMD K6
200 mhz. og det virkede absolut perfekt - Så man må sige at til disse
"svage" processorer, er Hollywood det eneste der dur´, og først når man
kommer op i +800 mhz. ca. kan man begynde at snakke om soft-DVD.

På min Duron 800 kører software-dekodning perfekt, faktisk så godt, at jeg
sagtens kunne undvære Hollywood-kortet... Hvis det altså ikke lige var for
TV-udgangen...


Mvh.
Bobby


"Brian Olsen" <Djarnis@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Pladder.. G400 MAX leverer perfekt TV-out til DVD
> det nytter ikke noget at købe et andet kort med TV-out...
>
> Problemet i dit system er at DVD kræver en god processorydelse
> ved DVD afspilning... og det kan din AMD K6-3 450 ikke levere !!
>
> Du kan undgå at opgradere dit bundkort + CPU ved at købe et
> Hollywood+ kort som leverer perfekt hardware DVD afspilning...
> Alternativet er at skifte bundkort + CPU... Min erfaring er at du
> skal bruge MINDST en Duron 800 MHz for at levere flydende
> DVD med software DVD via dit alm grafikkort...
>
> MVH
> Brian Olsen
>
>
>



Peter Andersen (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 05-05-01 06:43

Ja, det er også min erfaring..

Jeg er lige blevet tilbudt et gratis DXR2 (var det vist han kaldte det) fra
Creative Labs....er der ok i forhold til Hollywood+




"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9d01i3$2je1$1@news.cybercity.dk...
> Det bør lige nævnes at jeg kørte med Hollywood-kortet på min gamle AMD K6
> 200 mhz. og det virkede absolut perfekt - Så man må sige at til disse
> "svage" processorer, er Hollywood det eneste der dur´, og først når man
> kommer op i +800 mhz. ca. kan man begynde at snakke om soft-DVD.
>
> På min Duron 800 kører software-dekodning perfekt, faktisk så godt, at jeg
> sagtens kunne undvære Hollywood-kortet... Hvis det altså ikke lige var
for
> TV-udgangen...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
> "Brian Olsen" <Djarnis@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Pladder.. G400 MAX leverer perfekt TV-out til DVD
> > det nytter ikke noget at købe et andet kort med TV-out...
> >
> > Problemet i dit system er at DVD kræver en god processorydelse
> > ved DVD afspilning... og det kan din AMD K6-3 450 ikke levere !!
> >
> > Du kan undgå at opgradere dit bundkort + CPU ved at købe et
> > Hollywood+ kort som leverer perfekt hardware DVD afspilning...
> > Alternativet er at skifte bundkort + CPU... Min erfaring er at du
> > skal bruge MINDST en Duron 800 MHz for at levere flydende
> > DVD med software DVD via dit alm grafikkort...
> >
> > MVH
> > Brian Olsen
> >
> >
> >
>
>



Brian Olsen (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Brian Olsen


Dato : 05-05-01 12:36

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:XpMI6.7454$T22.578067@news010.worldonline.dk...
> Ja, det er også min erfaring..
>
> Jeg er lige blevet tilbudt et gratis DXR2 (var det vist han kaldte det)
fra
> Creative Labs....er der ok i forhold til Hollywood+

Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
så kører dit DVD perfekt

MVH
Brian Olsen



Peter Andersen (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 05-05-01 13:29

"Brian Olsen" <Djarnis@mailme.dk> wrote in message
news:9d0off$c35$1@sunsite.dk...
> "Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> news:XpMI6.7454$T22.578067@news010.worldonline.dk...
> > Ja, det er også min erfaring..
> >
> > Jeg er lige blevet tilbudt et gratis DXR2 (var det vist han kaldte det)
> fra
> > Creative Labs....er der ok i forhold til Hollywood+
>
> Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
> Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
> så kører dit DVD perfekt

Ja det troede jeg også!!
Kortet er et Dxr2, CT7120. Det er den første model af Dxr2 de har lavet ,
der findes et par mere....

Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører mildesttalt
dårligt!!
Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det virker
også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...
Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er det
normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...

Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se om
jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et H+...

Måske er der andre der har haft problemer som disse her?



Bobby (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 05-05-01 17:30

Et af de danske datablade lavede på et tidspunkt en test af grafikkort, med
henblik på DVD-afspilning. Hollywood+ gav den bedste billedkvalitet, dog var
der et som kom op på siden.
Hollywoodkortet var det eneste som hardware-dekodede, resten brugte
software.

MEN... De skrev nemlig at man skulle sørge for at få fat i det originale
Hollywood, da kopierne (Inclusive Creatives vel) ikke kunne levere samme
billedkvalitet.
De havde først prøvet med en kopi, som så ganske godt ud, men da de så
prøvede originalen, var der så stor forskel, at de ikke ville drømme om at
skifte tilbage igen ! Stof til eftertanke...


Mvh.
Bobby


> > Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
> > Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
> > så kører dit DVD perfekt


> Ja det troede jeg også!!
> Kortet er et Dxr2, CT7120. Det er den første model af Dxr2 de har lavet ,
> der findes et par mere....
>
> Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører mildesttalt
> dårligt!!
> Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det
virker
> også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...
> Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er det
> normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...
>
> Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se om
> jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et H+...
>
> Måske er der andre der har haft problemer som disse her?
>
>



Peter Andersen (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 05-05-01 17:34

Hmmmmmm!!!
Det var lidt interessant....

Men kan man så regne med at et Hollywood+ også ER sådan et? eller findes der
kopier med samme navn?


"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9d19qm$16ka$1@news.cybercity.dk...
> Et af de danske datablade lavede på et tidspunkt en test af grafikkort,
med
> henblik på DVD-afspilning. Hollywood+ gav den bedste billedkvalitet, dog
var
> der et som kom op på siden.
> Hollywoodkortet var det eneste som hardware-dekodede, resten brugte
> software.
>
> MEN... De skrev nemlig at man skulle sørge for at få fat i det originale
> Hollywood, da kopierne (Inclusive Creatives vel) ikke kunne levere samme
> billedkvalitet.
> De havde først prøvet med en kopi, som så ganske godt ud, men da de så
> prøvede originalen, var der så stor forskel, at de ikke ville drømme om at
> skifte tilbage igen ! Stof til eftertanke...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
> > > Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
> > > Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
> > > så kører dit DVD perfekt
>
>
> > Ja det troede jeg også!!
> > Kortet er et Dxr2, CT7120. Det er den første model af Dxr2 de har lavet
,
> > der findes et par mere....
> >
> > Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører mildesttalt
> > dårligt!!
> > Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det
> virker
> > også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...
> > Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er det
> > normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...
> >
> > Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se
om
> > jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et
H+...
> >
> > Måske er der andre der har haft problemer som disse her?
> >
> >
>
>



Peter Andersen (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 07-05-01 10:11

Jep, fik det gratis, men det er noget skod!!



"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> wrote in message
news:LXVI6.8529$T22.678361@news010.worldonline.dk...
> Hmmmmmm!!!
> Det var lidt interessant....
>
> Men kan man så regne med at et Hollywood+ også ER sådan et? eller findes
der
> kopier med samme navn?
>
>
> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> news:9d19qm$16ka$1@news.cybercity.dk...
> > Et af de danske datablade lavede på et tidspunkt en test af grafikkort,
> med
> > henblik på DVD-afspilning. Hollywood+ gav den bedste billedkvalitet, dog
> var
> > der et som kom op på siden.
> > Hollywoodkortet var det eneste som hardware-dekodede, resten brugte
> > software.
> >
> > MEN... De skrev nemlig at man skulle sørge for at få fat i det originale
> > Hollywood, da kopierne (Inclusive Creatives vel) ikke kunne levere samme
> > billedkvalitet.
> > De havde først prøvet med en kopi, som så ganske godt ud, men da de så
> > prøvede originalen, var der så stor forskel, at de ikke ville drømme om
at
> > skifte tilbage igen ! Stof til eftertanke...
> >
> >
> > Mvh.
> > Bobby
> >
> >
> > > > Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
> > > > Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
> > > > så kører dit DVD perfekt
> >
> >
> > > Ja det troede jeg også!!
> > > Kortet er et Dxr2, CT7120. Det er den første model af Dxr2 de har
lavet
> ,
> > > der findes et par mere....
> > >
> > > Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører
mildesttalt
> > > dårligt!!
> > > Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det
> > virker
> > > også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...
> > > Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er
det
> > > normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...
> > >
> > > Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se
> om
> > > jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et
> H+...
> > >
> > > Måske er der andre der har haft problemer som disse her?
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Thumb (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Thumb


Dato : 07-05-01 11:54

On Sat, 5 May 2001 18:29:31 +0200, "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote:

>Et af de danske datablade lavede på et tidspunkt en test af grafikkort, med
>henblik på DVD-afspilning. Hollywood+ gav den bedste billedkvalitet, dog var
>der et som kom op på siden.
>Hollywoodkortet var det eneste som hardware-dekodede, resten brugte
>software.
>

Nej, et mpeg kort bruger da hardware.

Prøv med hollywood plus win2k drivere

http://www.realmagic.com

http://www.sigmadesigns.com/support/download_hollywood_plus_win2000.htm

Hvis ikke det du'er så må du søge på nettet efter DXR2 win2k drivere.

mvh

John

>MEN... De skrev nemlig at man skulle sørge for at få fat i det originale
>Hollywood, da kopierne (Inclusive Creatives vel) ikke kunne levere samme
>billedkvalitet.
>De havde først prøvet med en kopi, som så ganske godt ud, men da de så
>prøvede originalen, var der så stor forskel, at de ikke ville drømme om at
>skifte tilbage igen ! Stof til eftertanke...
>
>
>Mvh.
>Bobby
>
>
>> > Det er faktisk nøjagtig det samme kort...
>> > Det er bare en Creative-kopi... Nap du det...
>> > så kører dit DVD perfekt
>
>
>> Ja det troede jeg også!!
>> Kortet er et Dxr2, CT7120. Det er den første model af Dxr2 de har lavet ,
>> der findes et par mere....
>>
>> Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører mildesttalt
>> dårligt!!
>> Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det
>virker
>> også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...
>> Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er det
>> normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...
>>
>> Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se om
>> jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et H+...
>>
>> Måske er der andre der har haft problemer som disse her?
>>
>>
>


Karsten Vinding (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Vinding


Dato : 07-05-01 19:19

Peter Andersen wrote:

> Driveren er den samme som bruges til win 98SE. Og det kører mildesttalt
> dårligt!!
> Der er en blå streger rundt i billedet, i linie med kontrasterne, det virker
> også som om opløsningen er dårlig, og det er temmelig uskarp...

Da vel kun hvis du ser på din PC-monitor?

> Udgangen fra mit alm. skærmkort skal routes igennem MPEG kortet, er det
> normalt også for nu-tidige kort? Det er er fra 1997...

Jeg ved ikke med nutidige kort, men jeg ved at DXR2 (der virker som det
skal) har en fortræffelig billedkvalitet via S-VHS og composite
udgangen, på et TV, men en ret så ringe kvalitet på en PC-skærm.
Forskellen er rigtig stor.

> Måske er det bare et spørgsmål om win2k drivere... men nej, jeg vil se om
> jeg ikke kan skaffe et Dxr3 og så se om det ikke er bedre...eller et H+...
>
> Måske er der andre der har haft problemer som disse her?

Problemerne med kvaliteten på PC-monitor kommer du ikke uden om, men på
dit fjernsyn skulle du gerne have prima billedkvalitet.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Lars Krag (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Lars Krag


Dato : 07-05-01 19:31


"Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3AF6E70D.25291A47@spamfilter.dk...
[SNIP]
> Problemerne med kvaliteten på PC-monitor kommer du ikke uden om, men på
> dit fjernsyn skulle du gerne have prima billedkvalitet.

Det er også min erfaring. Jeg har et kort siddende i min sekundære pc, og
det er så som så med pc monitor kvaliteten. DVD film er væsentligt pænere i
software både på Radeon og Geforce kort i alt fald. Men med det medfølgende
S-vhs stik fungerer det fint, og billedet på TV-et er helt perfekt. Her hos
mig i alt fald.

Lars




Peter Andersen (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 07-05-01 20:09

hmm... Det har jeg faktisk ikke prøvet...
Desværre er det mest på min PC skærm jeg skal se film...

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message
news:jRBJ6.12718$T22.1138899@news010.worldonline.dk...
>
> "Karsten Vinding" <karstenv@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> news:3AF6E70D.25291A47@spamfilter.dk...
> [SNIP]
> > Problemerne med kvaliteten på PC-monitor kommer du ikke uden om, men på
> > dit fjernsyn skulle du gerne have prima billedkvalitet.
>
> Det er også min erfaring. Jeg har et kort siddende i min sekundære pc, og
> det er så som så med pc monitor kvaliteten. DVD film er væsentligt pænere
i
> software både på Radeon og Geforce kort i alt fald. Men med det
medfølgende
> S-vhs stik fungerer det fint, og billedet på TV-et er helt perfekt. Her
hos
> mig i alt fald.
>
> Lars
>
>
>



Peter Andersen (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 07-05-01 20:50

Jo i havde ret..... meget fint billede på et TV....
Så skal jeg bare finde ud af om jeg vil ofre over 500 på at få et lige så
flot billede på min skærm!!!! HJÆLP!

Men kort sagt: er der andre ting jeg vil opnå ved at købe et H+ frem for
dette gamle DXR2? pænere billede, bedre lyd, jeg ved ikke der er AC3 udgang
og alt det der på det her også...

Peter



Thomas Eriksen (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Eriksen


Dato : 06-05-01 11:08

"Brian Olsen" <Djarnis@mailme.dk> wrote in message
news:9cvm9p$i0f$1@sunsite.dk...

> Pladder.. G400 MAX leverer perfekt TV-out til DVD
> det nytter ikke noget at købe et andet kort med TV-out...

Og dog, der findes jo kort som er rigtig gode til at afspille DVD, her
tænker jeg på ATI kort. Jeg kan huske dengang jeg kørte med en Celeron 300A
der var det ATI kort jeg testede bedre til DVD end et TNT2 når jeg
overclockede CPU'en til 450. Så jeg tror faktisk at et ATI Radeon vil kunne
lever en rimelig god ydelse selv på en K6.

--
Med venlig hilsen
Thomas Eriksen

http://www.hardwareonline.dk Danmarks fedeste hardwareside
http://www.atcomputing.dk Støjsvage kabinetter, kølere mv.



Bobby (05-05-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 05-05-01 00:31

Hej.


Jeg har et Hollywood + dekoderkort, som jeg er 100% tilfreds med. Nu har jeg
så lige købt nyt grafikkort, ATI Radeon 32 mb, og jeg må sige at jeg blev
overrasket over kvaliteten ved softwaredekodning af DVD via dette kort - jeg
kan ikke se forskel på Hollywoodkortet og Radeon ! Det skal lige siges at
jeg har en 800 mhz. Duron, det gør måske en forskel...

Men, for sådan et er der jo altid, når det kommer til TV-udgang, kan Radeon
selvfølgelig ikke være med, da det ikke har en sådan
Der er Hollywood suverænt, man plugger bare kablet i fjerneren, og så kører
det - Ikke noget med at billedet ikke fylder skærmen ud, eller dårlig
kvalitet og sådan.

Bare min erfaring...

Mvh.
Bobby


"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:b1EI6.7316$T22.517213@news010.worldonline.dk...
> Har et G400Max DualHead som jeg er træt af!! Dvs. mit system kører så
> optimalt som det kan osv, men det hakker og bruger temmelig meget CPU når
> jeg afspiller DVD.
>
> Så nu vil jeg ha det solgt og så er det jeg spørger:
> ville det være bedre at købe et eller andet rimeligt 32MB grafikkort og så
> købe en MPEG PCI encoder kort?
>
> www.edbpriser.dk siger noget i retning af:
> Creative Labs DXR3 Retail PCI Mpeg3-Card 699 kr.
> Real Magic Hollywood+ PCI Mpeg2-Card 631 kr.
>
>
> hvad er forskellen på disse? MPEG2 og 3? og er der andet jeg skal huske
på?
>
> Mit system er: K6-3, 450MHz, 256MB RAM, 12x DVD, og så det der ulykkelige
> kort... og Win2k
>
>



Thomas Eriksen (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Eriksen


Dato : 06-05-01 11:10

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9cve48$23pe$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har et Hollywood + dekoderkort, som jeg er 100% tilfreds med. Nu har
jeg
> så lige købt nyt grafikkort, ATI Radeon 32 mb, og jeg må sige at jeg blev
> overrasket over kvaliteten ved softwaredekodning af DVD via dette kort -
jeg
> kan ikke se forskel på Hollywoodkortet og Radeon ! Det skal lige siges at
> jeg har en 800 mhz. Duron, det gør måske en forskel...

Faktisk er det ikke Software med ATI kort, De har nemlig hardware
finktionerne indbygget i chippen og derfor er de meget gode til at afspille
DVD film.

--
Med venlig hilsen
Thomas Eriksen

http://www.hardwareonline.dk Danmarks fedeste hardwareside
http://www.atcomputing.dk Støjsvage kabinetter, kølere mv.



finnholger (06-05-2001)
Kommentar
Fra : finnholger


Dato : 06-05-01 20:39

Dvs. at man bør købe et Radeon med TV-OUT?

"Thomas Eriksen" <thomas@hardwareonline.dk> wrote in message
news:9d37st$peg$2@sunsite.dk...
> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> news:9cve48$23pe$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg har et Hollywood + dekoderkort, som jeg er 100% tilfreds med. Nu har
> jeg
> > så lige købt nyt grafikkort, ATI Radeon 32 mb, og jeg må sige at jeg
blev
> > overrasket over kvaliteten ved softwaredekodning af DVD via dette kort -
> jeg
> > kan ikke se forskel på Hollywoodkortet og Radeon ! Det skal lige siges
at
> > jeg har en 800 mhz. Duron, det gør måske en forskel...
>
> Faktisk er det ikke Software med ATI kort, De har nemlig hardware
> finktionerne indbygget i chippen og derfor er de meget gode til at
afspille
> DVD film.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Thomas Eriksen
>
> http://www.hardwareonline.dk Danmarks fedeste hardwareside
> http://www.atcomputing.dk Støjsvage kabinetter, kølere mv.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste