Smøring af cykel
Fra : dsadas

Dato : 17-06-04 14:53

Jeg vil give min GS500e en tur med smørekanden, ved kabler o.s.v. Kan jeg
bruge WD-40 til det ?
Udover dette tænker jeg lidt på at skifte olie, selv om det måske ikke helt
er nødvendig endu, kan jeg bruge en Texaco Valvoline 10-40W SAE
semisyntetisk til dette ? I følge manualen skal den bare have en 10-40 SAE
olie.

/tralala

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 15:49

dsadas wrote:
> [...]
> ikke helt er nødvendig endu, kan jeg bruge en Texaco Valvoline 10-40W
> SAE semisyntetisk til dette ? I følge manualen skal den bare have en

WD-40 er god til mange ting, men til kabler vil jeg anbefale en spray med
teflon, se www.louis.de artikel nr. 10059017...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Armand

Dato : 17-06-04 21:08

Peter Jakobsen <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en news:40d1af6e$0$170$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

> WD-40 er god til mange ting, men til kabler vil jeg anbefale en spray med
> teflon, se www.louis.de artikel nr. 10059017...

Jup!
Egentlig burde moderne kabler med teflon-foring ikke smøres, og hvis man gør
det er det bedst at bruge tør-smøremiddel!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 18-06-04 09:47

> Egentlig burde moderne kabler med teflon-foring ikke smøres, og hvis
> man gør det er det bedst at bruge tør-smøremiddel!

Og vil jeg lige gentage mine erfaringer. Yamaha har haft for vane at
smøre deres kabler med tyk fedt. Dette er ikke velegnet her oppe mod
nord da det bliver for trægt (Knækket 2 kabler på 1/2 år - både speedo
og omdrejningstæller). Jeg smører istedet med en syrefri olie
(symaskineolie) og det virker - men det er heller ikke teflon forede.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : dsadas

Dato : 17-06-04 14:59

"dsadas" <sadasd@dasd.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> er nødvendig endu, kan jeg bruge en Texaco Valvoline 10-40W SAE
> semisyntetisk til dette ? I følge manualen skal den bare have en 10-40 SAE

Jeg mente Texaco Halvoline og ikke valvoline :)

/tralala