ungarn
Fra : la_dk

Dato : 17-06-04 16:28

Jeg tænker på at rejse en tur til Ungarn, fordi priserne har været rimelige
før i tiden, men er det stadig billigt at "leve" dernede?? Hvilket
rejseselskab kan evt. anbf. og er der et rigtig lækkert område som man skal
besøge?? Et eks, had koster en middag m. hele svineriet til??
Pft. liseaa

Fra : Heidi Berg Kristense~

Dato : 19-06-04 21:56

Hej,
Jeg har været i Ungarn på ferie 9 gange. Jeg elsker at være dernede, men har
holdt lidt "fri" derfra i nogle år nu.
Sidst jeg var dernede var priserne ok. Det var i 2001. Jeg var mest omkring
søen Balaton. Der er dejligt og masser af steder man kan se. Det er klart at
når man er i turistområdet så er priserne også lidt dyrere....lidt :)
Jeg ved ikke lige hvem der kan anbefales som rejsearrangør da min familie og
jeg selv kørte. Men jeg kan da fortælle dig at overnatning i egen lejlighed
ca. er 25 euro pr nat for 2 personer i år. Man skal ikke gå til
turistkontorerne for at leje lejligheder....men finde en privatperson. Der
er normalt så lidt at spare.
Med hensyn til mad priser. Skal man på Csarda (rigtig ungarsk restaurant) så
koster mad ca. 500 kr for 4 personer. Og så får man en god portion. Det er
klart, det er svært lige at sætte en pris på fordi det kommer jo an på hvad
man vælger osv.
Jeg ved ikke hvor meget de generelle priser i supermarkederne har ændret
sig, men i 2001 kostede 2 liter cola ca. 10 kr, franskbrød ca. 3 kr, mælk
ca. 3 kr pr liter. Det er rimelig overkommeligt at leve dernede vil jeg
sige.
Vil man rundt og se lidt f.eks. i Budapest så tag evt på en bustur med
guide. Men ellers kan man sagtens køre til de forskellige sights omkring
søen. Hvis man vælger at køre til Budapest....så pas på huller i vejen og
sporvognene!!! :) hihi
Omkring søen er der mange aktiviteter. Nede ved havnen kan der være
folkedans en aften, på Tihany (halvøen) er der absolut dejligt. Man kan tage
med færgen over på den anden side af søen. Eller sætte sig og få en kæmpe is
dessert til 30 kr og nyde udsigten.
Der er også mange borge omkring søen og et rigtig pænt slot i Keszthely.

ja jeg kunne blive ved.....har som sagt set en del dernede de 9 gange :)

Men Ungarn er bestemt er dejligt land med flinke folk og en ganske flot
natur.....og det er børnevenligt.

hilsen
Heidi

Fra : aogs

Dato : 20-06-04 09:52

"la_dk" skrev d. 17-06-04 16:28 dette indlæg :
> [...]
skal
> besøge?? Et eks, had koster en middag m. hele svineriet til??

Jeg har besøgt Ungarn mange gange, første gang i 1987 og skal derned
igen i år. Ungarn er et dejligt ferieland og vi synes stadig det er
meget billigt, det er dog billigst at booke din feriebolig selv, det kan
du gøre gennem Balatontourist - http://www.balatontourist.hu/ - det er
flinke folk. Vi bor hver år i et hus i byen Balatonalmádi på nordsiden
af søen, prisen er ca. kr. 300 pr. døgn (findes billigere og dyre). Du
kan vælge at køre med bus derned Skave Turistfart køre derned hele
skoleferien til rimelige priser - http://www.skave-turistfart.dk/ - der
kan du også vælge kun at benytte transport.
Ungarn er stadig et billigt land, dog ikke så billig som tjekkiet, men
kun halvt så dyrt som Danmark, tror jeg.
Hilsen Aogs

http://www.kandu.dk/