pilot road vs. bt-020
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 22:39

Er der nogen der har erfaringer med disse 2 dæk ??? Især dårlige erfaringer
høres meget gerne, da alle vist er temmelig begejstret for begge dæk... Da
jeg kører mange lange stræk er det sgu lidt synd og spild at køre på dunlop
d208, selv om de virker upåklageligt...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Flemming Disc

Dato : 17-06-04 00:46

> [...]
> høres meget gerne, da alle vist er temmelig begejstret for begge dæk... Da
> jeg kører mange lange stræk er det sgu lidt synd og spild at køre på

Ja rigtigt to meget gode dæk, men der vist flest km i BT 20, men det er er
svært, det har en hel del med kørestil at gøre.
Men jeg er sikker på at du går ikke fejl af nogen af dækkene til "langtur"!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-06-04 07:27

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> begge dæk... Da jeg kører mange lange stræk er det sgu lidt synd og
> spild at køre på dunlop d208, selv om de virker upåklageligt...

Hej.
Ang. BT020, så får fordækket hurtigt hæl/tå på mønsteret :-/, jeg syntes
faktisk godt at jeg kunne mærke det i styret, sættet blev skiftet efter ca.
13500 Km kørsel, da var der stadig godt med mønster på fordækket, men det
blev skiftet alligevel pga. hæl/tå syndromet.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : H. P. Holm

Dato : 17-06-04 13:01

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> [...]
> 13500 Km kørsel, da var der stadig godt med mønster på fordækket, men det
> blev skiftet alligevel pga. hæl/tå syndromet.

Det gamle BT020 bagdæk er tilbøjelig til at "vrikke" sidelæns ved lav
hastighed og er lidt urolig i sving, indtil det er slidt til. Det nye
BT020 "New Technology" dæk er lavet en del om i mønster og ballon, så
det ruller jævnt fra ny og styrer mere dovent, mest fordi trædefladen
i bagdækket er blevet bredere. - Det er for tidligt at sige noget om,
hvor vidt BT020 "NT" fordækket stadigvæk bliver slidt hæl/tå, men det
plejer det at blive på alle de motorcykler og dæk jeg har kørt på.
Syndromet plejer at forsvinde når mønsterdybden er nede på 0,1 mm.

--
Hans