Spørgsmål om gs 550 E
Fra : Jørgen ley

Dato : 17-06-04 16:35

Hej Ng

Jeg påtænker mig at købe en Suzuki 550 GS E fra 83
med 98000 på bagen hvad skal den koste ? den ser pæn ud og kører godt synes
jeg
men har ikke siddet på en bike siden 1982 er den svær at syne.. Hvad kan i
ellers sige om den ?? positive negative ting

Jørgen (GS 550 E Måske :)

Fra : JR

Dato : 17-06-04 20:54

98000km er godt nok en pæn sjat km, du kigger sandsynligvis ind i en 25 tkr
motorrenovering.

JimR

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-04 21:04

> 98000km er godt nok en pæn sjat km, du kigger sandsynligvis ind i en
> 25 tkr motorrenovering.

Hvorfor lige 25000,-?

Jeg vil give dig ret i at 98000km måske er en del, men hvis den kører
godt og ikke bruger ret meget olie, så ser jeg ikke et stort problem i
at købe den.

Jeg mener ikke at man skal lægge ret meget i kilometerstanden på en 21
år gammel cykel. Det er langt vigtigere hvordan den er blevet behandlet
i de 21 år.

Jeg vil anbefale Jørgen at han som minimum spørger efter hvor meget olie
den bruger, og så håber på at sælgeren taler sandt. Det er nok lidt
svært at se et forbrug på en testtur. Hvis man kan det, så er den
virkeligt gal.

Som med alle cykler i den alder skal man være beredt på at man kan komme
til at skulle skrue lidt og skifte nogle dele her og der. Med en så
billig cykel kan det ikke betale sig at sende den til mekaniker (IMHO),
så man skal selv kunne gøre det. Kan man selv gøre det, så er problemet
ikke så stort og en cylinder/stempelrenovering kan klares for godt
2000,- i dele.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 17-06-04 23:03

Martin Sørensen <mos@laxity.invalid> skrev i en

> Hvorfor lige 25000,-?
> ..........Kan man selv gøre det, så er problemet
> ikke så stort og en cylinder/stempelrenovering kan klares for godt
> 2000,- i dele.

Øh?
1000-1300 kr pr hul i stempler/ringe og opboring!

--
Armand

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-06-04 23:23

>>> 98000km er godt nok en pæn sjat km, du kigger sandsynligvis ind i en
> Øh?
> 1000-1300 kr pr hul i stempler/ringe og opboring!

Sorry, jeg havde fået ind i hovedet at det var en twin.
Med dobbelt så mange cylindere hedder det selvfølgelig dobbelt pris i
reservedele..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : JR

Dato : 18-06-04 10:01

Det er nogenlunde hvad det koster hvis man kører cyklen ned til et værksted
og beder dem om at renovere en 4 cyl MC

JimR

Fra : Armand

Dato : 17-06-04 21:47

Jørgen ley <joergen@ley-frantsen.dk> skrev i en

> Jeg påtænker mig at købe en Suzuki 550 GS E fra 83
> med 98000 på bagen hvad skal den koste ?

Hvis du spørger mig: Ikke over 15.000,-!
Men check selv niveauet i den blå Avis [ www.dba.dk ]

> .................den ser pæn ud og kører godt
> synes jeg men har ikke siddet på en bike siden 1982 er den svær at syne..

Motorcykler der ikke har skraldebang-udstødning på og hvis skiver ellers
holder min.-tykkelsen glider lige igennem ethvert syn!

> Hvad kan i ellers sige om den ?? positive negative ting

Som alle 'Zukier og ikke mindst dem med år og km's på bagen, er det
væsentligt at man sikrer sig at ladesystemet virker!
Vær sikker på at der er masser af strøm på til at den kan starte og forvis
dig om at den lader med mere end 14V fra omkring 3.000 rpm.
Ladesystemet er dyre sager at udskifte på, så der bør ikke gåes på kompromis
med problemer deromkring :-|

Derudover er der alle brugtkøbets sædvanlige detaljer at hænge sig i; men ud
fra alderen er det nok en ide at danne sig et billede af olieforbruget ved
at vurdere flow'et ud gennem oliepåfyldningsproppen når motoren kører (=
kompression der p.g.a slid fiser forbi stempelringene og ned i
krumtaphuset!)

--
Armand.