pris på skift af tandrem+remstrammerhjul
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 17-06-04 12:11

Er der nogen her i forummet der ved om det kan betale sig at køre til
tyskland ,og få lavet ovenstående.Evt kender priserne i tyskland/danmark
Bilen er en ford mondeo.

Mvh Jørgen

Fra : Ted

Dato : 17-06-04 14:33

Kør hen til en almindelig lokal mekaniker i DK og få et tilbud istedet.

Teddy

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 16:35

> Er der nogen her i forummet der ved om det kan betale sig at køre til
> tyskland ,og få lavet ovenstående.Evt kender priserne i tyskland/danmark
> Bilen er en ford mondeo.

Tandrem, remstrammer ....komplet koster ca. 1.100,- originalt ved Ford i
Flensborg.
Det tager dem ca 2½ time at skifte så ca. 3000 Kr skal du af med syd for
grænsen

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 17-06-04 17:25

> Det tager dem ca 2½ time at skifte så ca. 3000 Kr skal du af med syd for
> grænsen

3000,- SYD for grænsen ?
Hvad så i DK ?????

Tænkte også på, en Sierra 2.3 V6 eks,
Hvad ville dêt stunt koste på sådan en svend eks. ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-06-04 18:44

On Thu, 17 Jun 2004 18:24:39 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Tænkte også på, en Sierra 2.3 V6 eks,
>Hvad ville dêt stunt koste på sådan en svend eks. ?

0 kr - den har ikke nogen...

/Mogens

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-06-04 20:17

> 0 kr - den har ikke nogen...

He-he

Fra : Olesen

Dato : 18-06-04 16:38

> 0 kr - den har ikke nogen...

Kæde ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-06-04 16:52

On Fri, 18 Jun 2004 17:37:45 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Kæde ?

Stødstangsmotor

/Mogens
Alfa Romeo som godt kan køre stærkere...

Fra : Olesen

Dato : 18-06-04 17:27

> Stødstangsmotor

Damn..vidste jeg gånnåk SLET ikke...

Men på nyere V-6 eller V-8'ere, er der så
2 x rem eller hur ?

Er der fordele ved V- motorer, frem for
Række motorer ?
VR motorene fra VW havde jo en fordel
med 'nogle grader forskudt' - måske mest
pga. pladsbesparelse ?

Det var mere dêt med, at det må være
svært at justere, skifte osv., når der er 2 remme
som skal passe..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-06-04 18:23

On Fri, 18 Jun 2004 18:26:42 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Damn..vidste jeg gånnåk SLET ikke...

LOL, Olesen

>Men på nyere V-6 eller V-8'ere, er der så
>2 x rem eller hur ?

Nej da

>Er der fordele ved V- motorer, frem for
>Række motorer ?

Masser - jég har een af hver :)

>VR motorene fra VW havde jo en fordel
>med 'nogle grader forskudt' - måske mest
>pga. pladsbesparelse ?

Jep

>Det var mere dêt med, at det må være
>svært at justere, skifte osv., når der er 2 remme
>som skal passe..

Næh - det er blot at tage sig alvorligt sammen under demonteringen

/Mogens
tidligere '82 Ford Sierra 2.3 Ghia aut.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-06-04 19:02

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nej da

Så entydigt turde jeg ikke være

Northstar motoren har 2 x 2 overliggende knaster, og 2 separate kæder

(øehhh 3 separate kæde, når jeg nu tænker mig godt om )

http://www.babcox.com/editorial/us/elements/100232a.gif

--
jan@Stevns.Net

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-06-04 23:19

> Stødstangsmotor

Det er godt nok en stødstangs motor.
Men det er nu alligevel smart at få skiftet fiberhjulet inden det smutter,
på sådan en svend.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 09:46

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er godt nok en stødstangs motor.

dvs. Ford's ældre motorer med stødstænger
er et princip, som faktisk stadig bruges eller....?

Mente eller 'stængerne' var fortid...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 10:00

On Sat, 19 Jun 2004 10:46:07 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>dvs. Ford's ældre motorer med stødstænger
>er et princip, som faktisk stadig bruges eller....?

I amerikanermotorer eksempelvis (læs Dodge Viber V10)

>Mente eller 'stængerne' var fortid...

Næh - de lever i bedste velgående. Eksempelvis kører man "styødstang"
i den amerikanske Nascarserie !
www.nascar.com

/Mogens K

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 10:05

> I amerikanermotorer eksempelvis (læs Dodge Viber V10)

> Næh - de lever i bedste velgående. Eksempelvis kører man "styødstang"
> i den amerikanske Nascarserie !

Damn...man kan jo lære noget i denne gruppe..
Så en KA med stødstang er altså ikke SÅ forældet,
men bare foran sin tid *S*..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 10:14

On Sat, 19 Jun 2004 11:05:29 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Damn...man kan jo lære noget i denne gruppe..

He, he - kunne du tvivle på dét :)

>Så en KA med stødstang er altså ikke SÅ forældet,

Den er ikke noget, jég ville sætte mine penge i...

/Mogens K

Fra : Olesen

Dato : 19-06-04 10:26

> Den er ikke noget, jég ville sætte mine penge i...

-den er iøvrigt noget af det sikrere, når vi snakker Ncap samt småbil *S*...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 10:49

On Sat, 19 Jun 2004 11:25:51 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>-den er iøvrigt noget af det sikrere

Jow, jow -> www.folksam.se/forskning/index.htm

/Mogens K

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-06-04 10:12

Mogens Knudsen wrote:

> I amerikanermotorer eksempelvis (læs Dodge Viber V10)

> Næh - de lever i bedste velgående. Eksempelvis kører man "styødstang"
> i den amerikanske Nascarserie !

Ja og karuratorer - det er noget antikveret noget.

Mvh
Roberto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-06-04 10:16

On Sat, 19 Jun 2004 11:11:59 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Ja og karuratorer - det er noget antikveret noget.

På papiret, ja - men IRL er det noget, der _kan_ noget og ikke mindst
holder til det. Omgang efter omgang!

/Mogens K

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-06-04 18:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Kæde ?

Niks - Tandhjul - det store endda af fiber

--
jan@Stevns.Net

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 19:12

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> Niks - Tandhjul - det store endda af fiber

hmm vel ikke Kellogs som har en finger med der....med alt det fiber(trim)

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-06-04 21:08

On Fri, 18 Jun 2004 19:55:58 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Niks - Tandhjul - det store endda af fiber

Vores Sierra 2.8 XR4i V6 havde tandhjul. Korrekt

Fra : Rasmus

Dato : 17-06-04 18:26

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Tandrem, remstrammer ....komplet koster ca. 1.100,- originalt ved Ford i
> Flensborg.
> Det tager dem ca 2½ time at skifte så ca. 3000 Kr skal du af med syd for
> grænsen

Det er sku da en timeløn på næsten 800kr???, tager alle Ford værksteder så
høje timepriser?

mvh
Rasmus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-06-04 18:55

> Det er sku da en timeløn på næsten 800kr???, tager alle Ford værksteder så
> høje timepriser?

Det er længe siden mærkeværkstederne kørte efter timepriser, idag er der en
fast pris på arbejdsløn på et arbejde.

Niels

Fra : Rasmus

Dato : 17-06-04 19:58

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er længe siden mærkeværkstederne kørte efter timepriser, idag er der
en
> fast pris på arbejdsløn på et arbejde.

Kan man så ikke bare forlange at få arbejdet udført med afregning efter
timepris?

mvh
Rasmus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-06-04 20:25

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man så ikke bare forlange at få arbejdet udført med afregning efter
> timepris?

Da kan du nok, men tvivler på der er noget at tjene. Gætter på prisen bliver
den samme el dyrere

Fra : Thomas

Dato : 18-06-04 08:33

Jeg har lige fået lavet det samme på min opel astra 1997

reservedele 800 kr.

timeløn (jydepenge 2 x 100 kr)

ialt 1000 kr, altså = 1600 kr hvis det skulle laves på et dansk værksted med
regning.

thomas

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 18-06-04 09:15

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> reservedele 800 kr.
>
> timeløn (jydepenge 2 x 100 kr)
>
> ialt 1000 kr, altså = 1600 kr hvis det skulle laves på et dansk værksted

Det var jo en hel anden pris.
Jeg bor i århus

Jeg bor i århus.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 09:44

Jørgen Hansen wrote:
> "Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

> med

> Det var jo en hel anden pris.
> Jeg bor i århus
>
> Jeg bor i århus.

Er det ikke dyrt med to huslejer?

(dukker sig og løber i skjul)

--
Roberto Saldo

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 18-06-04 12:59

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke dyrt med to huslejer?
>
> (dukker sig og løber i skjul)
>
> --
> Roberto Saldo

Jow jow det er dyrt at bo to steder,det var jo også derfor jeg godt ville
have skiftet min tandrem billigere end 3000 kr.

Jørgen