Moms / skat
Fra : The Mann

Dato : 17-06-04 16:23

Hejsa NG

Er lige startet som selvstændig (enmandsfirma leasing)

SÅ hvordan hvornår betaler mand skat , kan man selv udregne det ?

Og hvad med momsen ? den kan vel ikke være så tricky? eller hvad

På forhånd tak og ved manglende respons fra min side ,skyldes det at jeg får
svarene oplæst af konen !

og god weekend til alle jer som læser dette

THE MANN

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-06-04 16:43

In <40d1b798$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> "The Mann" <perhamann29@hotmail.com> writes:

> [...]

>SÅ hvordan hvornår betaler mand skat , kan man selv udregne det ?

>Og hvad med momsen ? den kan vel ikke være så tricky? eller hvad

Jo i starten kan det vaere svaert, saa kontakt en revisor eller det lokale
"Center For Virksomhedsudvikling" (maaske hedder det lidt noget andet) og
faa vejledning til moms.

Mvh
Martin

Fra : Mercuria

Dato : 17-06-04 20:23

Selvstændige erhvervsdrivende skal betale skat af det overskud, virksomheden
giver i et kalenderår.
Indehaverens hævninger af penge er skattefri.
Det kan ses af, at hvis virksomheden i et kalenderår giver underskud, bliver
der ingen skat, - som sagt heller ikke af det, indehaveren har hævet.

Skat for enkeltmandsfirma opkræves i Danmark som B-skat, der er en foreløbig
forskudsskat, som opkræves over 10 gange på gule girokort.
De kommer sammen med en Forskudsopgørelse ligesom til lønmodtagere.
Du bestemmer selv, hvad årets overskud vil blive. Efter kalenderåret
reguleres til det realiserede overskud og skatten opgøres og
tilbagebetales - eller ekstraopkræves.

Momsen ER tricky og har ikke gjort livet lettere for erhvervsdrivende.
Ved anvendelse af et godt finansprogram, beregnes momsen hele tiden
automatisk af de indtastede bilag.

--
Mercuria Administrative Services
Østergade 1

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-06-04 20:58

"Mercuria" <mail@mercuria.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> der ingen skat, - som sagt heller ikke af det, indehaveren har hævet.
´
Man kan dog vælge at blive beskattet efter kapitalafkastmetoden eller
virksomhedsordningen. Sidstnævnte betyder, at du bliver beskattet af dine
hævninger og ikke overskuddet. (dog en acontoskat på 30% af det opsparede
overskud)

Formentligt ikke noget, som du får brug for i dit tilfælde, men blot for at
nævne muligheden