Priser på støddæmpere ...
Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 09:36

Heh he, set i lyset af at dæmperne på Yodaen højst sandsynligt er de
originale og 145.000km gamle (kom ikke og fortæl mig at de ikke bliver
slappere med tiden) har jeg ringet lidt rundt.

AGL skal ha 5248kr for at skifte dem alle 4 alt incl, jeg mener de
bruger Monroe dele.

Ole O. vil gøre det for 10296kr ... 5096 for delene og 5200 for
arbejdet, gad vide hvor længe de er om det?.

Det er godt nok dobbeltvirkende gasdæmpere der sidder på sådan een,
men jeg vidste ikke de var dækket med guld :)

Det er dyrt at bo på Sjælland.

--
Roberto Saldo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-06-04 09:50

> Det er dyrt at bo på Sjælland.

Men i har til gengæld næsten gratis benzin fandt jeg ud af under et besøg
ovre hos jer i går - 7.30 kr pr. liter i Ballerup - men når man er kommet
ind med morgenflyveren er det ho yderst begrænset hvor meget man kan tage
med hjem - jeg tror ikke Cimber Air er så begejstret når man kommer løbende
med en jerry-can

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 10:01

> [...]
> ind med morgenflyveren er det ho yderst begrænset hvor meget man kan tage
> med hjem - jeg tror ikke Cimber Air er så begejstret når man kommer

For et par dage siden kostede benzinen i Haderslev også "kun" 7.60 så det
var da også 1 Kr billigere end alle andre steder her i området.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 09:59

Andreas M. Hansen wrote:

> Men i har til gengæld næsten gratis benzin fandt jeg ud af under et besøg
> ovre hos jer i går - 7.30 kr pr. liter i Ballerup - men når man er kommet

Gratis og gratis :) ja prisen (7.33 hos Jet i Ballerup og 7.32 hos
Metax Herlev) er da en anelse lavere end de urimelige 9.05 den var på
for et par uger siden.

Jeg benytter de lokale priskrige til at føle mig rig og tanke direkte
hos Shell istedet for det hos Metax ;)

> ind med morgenflyveren er det ho yderst begrænset hvor meget man kan tage
> med hjem - jeg tror ikke Cimber Air er så begejstret når man kommer løbende
> med en jerry-can

Du skal sende det med posten.

--
Roberto Saldo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-06-04 10:39

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ind med morgenflyveren er det ho yderst begrænset hvor meget man kan tage
> med hjem - jeg tror ikke Cimber Air er så begejstret når man kommer

Den har den sidste uges tid og ligget på 7,2-7,3 her i vestjylland. Så den
er skam også billig i jylland :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : John Sahl

Dato : 17-06-04 09:57

Roberto Saldo wrote:
> Det er dyrt at bo på Sjælland.

Jeg troede egentligt der var lidt DIY i dig?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 10:06

John Sahl wrote:

> Jeg troede egentligt der var lidt DIY i dig?

Joe tak, men jeg er desværre garageløs så hvis noget skal laves skal
jeg til GDS e.l. desuden mangler jeg p.t. en erfaren makker til den
slags grovere roderi.

--
Roberto Saldo (kylling)

Fra : Willi Rouainia

Dato : 17-06-04 10:26

Jeg fandt et par lettere brugte Støddæmpere med fjederben
til min bil hos en hugger i Kalundborg

pris 525 kr for begge

arbejdsløn 2 timer så under 1000 kr
havde jeg 2 "nye" støddæmpere (kørt ca. 25000 km)

vh

Willi

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 10:56

Willi Rouainia wrote:
> Jeg fandt et par lettere brugte Støddæmpere med fjederben
> til min bil hos en hugger i Kalundborg
>
> pris 525 kr for begge
>
> arbejdsløn 2 timer så under 1000 kr
> havde jeg 2 "nye" støddæmpere (kørt ca. 25000 km)

Onkel Hoyer skal ha 622kr/stk for gasdæmpere og jeg kan altså ikke
forestille mig at det er realistisk med 5200kr til arbejdet, selv med
700/time er det henved 2 timer pr dæmper.

--
Roberto Saldo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-04 18:02

On Thu, 17 Jun 2004 11:56:26 +0200, Roberto Saldo wrote:

> 700/time er det henved 2 timer pr dæmper.

Du må ikke fortælle mig at man på Djævleøen skal betale 700 pr time?!?

Gud fri mig vel og jeg som bander og svovler hos den lokale når han tager
400,-......

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-06-04 19:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du må ikke fortælle mig at man på Djævleøen skal betale 700 pr time?!?
>
> Gud fri mig vel og jeg som bander og svovler hos den lokale når han tager
> 400,-......

Den mest ydmyge værksted her i nærheden tager henved 500 i timen.

Mvh
Roberto

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-04 21:45

On Tue, 22 Jun 2004 20:10:44 +0200, Roberto Saldo wrote:

> Den mest ydmyge værksted her i nærheden tager henved 500 i timen.

Jeg håber godt nok jeres lønninger er 100% højere ellers kan jeg godt
se det svære i, at få det til at løbe rundt..

Minder mig om en pris jeg så på en ejerlejlighed i Søborg... 70 kvm...
intet specielt... 1,6Mil .......... hvad tænker de på?? Sådan en koster
MAX 1Mil her i Kolding, men så er badeværelset også belagt med guld
og havudsigt... der skal godt nok nogle ekstra knaster i kassen for, at
sidde i sådan en...

Fra : John Sahl

Dato : 17-06-04 11:26

Roberto Saldo wrote:
> Joe tak, men jeg er desværre garageløs så hvis noget skal laves skal
> jeg til GDS e.l. desuden mangler jeg p.t. en erfaren makker til den
> slags grovere roderi.

Jeg hjalp gerne hvis min tid var til det, men lige for tiden
er jeg lidt ophængt ;-(

Jeg har endnu ikke prøvet et af de GDS'er der findes, er det
ok at bruge?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 11:39

John Sahl wrote:

> Jeg hjalp gerne hvis min tid var til det, men lige for tiden
> er jeg lidt ophængt ;-(

Samme her, vi har fået fældet en mindre fyrretræsskov i haven og der
skal ryddes op dvs flækkes brænde inden det tørrer alt for meget.

> Jeg har endnu ikke prøvet et af de GDS'er der findes, er det
> ok at bruge?

Tja jeg har brugt dem en håndfuld gange, dels på Glentevej (Kbh) til
alm vedligehold og så ude ved sjællandsbroen (Amager), hvor vi brugte
små 8 timer på at skifte kobling i en Punto (det mest avancerede jeg
har været med til).

Det er jo rart med en ordentlig lift og man kan leje det meste hvis
man ikke har sit eget værktøj med, men der render sq mange mærkelige
typer rundt sådan et sted.

--
Roberto Saldo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-06-04 13:10

Roberto Saldo wrote:
> [...]
> slappere med tiden) har jeg ringet lidt rundt.
>
> AGL skal ha 5248kr for at skifte dem alle 4 alt incl, jeg mener de

Det lyder som en meget fair pris.

> Ole O. vil gøre det for 10296kr ... 5096 for delene og 5200 for
> arbejdet, gad vide hvor længe de er om det?.

Hmm, måske man skulle åbne sig et Ole.O. værksted

> Det er godt nok dobbeltvirkende gasdæmpere der sidder på sådan een,
> men jeg vidste ikke de var dækket med guld :)
>
> Det er dyrt at bo på Sjælland.

At skifte støddæmpere er ikke den helt store opgave, og kan sagtens klares i
"rendestenen", men hvis du ikke skal give mere end 5248,- for Monroe dæmpere
incl. mont. hos AGL, så forstår jeg godt at du ikke selv "gider".

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-06-04 13:40

Per Beer Hansen wrote:

> Det lyder som en meget fair pris.

> Hmm, måske man skulle åbne sig et Ole.O. værksted

:)

> [...]
> "rendestenen", men hvis du ikke skal give mere end 5248,- for Monroe dæmpere
> incl. mont. hos AGL, så forstår jeg godt at du ikke selv "gider".

Det er jo lige det.

--
Roberto Saldo

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-06-04 15:15

Roberto Saldo wrote:

> [...]
> bruger Monroe dele.
>
> Ole O. vil gøre det for 10296kr ... 5096 for delene og 5200 for
> arbejdet, gad vide hvor længe de er om det?.

Så er det jeg ikke lige fatter at folk i dne grad afskyr Citroen's
system, med gaskugler til 250-300 kr./stk., som man selv kan skifte med
en oliefilter-tang?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-06-04 18:03

On Thu, 17 Jun 2004 16:14:47 +0200, Lars L. Hansen wrote:

> Så er det jeg ikke lige fatter at folk i dne grad afskyr Citroen's
> system, med gaskugler til 250-300 kr./stk., som man selv kan skifte med en
> oliefilter-tang?

Du ved.. det er det med folk og fæ, rygter og det som er værrere...

Fra : Jesper

Dato : 17-06-04 16:18

Roberto Saldo wrote:

> [...]
> slappere med tiden) har jeg ringet lidt rundt.
>
> AGL skal ha 5248kr for at skifte dem alle 4 alt incl, jeg mener de

Damn...det kan du få en komplet Weitec/Vogtland/KW undervogn til!

> Ole O. vil gøre det for 10296kr ... 5096 for delene og 5200 for
> arbejdet, gad vide hvor længe de er om det?.

Jeg skal nok gøre det for det halve

> Det er godt nok dobbeltvirkende gasdæmpere der sidder på sådan een,
> men jeg vidste ikke de var dækket med guld :)
>
> Det er dyrt at bo på Sjælland.

Så kunne du jo evt. overveje at melde dig ind i PF-auto, nu da du har
"tilknytningen" til DTU.

Jeg smed en komplet gevindundervogn på min Corsa B for et par uger siden.
Tog 3 timer inkl. snak/hygge og lidt besvær med den ene dæmper bagtil (var
nød til at pille hele bagbeklædningen af).

--
Mvh. Jesper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 06:46

Jesper wrote:

> Damn...det kan du få en komplet Weitec/Vogtland/KW undervogn til!

Det er fast pris incl monteringen.

> Jeg skal nok gøre det for det halve

Så! - ikke drille.

> Så kunne du jo evt. overveje at melde dig ind i PF-auto, nu da du har
> "tilknytningen" til DTU.

Joe mon ikke det ville være en god ide at undersøge det.

Fra : Rasmus

Dato : 17-06-04 18:45

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> bruger Monroe dele.
>
> Ole O. vil gøre det for 10296kr ... 5096 for delene og 5200 for
> arbejdet, gad vide hvor længe de er om det?.

Det lyder helt vildt, som gør det selv og uden den store erfaring,
afmonterede jeg støddæmpere, satte nye fjedre i, og satte dem på bilen igen,
i løbet af ca. 5-6 timer.

mvh
Rasmus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-06-04 06:44

Rasmus wrote:
> [...]
>

> Det lyder helt vildt, som gør det selv og uden den store erfaring,
> afmonterede jeg støddæmpere, satte nye fjedre i, og satte dem på bilen igen,

Det der typisk sker for mig er at jeg løber ind i noget der stopper
hele showet feks en bolt der sidder fast, og så nytter det ikke noget
at bilen ligger adskilt i 1000 stykker på parkeringspladsen :(
Det lægger lige en dæmper på diy lysten (+ den manglende garage - suk).

--
Roberto Saldo

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-06-04 14:59

> [...]
> at bilen ligger adskilt i 1000 stykker på parkeringspladsen :(
> Det lægger lige en dæmper på diy lysten (+ den manglende garage - suk).

Kender det - jeg måtte have baghjulsophængene helt af Roveren, fordi de
nederste bolte var rustet fast i bøsningerne. Bøsningerne måtte skiftes på
værksted, og vognen stod stille i en uge. Men Bilstein støddæmpere og
Ventura fjedre kostede kun 5000,- ialt hos lindebjerg

Jeg var meget glad for at det var i garagen det foregik.

vh
Torben

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-06-04 21:13

> [...]

> at bilen ligger adskilt i 1000 stykker på parkeringspladsen :(
> Det lægger lige en dæmper på diy lysten (+ den manglende garage - suk).

Du piver, gør du )

Jeg har da skiftet kobling på en lastbil på en parkeringsplads et par gange.
Jeg har skiftet motor og gearkasse på en parkeringsplads. Jeg har skiftet
f.eks koblingsslavecylindre og løsnet hængende bremser i nødsporet på
motorvejen. Jeg har skiftet styrestænger o.l. midt på en pløjemark eller i
skoven. Det er da imho. en udfordring frem for at gøre det på et værksted.
Samtidig har man et tidspres. Bilen skal hgelst være færdig repareret inden
den gik i stykker.

MVH Niels

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-06-04 07:25

Fam. Olsen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du piver, gør du )
>
> Jeg har da skiftet kobling på en lastbil på en parkeringsplads et par gange.

Ork jeg har set folk pille krumtappen af en Mercedes lastvogn på en
mark i Botswana. Olien kom i en plasticpose og så af med det hele.

> [...]
> Samtidig har man et tidspres. Bilen skal hgelst være færdig repareret inden

Joe tak og så begynder det at regne :)

Sådan set er det største problem at jeg helst ville se nogen gøre det
først :) så jeg ikke begår de mest indlysende fejl - det og så at man
på en parkeringsplads jo er totalt uden kraftigt luft-værktøj.

--
Roberto Saldo