Problem med monitor ved tv-out.
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 17-06-04 11:17

Hej NG.

Når jeg sætter stikket i tv-out på mit grafikkort, og tænder pc'en, mangler
der 3 cm i hver side og 1,5 cm i top og bud i at fylde skærmbilledet ud på
monitoren. Trækker jeg stikket ud og genstarter, fylder den hele skærmen ud
igen. Hvad kan der være galt? Billedet på tv'et er ok.

Windows XP Pro.
Grafikkort: ATI Radeon 9200 non-Pro, 128MB, Low-Profile - CGA-928LTVD
Driver: 6.14.10.6436 fra Ati, har også prøvet med 6.14.10.6451 men det hjalp
ikke.

Mvh. Søren.

Fra : Jakob M

Dato : 17-06-04 12:44

Søren ô¿ô wrote:
> [...]
> skærmbilledet ud på monitoren. Trækker jeg stikket ud og genstarter,
> fylder den hele skærmen ud igen. Hvad kan der være galt? Billedet på

Sæt først stikket i når computeren er tændt, ellers tror computeren at dit
TV er primær display.

Mvh
Jakob

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 17-06-04 13:02

Hej Jacob.

> Sæt først stikket i når computeren er tændt, ellers tror computeren at dit
> TV er primær display.

Det virker, men det er kun ind til jeg genstarter, så er det det samme igen.
Det kan vel ikke passe, at man skal tager det stik ud, hver gang man tænder
sin pc?

Mvh. Søren.

Fra : Søren Blom

Dato : 17-06-04 13:19

"Søren ô¿ô" <g15282NOSPAM@hotmail.com> skrev
> Det kan vel ikke passe, at man skal tager det stik ud, hver gang man
tænder
> sin pc?

Jo.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Martin Franch

Dato : 21-06-04 00:29

Hej Søren - du lyder sikker i din sag. Man burde kunne instruere hvilken
skærm der er primær inden windowsmiljøet ? Men du har måske undersøgt at det
kan man ikke ?
Mvh Martin Franch

Fra : Jakob M

Dato : 17-06-04 19:36

> Det virker, men det er kun ind til jeg genstarter, så er det det
> samme igen. Det kan vel ikke passe, at man skal tager det stik ud,
> hver gang man tænder sin pc?

Jeg er ikke sikker, men prøv at starte uden stikket i og lav alle
indstillingerne som du gerne vil have. Gem det som Tema under
Skærmindstillinger->Skærme, så burde du kunne aktivere temaet når du kommer
ind i Windows. Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg aner ikke om det virker.

Mvh
Jakob

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 18-06-04 16:14

Hej Jakob.

> [...]
kommer
> ind i Windows. Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg aner ikke om det

Du er inde på noget af det rigtige.
Det lykkes mig at gemme under Skærmindstillinger->Avanceret->Displays. Jeg
har et Ati ikon nede ved siden af uret, og her er en genvej til de
forskellige Displays, så det er hurtigt at skifte.

Mvh. Søren.