Læse om Applescripts på dansk?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-06-04 05:20

Hej Folks

Har jo lige haft stor glæde af mit første møde med Applescripts, og vil
gerne læse lidt om det.......på dansk :-/

Har I nogle gode links til læsestof?

Og links til nogle gode Applescripts

Jeg har en fornemmelse af at skulle passe lidt på hvad jeg laver, og vil
bl.a gerne kunne skelne, hvornår et script arbejder udenfor/indenfor
kernen?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 18-06-04 14:43

Lone Schmidt skrev:
> Har jo lige haft stor glæde af mit første møde med Applescripts, og vil
> gerne læse lidt om det.......på dansk :-/
>
> Har I nogle gode links til læsestof?

Hvis du ikke finder noget på dansk og i stedet vil prøve med engelsk, så
kan du starte med Apples egne AppleScript-sider, fx:
http://www.apple.com/applescript/
http://www.apple.com/applescript/guidebook/sbrt/

Du kan også hente medlemsbladet Biddet, nr. 7, 2002, her:
http://www.mac-biddet.dk/tidligereudgivel.html

Der er nogle flere links, som du måske kan bruge.

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-06-04 13:18

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> [...]
> http://www.mac-biddet.dk/tidligereudgivel.html
>
> Der er nogle flere links, som du måske kan bruge.

Tak Rasmus
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-04 11:58

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har en fornemmelse af at skulle passe lidt på hvad jeg laver, og vil
> bl.a gerne kunne skelne, hvornår et script arbejder udenfor/indenfor
> kernen?

du har læst for meget ERS

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-06-04 14:29

> du har læst for meget ERS

Det var nu Preben, der fik mine tanker i den retning, men det er helt
sikkert at det er mig der misforstod, og og fik kernefantasier !

Referat:
Lone: Probs med, Corral All Dupes og Trash Duplicates v1.0.1

Preben:Drop det. Scriptet kan ikke køres fra iTunes-menuen.
Formedentlig en sprogforvirring.
Det kører, hvis man aktiverer selve scriptet, udenom iTunes.

Ok, jeg skal bare flå lystigt ned af hylderne?

Lige nu har jeg 18 scripts til itunes, hvis jeg hen ad vejen bruger dem
alle sammen, risikere man så ikke at de konflikter?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 12:51

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Lige nu har jeg 18 scripts til itunes, hvis jeg hen ad vejen bruger dem
> alle sammen, risikere man så ikke at de konflikter?

nej, ikke hvis du og jeg forstår det samme ved ordet "konfilkter"

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-07-04 18:28

> nej, ikke hvis du og jeg forstår det samme ved ordet "konfilkter"

Det gør vi sgu´nok, Morten!

Det er ligesom når du møder en lygtepæl, I konflikter på samme måde,
den ene står i vejen for den anden! LOOOL
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 19:22

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det er ligesom når du møder en lygtepæl, I konflikter på samme måde,
> den ene står i vejen for den anden! LOOOL

Bare for en ordens skyld jeg har et glimrende samarbejde med lygtepæle.
- mens jeg har visse samarbejdsvanskeligheder med vejbomme, skilte, træer,
bordkanter, dørkarme, loftsbjælker, musmure, Jeeps og HT busser.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-07-04 19:50

> Bare for en ordens skyld jeg har et glimrende samarbejde med lygtepæle.
> - mens jeg har visse samarbejdsvanskeligheder med vejbomme, skilte, træer,
> bordkanter, dørkarme, loftsbjælker, musmure, Jeeps og HT busser.

Og tasteturer*

*Bemærk, at Morten har præsteret hele 3 linier uden en eneste slåfejl.
Måske lige undtagen HT, som ikke findes mere, men hedder HUR

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Karl Antz

Dato : 08-07-04 20:48

> *Bemærk, at Morten har præsteret hele 3 linier uden en eneste slåfejl.
> Måske lige undtagen HT, som ikke findes mere, men hedder HUR

han har dog gjort mig opmærksom på et fænomen sim jeg ikke kendte endnu:

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 21:18

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> han har dog gjort mig opmærksom på et fænomen sim jeg ikke kendte endnu:

Der menes selvfølgelig husmure - noget jeg ahr præsteret på en og samme
gang at gå langs med og på sammme tid gå frontalt ind i... Min ex
kæreste tissede vist i bukserne af grin ved den lejlighed.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 08-07-04 21:46

LOOOOOOOOOOOOOL Færdig af grin!

Og et meget fint eksempel på en dobbeltkonflikt Mur og tstatur

> Der menes selvfølgelig husmure - noget jeg ahr præsteret på en og samme
> gang at gå langs med og på sammme tid gå frontalt ind i... Min ex
> kæreste tissede vist i bukserne af grin ved den lejlighed.

Du forstår virkelig at give varige og særdeles uforglemmelige minder!
)
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-07-04 21:16

> Og tasteturer*

så så! jeg har endnu ikke slået mig på et tsatur!

Fra : Morten Lind

Dato : 09-07-04 09:21

> Og tasteturer*
>
> *Bemærk, at Morten har præsteret hele 3 linier uden en eneste slåfejl.
> Måske lige undtagen HT, som ikke findes mere, men hedder HUR
>
> /Preben

Betyder det så HovedstadensUdviklingsRod?

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 15-07-04 18:50

Hej Morten

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Betyder det så HovedstadensUdviklingsRod?

Øh, er det ikke dig, der kører bus for dem??????

/Seb

Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-07-04 19:29

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Morten

> Øh, er det ikke dig, der kører bus for dem??????

Han gjorde.
De, som stadig er ansat, ved at det står for Hovedstadens Udviklings Råd

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-04 22:16

> Han gjorde.
> De, som stadig er ansat, ved at det står for Hovedstadens Udviklings Råd
>

> /Preben

Hæ, hæ - Rigtigt, Preben, men når nu rådet laver noget rod, er det jo
nærliggende at ...........??????

........men det opdager du nok, når du efter fire timer bag rattet skal
sidde med spegepølsemaden i den ene hånd - æblejuicen i den anden hånd -
og styre med knæene - uden at have kunnet tisse i de samme fire timer -

Nå pyt - al begyndelse er god - og jeg er jo bare en affældig,
fagforsteningsramt arbejder, der underligt nok synes, at mennesker i
busser ikke burde udsættes for chauffører, der bydes de arbejdsvilkår,
der rent faktisk kan føre til død og ødelæggelse, fordi JEG af erfaring
véd, at koncentrationen er opbrugt, når der er gået tre timer.

Dit vækkeur ringer kl.: 02:50 - du laver kaffe, madpakke og sunder dig.
Kl.: 04:10 er du på anlægget.
Kl.: 04: 32 kører du ud.
Kl.: 09:57 har du din første pause.

Og dét, vel at mærke kun, hvis du overholder køreplanen - ellers er der
ingen pause

Og dét til kr.: 116,-/t.

Det er s´gu´ godt gået, at passagererne finder sig i det.

<http://www.ht-chf.dk>

Knus og held & lykke fra
Morten

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 16-07-04 18:21

Hej Morten

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hæ, hæ - Rigtigt, Preben, men når nu rådet laver noget rod, er det jo
> nærliggende at ...........??????

Hov men hvad laver du så, Morten?

> .......men det opdager du nok, når du efter fire timer bag rattet skal
> sidde med spegepølsemaden i den ene hånd - æblejuicen i den anden hånd -
> og styre med knæene - uden at have kunnet tisse i de samme fire timer -

[snip en forfærdelig beskrivelse]

> Og dét, vel at mærke kun, hvis du overholder køreplanen - ellers er der
> ingen pause
>
> Og dét til kr.: 116,-/t.

Det var da ufatteligt, tænk, at det stadig går ,-|

Sikke noget.

Sebastian

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-04 21:48

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Morten

> Øh, er det ikke dig, der kører bus for dem??????
>
> /Seb

Hej /Seb

Jo, det har jeg gjort for dem i sammenlagt nitten år, men du véd - når
arbejdsmarkedet slider sine aktører ned, så er det ud med badevandet -
mit knæ er gået i stykker, så jeg kan ikke træde pedaler mere - ret
surt, da jeg altid har været glad for at cykle - og køre bus -

.......trafikanterne i hovedstadsområdet er iøvrigt de seneste ti år
blevet betydelig mere agressive, så jeg bryder mig faktisk ikke om at
køre mere.

.........det er iøvrigt et temmelig bekymrende tegn, at agressiviteten i
dette land er - på djævleøen, i hvert fald - stigende, for dét er den,
men jeg véd ikke rigtigt, hvad jeg skal gøre ved det.....????

Tak for din omsorg - jeg har brug for den
M.